Forum > PC related Forum

PC Systeem voor produceren

(32 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
15-5-2006 19:36
Even een update, een vrijgevige vader die content is met mijn schoolprestaties is bereid mij een apple notebook te sponsoren. Dit omdat ik sinds kort op kamers zit in Utrecht en een pc nodig heb voor school.

Nu kan ik dit mooi combineren met muziek productie. Nu viel mijn oog op de powerbook maar onlangs is de macbook pro ook verschenen. Ik heb wat rond zitten neuzen maar de macbook pro met zijn intelcore duo zou nog niet geschikt zijn voor verschillende doeleindes om zo niet de optimale snelheid te benutten. Kwa geheugen zitten ze gelijk. De powerbook heeft een 8x dual layer, de macbookpro is naar 4x gegaan en heeft de 800 firewire geschrapt en alleen een 400 erin gezet, wel heeft deze nu 2x usb.

Ik geloof dat de powerbooks gedeeltelijk uit de handel gaan, de 15" en 17" versie althans. De 15" is nu erg gunstig geprijst geloof rond de 1550 excl, de macbookpro zit rond de 1800 excl.

Nu zit ik in dubio, wat is slim om aan te schaffen? De macbookpro met het oog op de toekomst maar met enkele minpunten of de bewezen powerbook g4?

grtn,

Stefan
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
16-5-2006 08:48
Voor school zou ik toch voor de intel-variant kiezen, omdat er nu eenmaal programma's zijn die niet voor de mac geschreven worden. Virtual PC werkt ook best aardig, maar ideaal is het toch ook niet. Overigens ben ik bang dat deze vraag wel erg afwijkt van het forumdoel...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Dj quintenStandaard Lid
16-5-2006 18:36

big bang schreef:

Voor school zou ik toch voor de intel-variant kiezen, omdat er nu eenmaal programma's zijn die niet voor de mac geschreven worden. Virtual PC werkt ook best aardig, maar ideaal is het toch ook niet. Overigens ben ik bang dat deze vraag wel erg afwijkt van het forumdoel...
Aangezien dit het 'pc related' onderdeel is van dit forum en mijn vraag gaat over een systeem voor produceren van muziek lijkt me t wel gepast. Maargoed, apple heeft vanmiddag vanalles omgegooid, er is een nieuwe macbook bijgekomen, powerbook gaat er volgens mij helemaal uit.

grtn,

Stefan
Big bangVIP Lid
17-5-2006 16:43
CUPERTINO - Het Amerikaanse technologieconcern Apple heeft dinsdag zijn nieuwste laptop gepresenteerd, die is uitgerust met microprocessoren van Intel. De nieuwe MacBook is de opvolger van de iBook. Daarmee is de overgang naar de chips van Intel voor de laptops van Apple volledig afgerond.
Meer -->
De powerbook blijft nog even dus. Apple heeft al tijden 2 series laptops: de powerbook serie en de iets goedkopere iBook serie.
Dj quintenStandaard Lid
21-5-2006 14:16

big bang schreef:

CUPERTINO - Het Amerikaanse technologieconcern Apple heeft dinsdag zijn nieuwste laptop gepresenteerd, die is uitgerust met microprocessoren van Intel. De nieuwe MacBook is de opvolger van de iBook. Daarmee is de overgang naar de chips van Intel voor de laptops van Apple volledig afgerond.
Meer -->
De powerbook blijft nog even dus. Apple heeft al tijden 2 series laptops: de powerbook serie en de iets goedkopere iBook serie.
Ja, de Macbook 'pro' is in de plaats gekomen van de powerbook. Bekijk de site maar, geen powerbook meer te vinden. Aangezien de Macbook die van de week gereleased is sneller is dan de powerbook, ging deze er dan ook uit. Heb de Macbook al besteld inmiddels, komt hopelijk deze week binnen, ben benieuwd.

grtn,

Stefan
Big bangVIP Lid
4-6-2006 16:43
Achja, zelfde idee, ander naampje wink ;). Gefeliciteerd met je Macbook!
DjberjoStandaard Lid
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
4-6-2006 17:55
Omdat ik een apple macbook wil gaan aanschaffen is mijn vraag werkt albeton live daar ook fatsoenlijk op (zoals het hoort)

Ik verwacht van wel.

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
GoTMoReStandaard Lid
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
5-6-2006 09:19
Om maar even in te haken op het onderwerp waarmee het topic starte, en de op nu voor school toch beter een windows machine kan aanschaffen..

Een fatsoenlijke Intel ( geen celeron.. ) p4 en een amd maken mekaar niets meer kwa stabiliteit, de reden dat de een beter is dan de ander is ook maar een nutteloze discussie in mijn ogen.

In het oog punt van wat je wil kun je bepalen welke cpu het beste bij je pas, heb je echt brute rekenkracht nodig, ga dan voor Intel. ( kantoor werkzaamheden ) Maar laat dan wel een Sis chipset liggen, anders kun je netzogoed gelijk op een p3 gaan werken..

Over het algemeen hebben de amds die in dezelfde prijsklasse liggen als p4's een snellere core, iets minder brute rekenkracht, maar door de snellere data doorvoor eerder geschikt voor game's ( mede omdat die niet zo vreselijk veel rekenkracht nodig hebben in vergelijking met enkele kantoor applicaties ) Maar ook hier alleen gaan voor VIA of Nvidia chipsets. Met andere vage merken zul je bedrogen uitkomen in je stabiliteit.

Geheugen is minstens zo belangrijk voor een goede stabiele computer, liefst geen no-name geheugen of wat dan ook. Maar gewoon simpel reepje kingston. Geen rare fratsen uithalen om 4 bankjes vol te donderen met reepjes van 1gb ieder, knappe man als jij die 4gb ram ook nodig gaat hebben. En het zal de stabiliteit ook niet bevorderen. 1 reepje van 1gb is al zat. ( toen xp net uit kwam mocht hij het doen met 256, toen kwamen er iets zwardere applicaties en was 512 de standard, nu weer een jaartje verder 1gb ). Stel dat je wel veel zwaare dingen gaat doen, en je beetje ruimte over wilt hebben kun je ook naar 2gb gaan. Heb je in de toekomst genoeg en zul je nooit met teweinig zitten.

Verder is een snelle SATA schijf ook wel handig, kosten geen drol, meeste moederborden hebben sata aan boord en het werkt toch iets fijner als het vertrouwde ide.

En dan het allerbelangrijkste houdt je windows schoon. Als je pc ergens niet tegen kan is het wel die smerige spyware/virusen/weetikveelwatnogmeer! Is genoeg over te vinden hoe je dat het beste kan doen.

En wil je nou echt iets stabiels, hou het dan bij Mac. Met de kans dat een hoop van je school programma's helaas niet zullen werken..
Soms..
H.Standaard Lid
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
5-6-2006 11:45

djberjo schreef:

Omdat ik een apple macbook wil gaan aanschaffen is mijn vraag werkt albeton live daar ook fatsoenlijk op (zoals het hoort)

Ik verwacht van wel.

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens
geen probleem (logisch ook wink ;))
H.Standaard Lid
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
5-6-2006 11:46

gotmore schreef:

En wil je nou echt iets stabiels, hou het dan bij Mac. Met de kans dat een hoop van je school programma's helaas niet zullen werken..
Tegenwoordig draait zelfs windows al op een mac wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)