Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 118 van 289)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-3-2006 08:22

KVM schreef:

Huur als DJ een zaal, en geef daar 1 keer in de maand een show.
Heb zoiets jaren gedaan, zaal kreeg ik gratis vanwege de goede omzet, entree heffen, T-shirt handel etc.
Yep, doe ik hier ook eens de twee maanden in Utrecht. Zaal en apparatuur zijn gratis, drankomzet en 1 euro van de entreeprijs gaat naar de zaal, de rest van de entreeprijs naar de organisatie van het feest (moi). In ruil daarvoor lever ik tevens de bar- en deurmensen. Overigens gebeurt dit alles, ook mijn werk als dj, geheel op vrijwillige basis. Eens per jaar gaan we met z'n allen eten van het entreegeld en that's it.

Dat vrijwilligerswerk is iets wat ik bij veel hobby-isten van nu helemaal mis, en dat is misschien ook wel wat mij het meeste dwars zit bij dj's die met een bak vol illegale downloads staan te draaien en wél geld vragen voor hun diensten. Beetje "bedrijfje spelen", hoegenaamd professionele website erbij en gaan met die banaan.

Natuurlijk is het in 90% van die hobby-bedrijfjes zo dat er meer geld in apparatuur gaat zitten dan dat er geld binnen komt, er wordt niet kostendekkend gewerkt, maar als dat geld voor apparatuur is verdiend met dj-geld op een illegale collectie, dan klopt er toch iets helemaal niet.

Hoewel de aanleiding (draaien = leuk) hetzelfde is gebleven, heb ik het idee dat er steeds meer mensen zijn die willen verdienen aan draaien, en steeds minder die het prima vinden om jarenlang voor nop en een paar drankjes aan de slag te gaan, terwijl ze wél willen draaien met muziek die voor nop is verkregen.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
16-3-2006 10:25

Sylvia schreef:

Dat vrijwilligerswerk is iets wat ik bij veel hobby-isten van nu helemaal mis, en dat is misschien ook wel wat mij het meeste dwars zit bij dj's die met een bak vol illegale downloads staan te draaien en wél geld vragen voor hun diensten. Beetje "bedrijfje spelen", hoegenaamd professionele website erbij en gaan met die banaan.
Klopt, het eerste wat men vraagt wat verdien ik?
De meesten denken dat ze al alles weten en willen niet eens ervaring opdoen. Erg dom want juist met een schat van ervaring kan je veel meer doen.

Ik denk echter dat ze niet door hebben dat hun website kompleet door de mand valt. Velen presenteren hun site als een "winkel etalage" met foto's van losse apparatuur en technische info.

Helemaal als je weet dat juist bedrijven geen website hebben of zeer weinig info geven. Die zijn gemaakt voor de serieuze klant, die contact opneemt.

Martin.
kvm entertainment
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
16-3-2006 12:38

KVM schreef:

Helemaal als je weet dat juist bedrijven geen website hebben of zeer weinig info geven. Die zijn gemaakt voor de serieuze klant, die contact opneemt.
Martin.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Hangt misschien ook wel af van je doelgroep maar mensen shoppen steeds meer op internet. Wij vermelden op al onze websites wat de standaard shows kosten, zodat men dit kan vergelijken met anderen.

Nogmaals, het is wel afhankelijk van je doelgroep. Bedrijven als jij verzorgen wellicht alleen maatwerk producties waar geen standaard prijskaartje aan te hangen is. Maar dan nog vind ik dat een bedrijf een professionele duidelijke website moet hebben. Een bedrijf zonder website neem ik in elk geval niet serieus.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
16-3-2006 15:25
De echte grote jongens hebben zoals KVM al zei een website die er vrij simpel uit ziet.

Een grote (en misschien wel de grootste) licht en geluid verhuurder hier in Deventer heeft ook een vrij simpele website.
Cyberlights in the house :D
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
16-3-2006 15:32
hallo,

prijs bij mij is voor: T/m 150 personen,4 uur,hele show meenemen
dat is bij mij €100,00

ik vind €100,00 daar een mooie prijs voor ben nog niet zo groot met mijn drive in Show.

mvg. coen

ps. op/aanmerkingen zou ik graag willen horen.
ChuckieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2003
Laatste: 26-4-2009
Berichten: 294
16-3-2006 15:39
En wat is je hele show? skytec lichtorgel met gamma speakers of ...?
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
16-3-2006 16:57
1 x bewerkt. Laatst door Lj/dj cono op 16-3-2006 17:00
mijn show bestaat uit:
GELUID:
2 Jb topboxen
2 dap baskasten
1 stage line dubbele cd speler
1 US blaster mengpaneel (wordt zsm. vervangen)
1 versterker van merk better (wordt zsm. vervangen)

LICHT:
8 par 56
2 dimmerpacks
1 lite 4
1 f-80 antari

STATIEVEN:
2 Tripod showtec lichtstatief
2 tussenpaal

mvg coen
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
16-3-2006 16:59
1 x bewerkt. Laatst door Big bang op 16-3-2006 17:04
Huh? 8 parren op 1 statief? 1 tussenpaal bij 2 toppen + 2 bassen? Bovendien vind ik 100 euro wel erg weinig. Ik neem dan qualitatief wel beter speakers, versterkers en DJ set mee (Behalve misschien de CD speler, die is bij mij ook van dap, 900D, prima ding en weet niet welke jij hebt). Maar ik kom toch niet voor minder als 200 euro bij een vaste klant. Nou heb je wel weinig ervaring zoals je zelf zegt, maar dit is wel het andere uiterste. Bereken zo eens, na aftrek van kosten als vervoer en CD's hoe lang het op deze manier duurt voordat je je apperatuur hebt terugverdient? Tuurlijk, het is een hobby, maar reken het uit en je zult er van schrikken.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
16-3-2006 17:00
vast een stomme vraag maar wat moet je met EEN tussenpaal razz :p
neem aan dat je je parretjes op statief doet, waar laat je je andere 4 parretjes?

dj mouse

edit/ was niet de enige die deze combi vreemd vond laugh :D
nog 10 berichten en ik word VIP!!
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
16-3-2006 17:00
sorry was foutje heb er wel 2 van alle 2
gefixt

mvg coen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)