Forum > Algemeen Forum

Weggeef spullen

(87 reacties. Pagina 6 van 9)
Moderator(s): Dré
ThijlklerkxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-3-2007
Laatste: 17-11-2008
Berichten: 77
27-6-2007 13:58
Oké, ik heb over het hoofd gezien dat je vrijwilliger bent, dan wordt het natuurlijk toch een ander verhaal.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
27-6-2007 14:22
Dan wordt het helemaal geen ander verhaal! Ik rij toch ook niet met 80 kilometer door een woonwijk omdat ik de kinderen heb gewaarschuwd dat ik dat doe?
Als jij bijv. een rookmachine gebruikt dan ben JIJ verantwoordelijk voor de veiligheid daarvan. Zou een mooi verhaal worden, lekker doorroken ondanks dat er kinderhandjes tegenaan zitten, omdat je ze gewaarschuwd hebt. Zou je zelfs nog kunnen gooien op mishandeling.

Als ze tegen de roker aanzitten, gewoon uitzetten of niet roken, klaar. Opvallend dat er zo laks over veiligheid gedaan wordt (of heb ik nou last van beroepsdeformatie?).
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
27-6-2007 16:46

SiSKoS schreef:

Over die glowsticks denk dat het afhangt van type tot type,
was zelf eens zo een glowstickje uit een sprietje aan het halen door erop te bijten (was errug saaie fuif).
Bijt ik ineens die glowstick open, proefde wel erg vies maar na een pintje te drinken was dat ook alweer weg. Dus ik heb er iniedergeval niets van overgehouden.
Was overigens 1 met blacklight kleur.
En dit is er nog zo 1, omdat jij er niet ziek van word, kun je kinderen van 7 a 8 jaar gewoon lekker op die dingen laten sabbelen en kauwen shocked 8O Kortzichtig en jammer.
Verzin gewoon iets anders als give away, wij hebben bijv. een keer een ijscokraampje gehuurd en ijs uitgedeeld, was groot succes en voor herhaling vatbaar, opdrachtgever vond het geweldig.

Of je douwt ze met hun mondje over de tuit van de roker, gaffa-tape er om heen en gaan......... angry shut up :X
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
27-6-2007 17:02

SebasVD schreef:

Als jij bijv. een rookmachine gebruikt dan ben JIJ verantwoordelijk voor de veiligheid daarvan.
Niet als ik een vrijwilliger bij een stichting ben, en de rookmachine is eigendom van de stichting... dan is en blijft de stichting of beheerder verantwoordelijk.
Overigens is dat verantwoordelijkheid hier niet heel belangrijk, meer de vraag hoe je met dit probleem omgaat...
Als ze tegen de roker aanzitten, gewoon uitzetten of niet roken, klaar. Opvallend dat er zo laks over veiligheid gedaan wordt (of heb ik nou last van beroepsdeformatie?).
Jij hebt vast nergens last van... hoop ik razz :p
Veiligheid is iets wat van beide kanten moet komen, niet van één kant. Ik ben van mening dat ik al erg veel gedaan heb om het zo veilig mogelijk te maken (misschien zelfs al te veel door de taak van de beroepskrachten deels op me te nemen). Om een veilige situatie te creeren moet de andere partij (in dit geval een handje vol kinderen) ook luisteren naar de aanwijzingen die je geeft om de veiligheid te bewaken. Doen ze dat niet, dan heet dat eigen risico...

René
ThijlklerkxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-3-2007
Laatste: 17-11-2008
Berichten: 77
27-6-2007 17:20
Je kunt van een meute kinderen niet verwachten dat ze zich constant verantwoordelijk gedragen, ten eerste omdat kinderen zich lang niet altijd echt bewust zijn van de gevaren en daarnaast omdat ze invloed op elkaar uit oefenen en cool willen zijn.

Je zou toch denken dat je dat weet als je met kinderen werkt shut up :X
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
27-6-2007 17:31

thijlklerkx schreef:

Je kunt van een meute kinderen niet verwachten dat ze zich constant verantwoordelijk gedragen, ten eerste omdat kinderen zich lang niet altijd echt bewust zijn van de gevaren en daarnaast omdat ze invloed op elkaar uit oefenen en cool willen zijn.

Je zou toch denken dat je dat weet als je met kinderen werkt shut up :X
De meute gedraagd zich verantwoordelijk en begrijpen het als je uitlegd wat de gevaren zijn... Het gaat om dat handjevol dat gewoon lekker hun eigen ding blijft doen en niet wil weten dat ze zichzelf aan gevaren blootstellen.
Laat ze hun vingers maar eens branden, is het direct afgelopen met dat gerotzooi... shut up :X
Leren uit ervaring heet dat... werkt bij kleine kinderen en beesten ook goed (dat is wel lekker, en dat niet...).

René
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 25-6-2024
Berichten: 2389
27-6-2007 17:41

renevanh schreef:

Leren uit ervaring heet dat... werkt bij kleine kinderen en beesten ook goed (dat is wel lekker, en dat niet...).

René
Ik neem aan dat jij je kids later ook bij het gasfornuis weg houdt. Hoe vaak ze ook weer opnieuw beginnen...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
27-6-2007 17:56

renevanh schreef:

SebasVD schreef:

Als jij bijv. een rookmachine gebruikt dan ben JIJ verantwoordelijk voor de veiligheid daarvan.
Niet als ik een vrijwilliger bij een stichting ben, en de rookmachine is eigendom van de stichting... dan is en blijft de stichting of beheerder verantwoordelijk.
'Mooi voorbeeld': In november is er bij arnhem centraal een goederentrein op een passagiers trein gebotst.

Volgens jou is dus niet de bestuurder van de goederentrein fout, maar prorail omdat de trein van prorail is??
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
ThijlklerkxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-3-2007
Laatste: 17-11-2008
Berichten: 77
27-6-2007 17:59
Tenzij Prorail zijn seinen niet op orde had ( dus: tenzij de begleiders hun werk niet goed doen )

Lijkt me een beetje een kromme vergelijking maar ben het wel eens met wat je bedoelt (ook met Big Bang trouwens)
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
27-6-2007 18:00
nope, bestuurder was door rood gereden (tenminste wat ik ervan onthouden had).

edit:
Treinongeluk Arnhem fout machinist
Het treinongeluk nabij Arnhem in november vorig jaar is veroorzaakt doordat de machnist van een goederentrein door een rood sein reed. Dat blijkt uit onderzoek van de Inspectie Verkeer en Waterstaat.

Traject
Het ongeluk ontstond toen een goederentrein van het bedrijf ERS Railways op een personentrein botste. Daarbij raakten 61 mensen gewond. Uit het onderzoek blijkt dat de machinist van de goederentrein niet bekend was met het traject. ERS Railways heeft maatregelen genomen om herhaling te voorkomen.

Maatregelen
De Inspectie Verkeer en Waterstaat wil nu weten hoe dat bij de andere goederenvervoerders is geregeld.
bron: RTL
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)