Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 106 van 146)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
4-1-2010 18:37

watje schreef:

Tom schreef:

misschien een fase en een nul verwisseld?
Of bij gebrek aan fases, er een paar doorverbonden?

Loszittende schroeven in de stekkers kunnen hier ook de oorzaak van zijn.
overbelasting misschien bij die 63A, en bij die 125A is nog een raadsel

[edit] die 63A is zeker overbelasting bedoel ik[/edit]
Als jij hier je koppen en sixbarren op hebt gestoken dan heb je je eigen spullen ook niet netjes afgezekerd!
Of je moet een dimmerpack hebben die meteen een 63A stekker lust! Maar dan nog, ...Niet toevallig gewoon 26 paddestoelen op die ene 63A aansluiting gehad en alles knettehard overbelast? Of een fase compleet scheef getrokken?
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Watt-XtraStandaard Lid
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
4-1-2010 18:41

roystraver schreef:

watje schreef:

DJefke schreef:

Niet/verkeerd afgezekerd?
Het is ene vaste locatie, vaker gebruikt etc. nee dus :p
Tja, dat was bij ons ook zo.
Alles vloog er steeds uit, we kregen 2x een 32A stekker aangewezen die helemaal te gebruiken was, stond niets anders op en alles moest kloppen. Na een tijd zoeken naar fouten in ons eigen systeem ben ik toch maar een kijkje gaan nemen in de stoppenkast, bleken ze beide 25A electrisch afgezekerd te zijn.
Is vrij veel voorkomend hoor dat een 32A wordt afgezekerd met 25A automaten. Want vaak is de aanvoer dan maar 25A. En je mag nooit groter afzekeren als dat er binnenkomt!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
RodiBakkerStandaard Lid
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 29-10-2024
4-1-2010 21:10
Ik ben wel eens een stop/smeltzekering van 35 ampere tegengekomen welke een 32A wcd afzekerde (en daarna de wcd moeten vervangen), 25 ampere stoppen worden dus vaak voor 32A wcd's gebruikt. Tegenwoordig zijn de 4 polige automaten in opkomst in de vaste installaties, deze zijn er ook van 32 ampere.
WatjeVIP Lid
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
5-1-2010 00:28

Watt-Xtra] schreef:

Als jij hier je koppen en sixbarren op hebt gestoken dan heb je je eigen spullen ook niet netjes afgezekerd!
Of je moet een dimmerpack hebben die meteen een 63A stekker lust! Maar dan nog, ...Niet toevallig gewoon 26 paddestoelen op die ene 63A aansluiting gehad en alles knettehard overbelast? Of een fase compleet scheef getrokken?dit was niet mijn eigen apparatuur maar van dezelfde locatie en idd een 63A dimmer rackje, waarschijnlijk een foute berekening in het kan per fase wel op de dimmerpakcks maar zaten stiekem de dimmerpakcs zelf (de elektronica met bijbehorende fans) op fase 2.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
5-1-2010 08:34
Wat een klinkklare onzin. Van de stuurelectronica + fans van een dimmertje als overbelasting smelt een CEE niet - dan zijn er echt andere dingen aan de hand. Wellicht CEE gewoon niet goed in de wcd gestoken of nIet gecontroleerd op vuil op/in de pinnen/gaten.
Light Image
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
5-1-2010 10:09
Wat ook regelmatig de oorzaak van gesmolten stekkers is is het niet gebruiken van adereindhulsjes. Een deel van de kabel komt los waardoor de verbinding tussen kabel en connector te dun wordt. Vervolgens wordt deze heet en steekt zo ook de pen warm. Die hitte kan alleen afgevoerd worden naar het plastic.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
T_SoundStandaard Lid
Sinds: 27-10-2009
Laatste: 27-9-2022
5-1-2010 15:18
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 5-1-2010 22:16
Edit Mod: Sylvia: dubbele post verwijderd. Je bezorgt ons nutteloos werk.
----- Test 1..2.. Sinasappelkistje.... Vraagt de lichttech.: "Wat ben jij aan het doen dan, sinasappales aan het tellen?" -----
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
5-1-2010 15:32
En je moest dit verhaal 2x posten in hetzelfde board om het trauma te verwerken?
DjgertieStandaard Lid
Sinds: 11-1-2008
Laatste: 4-1-2011
5-1-2010 16:16

roystraver schreef:

watje schreef:

DJefke schreef:

Niet/verkeerd afgezekerd?
Het is ene vaste locatie, vaker gebruikt etc. nee dus :p
Tja, dat was bij ons ook zo.
Alles vloog er steeds uit, we kregen 2x een 32A stekker aangewezen die helemaal te gebruiken was, stond niets anders op en alles moest kloppen. Na een tijd zoeken naar fouten in ons eigen systeem ben ik toch maar een kijkje gaan nemen in de stoppenkast, bleken ze beide 25A electrisch afgezekerd te zijn.
Dat ken ik ook,
Bij mij op school zitten er 2 32A aansluitingen in het plafond van de aula.
Was er al 2 jaar vanuit gegaan dat ze gewoon voor 32A afgezekerd waren.
Komt er vorig jaar een bedrijf kijken voor een show die we wilde gaan draaien in de aula.

Kijken we in de electrische zekeringen kast, zijn ze afgezekerd op 16A shut up :X
Hhhmm... Op zoek naar een Pearl dan maar(A)
JeroenstapStandaard Lid
Sinds: 19-11-2008
Laatste: 14-2-2022
5-1-2010 18:13
Met oud en nieuw onze eigen FOH-hutje in elkaar getimmerd, in stijl, net als de rest van het decor allemaal oud hout en pallets. Werd daarna (netjes) afgewerkt door de decorploeg. Daarnaast stonden wij en onze apparatuur lekker veilig voor dronken mensen en de vloeistoffen die nog wel eens uit hun handen willen komen.
Helaas bleek dit houten geval gedurende het feest een grote klankkast te zijn laugh :D Hard ging het wel, maar niet erg prettig om daar 6 uur in te staan. Volgende keer toch maar een andere oplossing bedenken shut up :X
hebben jullie ook gelijkstroomkabels ?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)