Forum > PC related Forum

Processor aansturen via WIFI

(19 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
6-8-2006 12:18
Op dit moment gebruiken wij voor onze grotere sets een tweetal (1 in de linker, en 1 in de rechterstack) EAW MX8750 Processoren. Deze processoren worden ingesteld via een laptop en communiceren met de laptop via RS-232 of MIDI.

Om nu vanuit de zaal de PA in te regelen moet er nogal wat gekloot worden met MIDI en COM kabels. Er moet een RS-232 verbinding van de computer naar de "master"-processor en vanuit daar moeten er 2 MIDI kabels naar de "slave"-processor. En echt in de zaal kun je niet gaan staan omdat de RS-232 verbinding niet uit lange kabels kan bestaan.

Nu leek het ons ideaal om dit alles draadloos te maken via WIFI zodat je ook midden in de zaal je PA kunt uitregelen. Nu heb ik al een winkel gevonden die MIDI to Ethernet converters verkoopt, maar ik vraag me sterk af ofdat dit gaat werken met een draadloos netwerk waar toch het een en ander ingesteld moet worden.

Als het volgens jullie niet mogelijk is dan zou ik dat natuurlijk ook graag horen laugh :D.
Maar dat is MIJN mening...
GeitEx Lid
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
6-8-2006 12:30
lijkt me leuk, laat me weten wara je draait, kom ik ook even langs met mijn laptop met integrated wifi...

weg processorinstellingen...sneaky :V

wat ik bedoel:

denk aan de veiligheid. Die dingen wordne niet voor niets bekabeld, als het draadloos veilig was geweest hadden ze dat er écht zelf wel opgemaaktwink ;)
DjmouseStandaard Lid
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
6-8-2006 12:31
draadloos netwerk lijkt mij prima te beveiligen met een wachtwoordje oid...
lijkt mij best een goed idee...
nog 10 berichten en ik word VIP!!
GeitEx Lid
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
6-8-2006 12:54
wifi is binenn 10 minuten gekraakt als ze het willen kraken. draadgebonden niet, dan moeten ze nl inprikken.

wifi intruders zie je niet, iemand die op je kabel inprikt wel.
JadjongStandaard Lid
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
6-8-2006 13:18
Als je een accespoint neemt en daar een switch achter hangt kan je in theorie een hele zooi MIDI-ethernet erachter hangen. Ik weet niet of de MIDI software meerdere converters ondersteunt.
RoyStandaard Lid
6-8-2006 13:59

Geit schreef:

denk aan de veiligheid. Die dingen wordne niet voor niets bekabeld, als het draadloos veilig was geweest hadden ze dat er écht zelf wel opgemaaktwink ;)
Er bestaan vele systemen in de geluidswereld die werken via wifi. Om een voorbeeld te geven; gister stond ik in een feesttent in Almkerk bij Xander de Buisonjé het voorprogramma te mixen. Terwijl ik bezig was met opbouwen stond het geluidsbedrijf (soundfield) via wifi hun JBL Line-array in te stellen, en was de lichtman op zijn tabllet pc midden op het podium via wifi zijn Grandma aan het programmeren.

Het grote nadeel is nu dus dat er geen lange verbindingen gemaakt kunnen worden met RS-232 en je dus nooit echt bij de FOH je instellingen kunt maken.

Met WPA encryptie aan en SSID broadcast uit durf ik het wel aan om een draadloos netwerk te maken. Tijdens de show zelf kun je gewoon de router uitzetten, veiliger kan niet. En voordat mensen iets kunnen veranderen moeten ze nog altijd de speciale EAW MXware software hebben.
RoyStandaard Lid
6-8-2006 14:14

jadjong schreef:

Als je een accespoint neemt en daar een switch achter hangt kan je in theorie een hele zooi MIDI-ethernet erachter hangen. Ik weet niet of de MIDI software meerdere converters ondersteunt.
Wat bedoel je met meerdere converters? Je hebt dan toch alleen een ethernet-midi converter?

De software die we gebruiken is MXware van EAW. Onder andere hier te downloaden.
JadjongStandaard Lid
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
6-8-2006 14:43

Roytje schreef:

jadjong schreef:

Wat bedoel je met meerdere converters? Je hebt dan toch alleen een ethernet-midi converter?

De software die we gebruiken is MXware van EAW. Onder andere hier te downloaden.
Als je meerdere procesoors hebt zou je misschien meerdere converters nodig hebben. Of je moet van proc naar proc doorlussen, maar dan heb je nog veel kabels.
WebbieStandaard Lid
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 13-10-2024
6-8-2006 18:52
Hallo Roytje,

Al eens gekeken naar dit topic.
Werkt perfect i.c.m. een PDA.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
RoyStandaard Lid
6-8-2006 19:30
Webbie,

Dat dat topic bestond wist ik nog inderdaad. Aan remote desktop had ik ook zitten denken. Er zitten alleen wat nadelen aan omdat je altijd 2 servers mee moet sjouwen, die je ook elke keer op moet starten, ruimte in je rack in beslag nemen, onderhoud nodig hebben, de nodige warmte produceren en vooral erg duur zijn.

Daarom hoopte ik dat iemand misschien een kant en klare oplossing wist, of mij kon vertellen dat het wel mogelijk is met wat gehobby.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)