Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Hewolar
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 37 bijdrage(n) van Hewolar (Pagina: 2 van 2)
Topic: KRACHTSTROOM (20-11-2009 08:36:00)
Dit houdt dus natuurlijk in dat je maar 16A per 2 shuko´s kunt trekken, en dus ook maar 3*16A in totaal.
Als je kastje brede automaten heeft (2*18mm), zou je op de plaats van 3 brede automaten 6 smalle (1*18mm) kunnen plaatsen.
Wanneer je dit doet heb je wel de volledige 32A naar eindgroepen beschikbaar.Als ik het zo voor de geest haal dan zitten er smalle in. Dus meer dan 16 A per fase op de schuko zit er niet in.
Via de doorlus zou ik dus nog eens 3 keer 16 kunnen krijgen? Bijvoorbeeld kracht de truss in vanuit de doorlus (uiteraard met een gezekerde verdeler). Snap ik het zo goed?Topic: KRACHTSTROOM (19-11-2009 13:20:00)
De nieuwe site
Ik heb natuurlijk al verschillende meningen gehoord van diverse mensen maar nog eigenlik weinig meningen van mensen die zich bezig houden met dezelfde activiteiten.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Janom even weer back on topic te komen
Ik vind de kleurstelling van de site erg mooi. Alleen deel ik de mening dat ik de header te groot vind. Je moet nu bijna altijd scrollen om bij de informatie te komen.
maar nogmaals de kleurstelling in combinatie met de gebruikte foto's vind ik er erg mooi uit zien.Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (9-11-2009 13:32:00)
bak breedte 2.20 meter
bak lengte 4.10 meter
sta hoogte in bak 2.20 meter
met laadklep!
ivecoHoudt de versnellingsbak in de gaten. De mijne heeft het ook sneller dan verwacht begeven, zou 2000 euro gaan kosten om het euvel weer in orde te laten maken. Toen heb ik de bakwagen maar verkocht aan een stel Polen. En ikzelf en een collega hadden last van oliedruppels onder de wagen. De dealer in Voerendaal zij 'ach, er hangen wat druppels onder', maar dat zou eigelijk toch niet mogen vind ik.thnx voor het advies.. zal er de volgende beurt even naar laten kijken. En anders gaat ie (net als m'n vorige bakwagens) zo de export in en beur je ook nog wel weer een leuk bedrag Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (4-11-2009 16:02:00)
dan kost het altijd heel wat meer dan bij een normale personen auto.
Dat is de nuance die ik wilde aan brengen.
Als je handig bent met auto's, of je kunt met verstand van zaken het kaf van het koren scheiden, dan hoef je idd niet duur uit te zijn met een bakwagen. Maar je moet er ook mazzel mee hebben. Een koppakking kan je niet altijd voorspellen, net zoals koppeling, lagers, enz. Kilometerstand zegt niets bij zo'n ding. Een bezorg wagen in de stad met weinig kilometers die afgeracht is,
is meestal minder aantrekkelijk dan een lange afstand wagen.geen woord meer aan toe te voegenTopic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (4-11-2009 11:02:00)
Er komt vaak ook nog wel wat bij.
Service beurtjes vallen natuurlijk wel te regelen, maar er zijn ook andere dingen die aan € 4000,- bakwagens wel eens kapot of vervangen moeten worden. Kijk maar eens wat een setje banden kost voor zo'n ding of een uitlaat. Of nog een leuke, als je laadklepje stuk is...
Daar word je niet vrolijk van.
En dan heb ook nog zoiets als verzekering, wegenbelasting.
Dan heb je nog het kleine probleempje van het parkeren.
zo'n ding mag meestal meestal niet voor je deur staan in een woonwijk, en hij is ook groter dan een normale parkeerplaats.....uiteraard komen er meer kosten bij kijken. In de afgelopen 10 jaar heb ik 3 verschillende bakwagens met laadklep gehad en als ik daar de onderhoudshystorie van bekijk dan valt het allemaal best mee. Veel km's worden er niet gereden dus banden e.d. slijten niet zo vreselijk snel.
Het blijft natuurlijk een kwestie van geluk hebben maar dat is met alles zo.
Het grootste probleem is natuurlijk parkeren. Ik heb gelukkig ruimte zat. Na een klus de bus parkeren en direct pitten. De volgende dag heerlijk op je gemak uitpakken. Alles op wielen en een laadklep, gewoon relaxt. Dat is me wel wat waard.
Ik snap natuurlijk dat dit niet bij iedereen kan, danwel door ruimte gebrek danwel door te hoge kosten. Als je 1 klus in de maand hebt en je daar 100,00 aan over houdt kan het natuurlijk nooit uitTopic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (4-11-2009 09:12:00)Gewoon even struinen op marktplaats. Is genoeg leuks te koop voor een 4000 excl btw. Is even een investering maar dan heb je ook wat. Maar voordeel is dat zo,n wagen bij goed onderhoud weinig afschrijving heeft.
Heb 3 jaar in een Mitsubishi canter gereden. Heeft in 3 jaar 1000 afschrijving gekost en 1000 onderhoud.
Vind huren altijd een gedoe en als je regelmatig "on the road" bent is het de investering meer dan waard.Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (3-11-2009 23:20:00)
En daarom vraag ik het ook.... Voordat ik een fout bega
Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (19-11-2009 19:42:00)Edit Mod: Dré: Onnodige quote gewist...
Vandaag de 3k6 binnengekregen ter vervanging van een WPP3000 morgen avond gaan we hem voor het eerst inzetten op
2 (WP6) basskisten met daarin 2 keer 600watt eminence 18 inch. Dus 2 X 1200 watt op 4 ohm.
Topic: KRACHTSTROOM (19-11-2009 14:26:00)2 (WP6) basskisten met daarin 2 keer 600watt eminence 18 inch. Dus 2 X 1200 watt op 4 ohm.
Thnx voor het antwoord. Dat was een domme gedachte inderdaad.
Topic: KRACHTSTROOM (19-11-2009 13:54:00)Als je nou zeker weet dat je via de doorlus nooit aan die 16A komt zou je hem dan ongezekerd kunnen gebruiken? b.v. op elke schuko een versterker van 1000 watt (stroom verbruik). Dus 3 keer 1000 watt.
Of ben je zo té afhankelijk van de zekering in de meterkast van de zaak waar je dan bent.
Topic: KRACHTSTROOM (19-11-2009 13:39:00)Of ben je zo té afhankelijk van de zekering in de meterkast van de zaak waar je dan bent.
joepurlings schreef:
Bij veel bouwverdelers zit bijvoorbeeld 32A in, 32A doorlus en 3x 16A groepen op shuko (vaak 2 per groep).Dit houdt dus natuurlijk in dat je maar 16A per 2 shuko´s kunt trekken, en dus ook maar 3*16A in totaal.
Als je kastje brede automaten heeft (2*18mm), zou je op de plaats van 3 brede automaten 6 smalle (1*18mm) kunnen plaatsen.
Wanneer je dit doet heb je wel de volledige 32A naar eindgroepen beschikbaar.
Via de doorlus zou ik dus nog eens 3 keer 16 kunnen krijgen? Bijvoorbeeld kracht de truss in vanuit de doorlus (uiteraard met een gezekerde verdeler). Snap ik het zo goed?
Vraag..
Bij mijn krachtstroomverdeler van 32 A zit aan de achter kant 6 x 16 ampere 230v (2 stuks per fase)
Aan de voorzijde worden deze per fase gezekerd door 1 automaat van (volgens mij) 16A. Dus 1 automaat schakelt 2 schuko's.
Is het nu zo dat de totale belasting per fase, dus per die 2 schuko's niet hoger mag zijn dan 16A of is dit per schuko?
Ik hoop dat ik mijn vraag een beetje duidelijk verwoord heb.
Topic: Drive-in show websites (10-11-2009 20:27:00)Bij mijn krachtstroomverdeler van 32 A zit aan de achter kant 6 x 16 ampere 230v (2 stuks per fase)
Aan de voorzijde worden deze per fase gezekerd door 1 automaat van (volgens mij) 16A. Dus 1 automaat schakelt 2 schuko's.
Is het nu zo dat de totale belasting per fase, dus per die 2 schuko's niet hoger mag zijn dan 16A of is dit per schuko?
Ik hoop dat ik mijn vraag een beetje duidelijk verwoord heb.
vanniekerk schreef:
Ook ik heb een nieuwe website en ben eigenlijk benieuwd wat jullie ervan vinden.De nieuwe site
Ik heb natuurlijk al verschillende meningen gehoord van diverse mensen maar nog eigenlik weinig meningen van mensen die zich bezig houden met dezelfde activiteiten.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Jan
Ik vind de kleurstelling van de site erg mooi. Alleen deel ik de mening dat ik de header te groot vind. Je moet nu bijna altijd scrollen om bij de informatie te komen.
maar nogmaals de kleurstelling in combinatie met de gebruikte foto's vind ik er erg mooi uit zien.
MG schreef:
hewolar schreef:
onlangs een andere en grotere bus gekocht.bak breedte 2.20 meter
bak lengte 4.10 meter
sta hoogte in bak 2.20 meter
met laadklep!
iveco
Tom schreef:
Het mechanisch onderhoud val idd meestal best mee, maar o wee als je iets aan zo'n ding hebt,dan kost het altijd heel wat meer dan bij een normale personen auto.
Dat is de nuance die ik wilde aan brengen.
Als je handig bent met auto's, of je kunt met verstand van zaken het kaf van het koren scheiden, dan hoef je idd niet duur uit te zijn met een bakwagen. Maar je moet er ook mazzel mee hebben. Een koppakking kan je niet altijd voorspellen, net zoals koppeling, lagers, enz. Kilometerstand zegt niets bij zo'n ding. Een bezorg wagen in de stad met weinig kilometers die afgeracht is,
is meestal minder aantrekkelijk dan een lange afstand wagen.
Tom schreef:
En het blijft natuurlijk niet alleen bij de aanschaf, en het onderhoud.Er komt vaak ook nog wel wat bij.
Service beurtjes vallen natuurlijk wel te regelen, maar er zijn ook andere dingen die aan € 4000,- bakwagens wel eens kapot of vervangen moeten worden. Kijk maar eens wat een setje banden kost voor zo'n ding of een uitlaat. Of nog een leuke, als je laadklepje stuk is...
Daar word je niet vrolijk van.
En dan heb ook nog zoiets als verzekering, wegenbelasting.
Dan heb je nog het kleine probleempje van het parkeren.
zo'n ding mag meestal meestal niet voor je deur staan in een woonwijk, en hij is ook groter dan een normale parkeerplaats.....
Het blijft natuurlijk een kwestie van geluk hebben maar dat is met alles zo.
Het grootste probleem is natuurlijk parkeren. Ik heb gelukkig ruimte zat. Na een klus de bus parkeren en direct pitten. De volgende dag heerlijk op je gemak uitpakken. Alles op wielen en een laadklep, gewoon relaxt. Dat is me wel wat waard.
Ik snap natuurlijk dat dit niet bij iedereen kan, danwel door ruimte gebrek danwel door te hoge kosten. Als je 1 klus in de maand hebt en je daar 100,00 aan over houdt kan het natuurlijk nooit uit
wat wel aan te raden is als je een bakwagen wilt kopen is het laten wegen van te voren.
In de voorgaande pagina's valt genoeg te lezen over laadvermogen en werkelijk laadvermogen.
op die manier kom je niet bedrogen uit en weet je wat je echte laadvermogen is. Mijn Canter mocht nl netto nog maar 100 kg in. Ik weeg zelf 80 dus tja.... de cd koffer kon toen nog net mee .
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (4-11-2009 07:51:00)In de voorgaande pagina's valt genoeg te lezen over laadvermogen en werkelijk laadvermogen.
op die manier kom je niet bedrogen uit en weet je wat je echte laadvermogen is. Mijn Canter mocht nl netto nog maar 100 kg in. Ik weeg zelf 80 dus tja.... de cd koffer kon toen nog net mee .
Mathijs_promix schreef:
Waar heb je dat ding gekocht als ik vragen mag? Op een speciale bedrijvenvoertuigen site of gewoon toevallig?Heb 3 jaar in een Mitsubishi canter gereden. Heeft in 3 jaar 1000 afschrijving gekost en 1000 onderhoud.
Vind huren altijd een gedoe en als je regelmatig "on the road" bent is het de investering meer dan waard.
laadvermogen valt op zich nog mee. Er mag nog een dikke 750 kg in (uit mijn hoofd).
kwa gewicht kan alles mee. Het is vooral erg makkelijk, alles in grote kisten en de Truss kan in stukken van 4 meter zo de bus in gehangen worden, t4 daar weer aan hangen, echt makkelijk vervoeren.
Hij is inmiddels mooier dan op de foto, de poetser heeft zijn best gedaan en de velgen zijn weer mooi gespoten.
Veel gemak voor niet al te veel geld,
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (3-11-2009 21:37:00)kwa gewicht kan alles mee. Het is vooral erg makkelijk, alles in grote kisten en de Truss kan in stukken van 4 meter zo de bus in gehangen worden, t4 daar weer aan hangen, echt makkelijk vervoeren.
Hij is inmiddels mooier dan op de foto, de poetser heeft zijn best gedaan en de velgen zijn weer mooi gespoten.
Veel gemak voor niet al te veel geld,
onlangs een andere en grotere bus gekocht.
bak breedte 2.20 meter
bak lengte 4.10 meter
sta hoogte in bak 2.20 meter
met laadklep!
iveco
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (30-5-2009 10:45:00)bak breedte 2.20 meter
bak lengte 4.10 meter
sta hoogte in bak 2.20 meter
met laadklep!
iveco
inmiddels is er iemand gelukkig mee geworden
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (20-5-2009 20:21:00)Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (13-5-2009 19:52:00)