Forum > Licht

hazer, fazer, rookmachine (ik weet het verschil al)

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Segura!Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2015
Laatste: 27-5-2015
27-5-2015 11:39
beste forum gebruikers,

Ik probeer erachter te komen wat voor ons het beste gaat werken maar kan op internet er niet echt uitkomen. het gaat hier om het volgende:
Voor onze groep percusionisten (40+ man in de groep) zoek ik een manier om BUITEN onze lichtshow goed zichtbaar te krijgen.

Wij hebben een wagen waarop wij o.a. een rode laser hebben hangen en 2 led scanners (alles dmx geestuurd). Het probleem dat we hebben is dat we niet al te veel rook willen pompen omdat wij 1 iemand voor de groep hebben staan die wel zichtbaar moet blijven voor de groep alsmede datwe de groep zelf zichtbaar willen houden voor het publiek wink ;)

Wij hebben op dit moment een rookmachine maar het grote nadeel vind ik dat hier ineens een grote hoeveelheid rook uitkomt die buiten weer heel snel weg trekt (naar boven). Een hazer leek ons een beter plan maar ik ben bang dat we hier nooit genoeg nevel mee kunnen maken in buitenlucht. Zou een fazer dan weer een goede tussen oplossing zijn?

Nogmaals het gaat hier om optredens in de openlucht (niet op een podium maar meer als "straat theater")
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 23-11-2024
27-5-2015 12:03
Een hazer voor buiten is niet echt optimaal. De output is vaak niet voldoende tenzij het podium aan alle kanten behalve de voorkant potdicht is EN het niet waait.

Ik zou eerst eens een stevige ventilator (gewoon een grote jongen van de blokker of zo) ACHTER de reeds aanwezige rookmachine zetten. Die blaast dan de uitkomende rook weg zodat het gelijk beter verdeeld wordt. Doe dat vanaf een zijkant van het podium (recht het podium op of een beetje naar achteren). Werkt in veel gevallen prima. Even mee experimenteren voor het beste resultaat (en ja, het resultaat kan echt super zijn).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 23-11-2024
28-5-2015 15:15
Voor buiten kan ik wel een MDG Max 3000 of 5000 aanbevelen. Geen nevelmachines in de strikte zin (ik ben met Dré eens dat die buiten toch vaak niet lekker uit de verf komen) maar rookmachines met een grote spreiding van de rook, omdat die op CO2-basis is en bestaat uit heel kleine deeltjes. Mooie witte rook ook, qua effect meer nevel dan rook en zeer geschikt voor laser, maar ook prachtig met gasontladingslampen. De enige nadelen van deze machines zijn de extreem hoge aanschafprijs (de 3000 kost al € 4.485) en het feit dat je regelmatig flessen CO2 moet laten vullen.

Ik heb een MDG Max 3000 staan die je eens zou kunnen proberen als je in de buurt van Beverwijk woont.

Mocht een MDG buiten budget liggen, wat ik me kan voorstellen, dan zou ik inderdaad een dikke rookmachine met een ook dikke ventilator proberen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)