Drive-in show websites
(630 reacties. Pagina 41 van 64)Moderator(s): Dré
Dj-bartStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-7-2006 Laatste: 12-11-2021 Berichten: 582 | 20-3-2011 21:50 |
DJJPCK schreef: Beste mannen,Bij deze wil ik even kort reageren op al jullie, al dan niet positieve, reacties. Om jullie allemaal tevreden te stellen wil ik binnenkort best wel wat aanpassingen doen, al garandeer ik niet dat jullie dan niet iets zullen vinden wat jullie niet aanstaat. We hebben allen dezelfde doelstelling: een tevreden klant, daar draait alles om! Ik hoop dat we in dit nieuwe jaar allemaal goede zaken zullen doen en dat we elkaar helpen, steunen en enthousiasmeren zodat het forum zijn doel niet voorbijschiet! Groet, Jan-Paul | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 21-3-2011 07:37 |
Kijk, heel goed! Misschien leert men het zo eens, als het centjes kost! | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
RoeltjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-1-2003 Laatste: 30-9-2015 Berichten: 505 | 21-3-2011 15:31 |
Hier even een site met een iets andere insteek: www.discoshows.eu Had het domein nog liggen en heb een WP multisite installatie... 1+1=2, thema erop, weekendje boos gemaakt en wat teksten erop gezet. Doel, informatieve site over/voor discoshows. Nog niet alles netjes voorzien van afbeeldingen enzo, teksten zijn redelijk eigen mening/ervaring en hopelijk vrij van al te veel taal/spelfouten. Ander dingetje: www.muziekhuren.eu Tijdje geleden wat geinvesteerd in microfoons, mixer enz, en nu kunnen we bands versterken. Met bijbehorende site. Ook hier dezelfde wordpress installatie, thema kiezen, wat aanpassen (slides erin) en vrij vlot heb je iets leuks draaien. | |
vaj-ta-lie-tie | |
Dj-bartStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-7-2006 Laatste: 12-11-2021 Berichten: 582 | 21-3-2011 15:56 |
Ik zou nog eens een goede studie doen over het gebruik van microfoons. Een hoop dingen kloppen er niet: Gitaar versterken met een sm57? Kan wel maar niet wenselijk. D-112 de standaard voor een kick? Basgitaar altijd met een DI? Ik ken genoeg opstellingen waarbij de bassist dit echt niet wil. Je geeft ook aan dat je gebruik maakt van Sennheiser, maar die komt voor zover ik zie nergens terug. Het versterken van de band heeft trouwens meer redenen dan dat het harder moet, denk hierbij aan beter balans tussen de instrumenten en betere spreiding in de zaal. Deze opmerking snap ik niet helemaal: Het voordeel van een drive in show als basis is dat er al nodige hoge kwaliteit luidsprekers aanwezig zijn. Dit zal ik jouw geval wellicht op gaan, maar bij een groot deel van de drive in shows niet., zou dit toch iets anders formuleren.Tot slot vraag ik me een beetje af wat het nut is van een aparte site voor de paar paar vooral budget microfoons, is een pagina op je eigen site niet een beter plan? Verhuur van professioneel licht en geluid voor een vet optreden! Ik zie het licht nergens op de site terug komen? En wat heeft professioneel met vet te maken?succes met de verdere uitbouw van je site! | |
RoeltjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-1-2003 Laatste: 30-9-2015 Berichten: 505 | 21-3-2011 16:19 |
Sites zijn nog 'in aanbouw', maar dan zonder de bekende 'hier komt tekst' pagina's, later komen er gewoon steeds meer informatieve pagina's bij. Ook over licht en draadloos (en daar komen de Sennheisers weer naar voren) D112 is samen met de B52 zo'n beetje de standaard kick-mic. En als Shure een SM57 verkoopt als gitaarmic... dan uh... zal ie daar ook wel voor zijn lijkt me? Natuurlijk spelen er een hoop persoonlijke voorkeuren mee, maar we zijn bij veel dingen nog even uitgegaan van 'de' standaard, uitbreiden kan altijd nog. Vandaar ook wat SM58's, ondanks dat er beter is. Budgetmics vind ik dit trouwens niet, dat zit eerder in de DAP en Shure PG regionen. Waarom aparte site, nu zoek je ergens op, en je komt op een site over live muziek.... waardoor je verder gaat lezen. Als je wat zoekt en je komt op de site van een drive-in show klik je gelijk weer weg. Daar zijn de teksten ook wat op geschreven, tuurlijk kan het allemaal beter. Maar nu lees je dat we dé spullen hebben om een vet optreden neer te zetten. Wat wil je als band, iemand die je achteraf komt vertellen dat het optreden wel professioneel was of dat het optreden vet was? | |
vaj-ta-lie-tie | |
Dj-bartStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-7-2006 Laatste: 12-11-2021 Berichten: 582 | 21-3-2011 16:46 |
Als ik dit als bandtechnicus zou lezen, zou ik meteen adviseren een bedrijf in te schakelen dat meer ervaring en de juiste microfoons heeft. Zowel de SM57 als de SM58 microfoons zijn zo'n succes omdat ze zo slechts zijn, kijk maar naar de specificaties. Beide microofoons worden op allerlei gebieden afgeknepen, om er voor te zorgen dat ze niet rondzingen zodat ook minder ervaren bands/technici er iets mee kunnen. Als je in de sm serie wilt blijven met je zangmicrofoons kijk dan eens naar de sm87. En wil je de standaards weten van bands kijk dan eens op hun riders of in de verhuurlijsten van bijvoorbeeld AED (pagina 35). De sm57 kun je wel gebruiken voor gitaar, maar is niet wenselijk, ongeacht wat men zegt op de website. Uiteraard heeft de keuze ban microfoons vooral te maken met eigen voorkeur, maar zomaar dingen roepen dat iets een standaard is terwijl dit niet zo is, lijkt me marketing technisch niet een slimme keuze. Uiteraard is dit geheel een eigen keuze, maar ik dacht dat je je website hier plaatste voor advies en commentaar? Persoonlijk vind ik het wel apart dat je je website gaat promoten, terwijl je zelf aangeeft dat het niet af is en dat je maar wat gedaan heb om hem maar online te kunnen hebben. Slechte reclame is erger dan geen reeclame. | |
René EppinkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-1-2004 Laatste: 5-8-2021 Berichten: 1114 | 21-3-2011 16:57 |
Wat een onzin. Sorry. | |
Big bangVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-11-2003 Laatste: 22-9-2024 Berichten: 2389 | 21-3-2011 17:03 |
Een bandtechnicus heeft waarschijnlijk al lang een bedrijf waar hij zijn/haar spullen haalt, of heeft zelf de apparatuur. Ik denk dat deze site zich veel meer richt op bands die geen eigen tech hebben. | |
It's time to play the music, It's time to light the lights.. | |
RoeltjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-1-2003 Laatste: 30-9-2015 Berichten: 505 | 21-3-2011 17:04 |
Bands waar we ons nu op richten hebben nog geen bandtechnicus, bands die nog wat in de garage oefenen en blij zijn als ze ergens op mogen treden... Die kijken dvd's van bekende bands en zien ze daar door een sm58 zingen... die gaan naar optredens en zien daar sm58's, tuurlijk zorgen we dan dat er een sm58 op onze site staat. En uiteindelijk voor hun neus (nouja, mond) Dat er beter is, groot gelijk, maar om wat op te starten begin je gewoon met de 'standaard'. Sites zijn nu niet 'af', maar wel 'af' genoeg om ze live te hebben, ze te laten indexeren door Google enz. Er staat wat algemene tekst op, contactmogelijkheid enz. Later komen er nog meer tekstpagina's, oa over verlichting... | |
vaj-ta-lie-tie | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 21-3-2011 17:13 |
Persoonlijk ben ik niet echt gecharmeerd van het ontwerp van beide sites; de disco website komt zo uit de koker van Artisteer, of niet? (Daar heb ik een hele kleine aversie tegen opgebouwd... ) De tweede website vind ik persoonlijk niet echt duidelijk. Ik ben wat dat betreft veel meer gecharmeerd van jullie vitality website, qua duidelijkheid blijft de verhuur site een beetje achter. Teksten zijn minder goed leesbaar etc. Doordat het een beetje als een blog is opgezet, kom ik als bezoeker niet direct tot de conclusie, dat ik iets bij jullie moet gaan huren. | |
I am a TimeDriver! |