Forum > Geluid

vastlopen van cd's bij de pioneer CMX-3000

(21 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
BRASCOStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-9-2006
Laatste: 2-12-2006
21-9-2006 19:52
Ik heb regelmatig (een 5 keer per avond) dat na het instarten van een orginele cd, dat deze binnen 30 sec. "ineens" stopt. Mijn pioneer CMX 3000 is circa twee jaar en 1 maand oud zag ik zojuist op de aankoop rekening.
Heeft iemand ook een deregelijk probleem met deze cd-speler??
Belangrijker nog heeft er iemand een oplossing, het probleem doet zich willekeurig voor dus het probleem eenduidig aanwijzen is een probleem.
Graag advies!
SpaceyDeeJStandaard Lid
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 7-6-2013
21-9-2006 21:18
Wij hebben meerdere CMX3000 spelers in onze shows meedraaien. herken het enigzins, zou je willen aanraden om je lasers te laten vervangen bij een erkent Pioneer DJ Gear dealer. Je kunt dan meteen vragen of ze een software update willen doen.

Bij een beetje gebruik is het trouwens raadzaam om de laser units 1 keer per jaar te vervangen. Dot zal ongeveer 75 euro per unit zijn (zitten er twee in)

Menhro was ons service punt en ben ik meer dan tevreden over
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... "
ReemskiVIP Lid
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 21-11-2024
21-9-2006 21:32
Herken hete probleem ook. Is een bekend euveltje volgens mij.

Maar moet eerlijk zeggen dat het in het begin regelmatig voorkwam, maar de laatste tijd nog maar enkele keren.
Dj krissieStandaard Lid
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 11-11-2024
22-9-2006 18:30
heej

nou nou nou gelijk nieuwe lasers kopen ik zou
eerst even de handelaar of de leverlancier benaderen
anders gaat je geld er voor niks uit al gaat het niet
om het geld maar dat het in een keer goed gaat

groetjes
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 22-11-2024
23-9-2006 15:25

Reemski schreef:

En welke error melding gaf de speler?

Wat was de reactie (en actie) van je leverancier op dit probleem?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReemskiVIP Lid
23-9-2006 15:39

Dré schreef:

Reemski schreef:

En welke error melding gaf de speler?

Wat was de reactie (en actie) van je leverancier op dit probleem?
Heb eenmaal meegemaakt dat de speler helemaal vast liep, zonder bijzondere melding op het scherm. Ik heb ooit eens gelezen dat het te maken kan hebben met een eject knop die onder het plastic blijft vast zitten (enkel bij eerste serie(s) toestellen). Geen idee of dat het toen was. Was ook eenmalig. En heb in een snelle fix-it NOW actie niet echt gekeken wat het was.

Verder maak ik het plotseling stoppen vaker mee. Melding -> eigenlijk ook geen idee. Op zo'n moment kijk ik daar niet naar. Het gebeurt mij zo weinig (en kan er niet echt een consequente reden voor geven) dat ik er iets mee gedaan heb (niet mee naar leverancier). Maar als het apparaat veel gebruikt wordt, is relatief weinig, toch op beide handen en voeten niet meer te tellen.

Ik noem het een bekend euvel, omdat ik er meer over lees op fora, en ik een andere eigenaar ken, die het ook bij beide van zijn spelers zo af en toe eens meemaakt.

Kanttekening is wel (en bij het euvel wellicht ook, zou misschien gemeld moeten zijn bij mijn opmerking) dat de speler die ik heb, en diegene van de kennis, allemaal vrij vroege series zijn. In die periode heb ik ook de fora afgespeurt naar dit probleem.
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 22-11-2024
23-9-2006 15:48
OP heeft mij een kleine week geleden gebeld met deze melding (speler kwam hier overigens niet vandaan, telefoontje was naar aanleiding van iets anders). Ik had er in al die jaren nog nooit van gehoord (wel van de eject button maar dat was binnen een paar maanden na introductie opgelost en kan zich dus niet voordoen bij een speler die zo'n 2,5 jaar oud is (speler is daar gewoonweg te nieuw voor)).

Ook heb ik aardig wat van deze spelers verkocht en heb er zelfs een aantal in onderhoud (één daarvan ziet een gebruik van 5-7 dagen per week!). Nog nooit een melding gehad dat hij regelmatig vastloopt.

Dat een apparaat eens per jaar iets raars doet is nog mee te leven (heck, m'n CDJ-500 deden een keer of 4 per jaar iets raars) maar bij regelmatig denk ik toch aan één of meerdere keren per avond, niet per jaar... OP heeft het over 5 x per avond... Wat mij betreft is namelijk een speler die 5 x per AVOND zegt bekijk het maar (gebruik makend van nette CD's en/of CD-R's) gewoon een kapotte speler.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReemskiVIP Lid
23-9-2006 16:37
Tijden geleden deed hij het idd veel vaker. Ik heb hem daarne een periode weinig gebruikt, maar het laatste jaar gaat ie weer elke keer mee. Regelmatig is bij mij 1 keer per 2 feesten. Voor mij is dat geen kapot apparaat, ik kan alleen de vinger nog niet op het probleem leggen.
JVSVIP Lid
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 11-11-2024
23-9-2006 17:51
Mocht je zelf naar het probleem willen gaan zoeken, ik heb de service manual van de CMX-3000 hier liggen. Deze kan ik je eventueel wel toesturen...
ReemskiVIP Lid
24-9-2006 03:58

JVS schreef:

Mocht je zelf naar het probleem willen gaan zoeken, ik heb de service manual van de CMX-3000 hier liggen. Deze kan ik je eventueel wel toesturen...
Als dat aan mij gericht was -> Bedankt, maar nee. Ik heb niet de middelen om aan cd-spelers te knutselen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)