Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Ideedeluxe

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Ideedeluxe (Pagina: 10 van 10)

Topic: Verhoging BTW tarief cultuur (22-11-2010 22:12:00)
Over die artiesten;

Misschien is de kolder dan ook eens voorbij, dat er 1500 euro en meer moet worden neergeteld voor een half uurtje meezingen met de MD van een regionaal bekende artiest. Ik vermoed echter, dat daar niets aan verandert, maar denk wel, dat er veel meer zwart zal worden gedaan, in heel het circuit. (Afgezien van de grote producties)

In de meeste gevallen zit de klant niet te wachten op de BTW verhoging en is hij van mening, dat hij dat niet hoeft te gaan betalen. Dus, de verkopende partij gaat met zijn netto-prijs omlaag om op het oude niveau te blijven. Dat gebeurde in het verleden ook met de BTW verhoging van 17.5 naar 19%; dat gaat dan weliswaar om maar 1.5% in plaats van 13% maar het principe is gelijk...

Als je goed naar de BTW wetgeving kijkt, is de beredenering van de 6 en 19% weer zo krom als een banaan. Oorspronkelijk vielen alleen de eerste levensbehoeften onder de 6% regeling. Wat maakt een theatervoorstelling een eerste levensbehoefte? Andersom, waarom is een computer nog altijd een 19% product?

Ik denk dat we het nooit eens zullen worden over de BTW percentages. Te meer, omdat we overal al belasting over afdragen en dit gewoon weer een nieuwe vorm van graaien bij de burger en ondernemer is, maar dat is waarschijnlijk een discussie op zich..... laugh :D
Topic: Zogenaamd bestelde advertenties (22-11-2010 22:04:00)
Op de een of andere manier komen al deze malafide bedrijfjes veelal bij ons uit de buurt... Wat ik nog de meest verneukeratieve manier van handelen is, dat ze een telefoongesprek met je aanknopen, met bijvoorbeeld de simpele vraag of je van bedrijf X bent. Je antwoord met ja, want je bent van bedrijf X.

Na een week of wat krijg je een rekening in de bus voor een of andere wazige website, met een belachelijk hoog bedrag. Ga je vragen naar je handtekening onder het contract, blijken ze het eerdere telefoongesprek opgenomen te hebben en het woordje ja achter een zin van hen geplakt te hebben met de vraag of je het abonnement wilt hebben.

Ze lappen echt iedereen erbij, van scholen tot reguliere bedrijven. De politie doet er weer eens niks aan, want civielrechtelijk (Volgens de dienstdoend beambte) dus, je bent de sjaak. Dan maar laten voorkomen; een gemiddelde rechter trapt hier toch niet in.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (22-11-2010 21:54:00)

roystraver schreef:

Ik ga binnenkort ook maar eens een ramp laten maken denk ik. Zo'n ding kopen kost een vermogen zie ik wel weer..
Ik gebruik zelf naar veel tevredenheid een opklaprampje van 1,60m, vindt je o.a. bij aanhangertotaal.nl voor 160euro. In het begin dacht ik, dat ik hem in no-time zou slopen, maar onze zware meubels gaan er zonder problemen overheen. Enkel het handvat lag er direct af...
Ik zit met een behoorlijk dilemma over stickers of spuitwerk op de aanhangwagen.
Ik hoor verschillende argumenten om het wel of niet te doen:
- Wel: de aanhanger is minder gevoelig voor diefstal als je hem bedrukt.
Ik geloof niet zo in dat hij bedrukt sneller gestolen wordt als zonder. Openbreken dan weer wel, maar volgens mij is een gesloten aanhangwagen met een nieuwprijs van 4000 euro sowieso roofgoed, bedrukt of niet.
- Niet: Als je hem bedrukt, en er staat bijvoorbeeld iets op in de zin van 'audio apparatuur', is hij wel weer erg gevoelig voor diefstal. Daarom is het, als je hem bedrukt, verstandig het logo van je vader er op te plakken (rietdekkersbedrijf).
Wat is het nut als hij beletterd wordt met de tekst van een rietdekker? Ook aanhangwagens van rietdekkers worden gejat...
- Niet: de aanhanger daalt ontzettend in waarde bij een eventuele verkoop met stickers/spuitwerk.
Stickers kun je verwijderen en de resten ervan poets je met een beetje turtlewax en een doekje wel weer weg. Desnoods laat je hem cleanen / polijsten, dan zie je er helemaal niets meer van...

Ik rij nu ook nog rond zonder reklame op de aanhangwagen, maar dat is meer omdat er een bus voor zit met weer andere reklame, dat maakt het in mijn ogen een beetje een vreemd ogende combinatie. De kans is echter groot, dat ik binnen nu en een half jaar een bus speciaal voor de drive-in aanschaf, dan gaat het hele zaakje wel naar de stickerboer. Het hele zaakje staat doordeweeks in de opslag en tijdens shows zit op de aanhanger een wielklem. Willen ze de bus openbreken, dan heb ik pech. Een beetje slim omgaan met je spullen doet al wonderen. (Niet op verlaten/onverlichte plekken achterlaten etc.)
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (22-11-2010 17:24:00)
Ik hoop, dat je een microfoon met een draadje beschikbaar had?
Topic: Ervaring met Line 6 digitale draadloze mics? (21-11-2010 16:54:00)
Het lijkt natuurlijk heel mooi, die digitale transmissie over de 2.4Ghz band; alleen wordt die band gedeeld met:

- Bluetooth
- 802.11x draadloos internet
- Video zendertjes
- Magnetrons

De vraag is dus, wat Line 6 gedaan heeft, om hier geen hinder van te ondervinden...stel je voor, dat je ergens in behoorlijk dichtbevolkt gebied zit, met in bijna ieder huishouden een draadloze router. Dan zul je niet veel vrije kanalen meer kunnen vinden...
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (16-11-2010 22:46:00)
Sinterklaas is altijd humor...

Wat voor ons nog altijd het gemakkelijkst werkt: iedere betrokkene een handheld geven. Het beperkt de bewegingsvrijheid soms een beetje, maar iedereen weet wat hij er mee moet doen: er in praten! laugh :D We hebben al veel vormen geprobeerd:

- Draadmicro op statief; FAIL; (Stekkers die op onverklaarbare wijze uit de microfoon komen etc.)
- Een wireless beugelmic met bodypack; FAIL; (Kanalen veranderen op onverklaarbare wijze etc.)

Vertaling van Onverklaarbare wijze: Zwarte Piet is aan het prutsen! laugh :D

Iedere keer kwam het er op neer, dat op het moment dat het ertoe deed geen geluid aanwezig was...dus hebben we maar gekozen voor een 4-tal handhelds. Werkt hardstikke goed. (En moet ook wel met 500 kinders/ouders/grootouders) in de zaal) De shows waarbij wij betrokken zijn, zijn altijd vrij actief met een soort van toneelstukje en zang.
Topic: post hier: een foto van jouw opslag ruimte (4-11-2010 10:33:00)

DJ-Stijn schreef:

Voor de mensen die ooit gedacht hebben om een (zee) container als opslag te nemen, hier het volgende filmpje waar het gewoon weggetakeld wordt! www.rtvutrecht.nl/nieuws/282792
Gr Stijn
Een Zeecontainer zonder haakarm-beugel of sledes voor een kabelsysteem kun je niet zomaar meenemen, zoals op de film getoond. Die moet met een kraan bovenop een vrachtwagen worden gezet, dat vergt meer tijd, meer ruimte en bovenal meer licht.

Ik zou dus niet al te bang zijn, dat ze de container in zijn geheel stelen. Openbreken is gemakkelijker en gebeurt dan ook veel vaker, vooral op bouwplaatsen...
Topic: Zumba nummers (18-10-2010 16:51:00)
Koop gewoon een zumba cd. laugh :D De nummers die er op staan zijn ook op andere feesten best te gebruiken.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (12-10-2010 18:47:00)
Achtereenvolgens:

- Ducato / Boxer / Jumper: motorisch zeer goed, vooral de ongeblazen versies. Let op de roestduivel. Oude modellen zijn een beetje gedateerd.... De scudo/expert/jumpy is ook prima, maar mag maar 1100kg trekken. De 1.9d is wel lekker zuinig.

- Mercedes Vito / Sprinter: motorisch goed, maar roest speelt helaas veelvuldig op.

- Trafic / Vivaro / Primastar: motor prima, enkel de 6-bakken zijn soms problematisch. Zijn nog niet zo lang op de markt, dat je bussen met roest ziet. Als je een bus met een hoge km stand ziet, is het vaak de 80pk versie met 5-bak. De Renault master krijgt bij hogere kilometerstanden 'gedoe' met de verstuivers en de dieselpomp.

- Hi-Ace: Zo goed als onverwoestbaar, rijden vaak zonder noemenswaardige problemen naar 400.000km, maar roest krijgt op den duur ook vat op de auto.

- Transporter: De T4 is qua motoren niet slecht. De 2.5TDI is de mooiste motor, qua levensduur en kracht. Let op rottende wielranden en roest. Bij de T5 moet de 1.9TDI (80pk) behoorlijk werken in deze bus, is niet de meest geschikte motor. De LT is qua levensduur erg goed, maar hopeloos ondergemotoriseerd...

- Transit; mijn minst favoriete, maar dat is persoonlijk. Waterpomp gaat niet zo lang mee en de roestduivel komt vrij vlot langs.

- Hyundai H200; ik hoor wel eens van klanten dat na 200.000 km de fut er echt uit is en er dan veel problemen komen, maar zelf heb ik daar weinig ervaring mee...(met de auto)

Wanneer ik 4000 te besteden had (excl. btw?) dan zou ik uitkijken naar een ducato of een hi-ace. Maar helaas begint het pas bij 5000+ een beetje interessant te worden qua aanbod, dan kun je namelijk ook nog nette vivaro's etc. kopen. Wellicht is het dus verstandig om nog even door te sparen. Bussen beneden de 5000 zijn vaak afgebeuld, slecht in de lak, kilometers boven de 250.000 etc.

Als je wel gaat kijken naar een bus, gebruik dan je gezonde verstand. Als het te mooi lijkt, dan is het dat vaak ook. Als je de algehele staat een beetje bekijkt en je kijkt naar de km-stand, dan moet het plaatje kloppen. Een uitgeleefd interieur met een km-stand van 100.000 is niet logisch, etc. Luister goed naar de motor. Tikkende geluiden kunnen onbeduidend zijn, maar ook aangeven, dat de motor aan het eind van zijn latijn is.

Kijk vooral ook onder de bus. Hoe is de staat van de dragende delen? (Roest?) Hoe zijn de banden afgesleten? Liggen de plaatdelen een beetje netjes op zijn plaats? (Zijn de naden naast motorkap aan beide zijden even breed?) Wat gebeurt er, als je een noodstop maakt? Wanneer de bus dan 1 kant op duikt, kan het betekenen dat de bus schade gehad heeft. Dit geldt ook voor het loslaten van het stuur. Een beetje trekken mag wel, maar compleet van de weg raken is niet best.

Kijk ook even achter de tankklep. Slecht bijgewerkte schades komen daar vaak aan het licht, omdat ze vaak het deel van de tankdop niet netjes meespuiten. Last but not least; probeer eens te kijken of er boekjes zijn ingevuld en hoeveel eigenaren de bus gehad heeft. (op marktplaats wordt dit vaak aangegeven) Een bus met veel eigenaren kan wijzen op een probleemauto.

Veel succes!
Topic: Ophangmogelijkheden in een aluminium tent (11-10-2010 22:09:00)
Juist ja...

In de openingspost is het nog een complete installatie en nu nog maar een prikkabel. sneaky :V Feit blijft, dat je zonder belastingstabellen van de tentenbouwer niets in de nok van de tent kunt hangen. Verkijk je niet op het gewicht van een behoorlijke lengte prikkabel... wink ;) Nou zal die tent het waarschijnlijk niet begeven van die kabel, gezien de water, wind en sneeuwlast waarvoor deze tenten worden ontworpen, maar toch iets om rekening mee te houden.

Ik heb het persoonlijk niet zo op het knopen van stukken truss in een feesttent van enig formaat. Ik heb een paar keer met een behoorlijke herfstbui/matige storm in zo'n aluhal gestaan en heb toch meerdere keren omhoog gekeken, wat de tent aan het doen was... Ik schaar me dus achter de mensen die zeggen, dat je, indien er een grotere installatie wordt geplaatst dan enkel een prikkabeltje, nog altijd beter kunt kiezen voor een carré op poten.

Daarbij wil ik je wel meegeven, dat we er niet op uit zijn, om je af te branden, maar om te voorkomen dat je dezelfde fouten maakt die we zo vaak zien langskomen, zoals riggen aan de dwarsspanten van de tent. (enkel een paar popnagels houden de boel dan omhoog) of klakkeloos maar van alles de nok in hijsen en aannemen 'dat het wel kan'. Ik zou niet graag je verzekeringsmaatschappij zijn, als het mis gaat!
Topic: Multi Media ruimte (11-10-2010 11:09:00)
Euh...hebben we het over dezelfde setjes?

Wij plaatsen en onderhouden digiborden; die witte setjes zijn bedroevend qua kwaliteit. Ontzettend overheersend qua basweegave en 0,0 mogelijkheden om dit op een fatsoenlijke manier bij te stellen. Daarbij is de spraakverstaanbaarheid ook niet altijd optimaal.

We hebben nu al op een aantal plaatsen deze setjes omgeruild voor een (weliswaar duurder) logitech setje. Niet alleen om de extra mogelijkheden die die setjes bieden, maar ook omdat de levensduur van de witte kastjes niet altijd even goed is.

Kortom; zou ik die kastjes aan iemand willen adviseren? Nee.
Topic: Drive-in show websites (21-9-2010 22:46:00)
Puntje 1: het is uw feest in plaats van Uw feest. Tenzij het een feestje van de man/vrouw daarboven is... wink ;)
Puntje 2: beetje veel grijs...vind ik persoonlijk minder mooi voor een website van iemand die verkondigd feest te brengen...rouwbrieven zijn ook vaak grijs...(snap je wat ik bedoel???)
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (18-9-2010 03:03:00)
Mijn combinatie:

https://img521.imageshack.us/img521/9300/p1010001ws.th.jpg

Of was het nou mijn bootje... laugh :D
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (15-9-2010 12:12:00)

tom1984 schreef:

Ik rij al dik 4 jaar in een master, 2.8D
Daarmee moet je niet denken dat je 1 op 12 haalt.
Verder wel super tevreden, ik neem dat brandstofverbruik voor lief, want pit zit er zeker in, zelfs nog met kar. Verder motorisch nog nooit echt pech gehad.
Ik had het ook meer over de 2.2dci en 2.5dci happy :) De ongeblazen motoren zijn idd. minder zuinig dan de turboblokken. (Onder meer omdat de dci motoren allemaal 16 kleppers zijn.) Jij hebt waarschijnlijk een Master van voor 2000?

Wat voor km stand heeft jouw Master?
Topic: Geschikte topkast voor 4 cubo-15's per kant (14-9-2010 22:24:00)
LMT-212

Heb alle onderdelen al in huis, maar moet nog tijd vinden om er aan te beginnen.... sad :(
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (14-9-2010 22:07:00)
De ongeblazen motoren in die bussen zijn bijna niet kapot te krijgen. Waar je op moet letten is: olielekkage, dieselpomp mooi droog etc.

Een 2.5 of 2.8D rij je zonder problemen over de 3 ton. De turbo versies gaan wat minder lang mee, omdat de turbo er aan gaat. Verder moet je een beetje letten op de roestduivel, maar die laat zich gelukkig niet erg gauw zien bij de ducato/jumper/boxer.

Ik ben me zelf ook een beetje aan het orienteren; de bus die ik nu heb trek ik uit elkaar met een zware aanhangwagen...dat gaat me banden en koppelingsplaten kosten... sad :(

Ik heb zelf mijn oog laten vallen op een Master of Movano. Ik weet namelijk dat deze voor hun formaat redelijk zuinig zijn. Beetje afhankelijk van het blok is 1 op 12 met stadsverkeer haalbaar. De Trafic is ook wel lekker zuinig, moet ik zeggen.
Topic: Wat kosten jullie nou? (13-9-2010 16:13:00)

JeroenVDV schreef:

Eddy doet het niet voor dat geld hoor.. Hij heeft contactgegevens van de desbetreffende partij weggelaten.
Dat was me niet helemaal duidelijk....
Topic: Wat kosten jullie nou? (13-9-2010 12:58:00)
Dat alles sleep je mee voor 260 euro? shocked 8O

Dat is (naar Nederlandse maatstaven) behoooorlijk goedkoop. Helemaal, als je ook nog eens met meer dan 1 persoon komt! Hoe haal je met zulke prijzen nog een beetje voor jezelf er uit?

Ik begrijp dat het hobby is, maar na de diesel, afschrijving bus, afschrijving apparatuur, eventuele defecten, verzekeringen etc. blijft er niet veel over voor jezelf.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (12-9-2010 19:21:00)
Het moet natuurlijk ook kunnen. Veel gelegenheden zien liever een zo kort mogelijke bezetting van hun zalen....dan wordt het sowieso niks, om het opbouwen 's middags al te doen.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (12-9-2010 17:30:00)

Tom schreef:

JeroenVDV schreef:

eerder te bouwen en 's middags even lekker een terrasje te gaan pakken
ik neem aan dat jij niet getrouwd bent, en in je eentje optreed wink ;)
Of overdag ergens anders werkt.....