Over 4 maand een disco party Wat moet ik draaien?
(29 reacties. Pagina 1 van 3)Moderator(s): Dré
Danny25Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2005 Laatste: 5-4-2006 Berichten: 205 | 26-3-2005 21:35 |
Ik heb voor over een maand of 4 een opdracht aangenomen. voor een lekker oudeweste disco pary. strarko en dregelijk. Maar ik ben helemaal NOOB in de muziek keuze en wil me goed voor gaan bereiden. Kunnen jullie gangbaare nummers/titels aandragen voor me zodat ik me een beetje kan gaan oritenteeren en wat ik kopen moet in de platen handel?? Al vast mijn vriendelijke dank | |
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 9490 | 27-3-2005 00:55 |
strarko? prago? Ga toch maar gauw een andere dj zoeken voor dit avondje en leer lekker op de achtergrond! Want hoogst waarschijnlijk ben jij 15 tot 20 jaar jonger dan de gemiddelde leeftijd van de feestgangers. Waarom neem je zo'n avond aan terwijl je er de ballen verstand van heb? Weet de opdrachtgever dat je geen verstand van Spargo hebt? | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
NiekStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2002 Laatste: 10-7-2014 Berichten: 882 | 27-3-2005 13:05 |
Hoi Danny, ik wil je wel helpen; want blijkbaar ben je inderdaad nog niet thuis in deze muziek. En believe me: dat leer je niet ff Wij verzorgen dance-classic avonden voor veel evenementenburo's en woon maar 30 min. verderop.... Kun je keer meekijken | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 27-3-2005 14:16 |
www.new-line.nl/forum/read/?m=103722#103722 Maar als je het als dj op zo'n feest van andermans lijstjes en suggesties moet hebben... | |
MutzStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-8-2004 Laatste: 1-4-2010 Berichten: 211 | 27-3-2005 14:37 |
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 27-3-2005 23:53 Ik kwam in een onderwerp van tom over de langste discoplaat deze link tegen:https://home.concepts.nl/~avroomen/top500.htm 500 stuks, moet toch lukken zo? fijne paasdagen MutZ | |
niet nodig | |
NiekStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2002 Laatste: 10-7-2014 Berichten: 882 | 27-3-2005 16:26 |
Wellicht, maar velen weten dat een lijstje met standaard nummers niet zal voldoen. Inspelen op je publiek, de juiste platen op het juiste moment... | |
MutzStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-8-2004 Laatste: 1-4-2010 Berichten: 211 | 27-3-2005 16:33 |
Ik moet zeggen dat ik het ook een onbegonnen project vind, wat ik zelf nooit zou hebben aangenomen als ik hem was. Maar goed, met deze lijst heb je in iedergeval een lijst waaruit je kunt putten. inderdaad moet je nu nog de juiste platen op het juiste moment draaien, da's het hele eieren-eten. (1e paasdag, he? ) | |
niet nodig | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 27-3-2005 16:39 |
Niek Bolscher schreef: Wellicht, maar velen weten dat een lijstje met standaard nummers niet zal voldoen. Inspelen op je publiek, de juiste platen op het juiste moment... | |
MutzStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-8-2004 Laatste: 1-4-2010 Berichten: 211 | 27-3-2005 16:49 |
Of wat dacht je van "Dj ik wil dat ene nummer horen dat zo gaat van lalalalaala... Die ene goeie, ach please draai die voor me. " En dan sta je daar met je mond vol tanden. "WELKE?" | |
niet nodig | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 27-3-2005 17:19 |
5 x bewerkt. Laatst door Webbie op 27-3-2005 18:42 Hallo,Ik wil je er gerust een paar geven, maar hoe wil je aan deze nummers komen, downloaden of gaan kopen? En inderdaad wat doe je als ze een plaat "lalalala lalalaen" en ze bedoelen daar Tantra met Hills of Kantmandu mee. Kom jij daar dan zo op? Met onderstaand lijstje breng ik waarschijnlijk weer de oude rotten op ideeën, "O ja, dat was ook een lekker plaatje, gauw weer eens een keer gaan draaien". Het meeste hiervan is een beetje wat ik 25 jaar terug draaide (met bijbehorend commentaar... ). - Ferrara - Love Attack (de versie zonder het gehijg, nog steeds een van mijn favorieten) - Abba - Lay All Your Love On Me (bootleg, wel jammer dat de geluidskwaliteit wat minder was) - Carol Jiani - Hit And Run Lover (echt een klasieker, bij de eerste tonen wil je gaan dansen) - Ottawan - D.I.S.C.O. - Gary's Gang - Keep On Dancing - Gary's Gang - Showtime (deze mag je absoluut niet vergeten, dit is echt "ShowTime") - Boy's Town Gang - Cruisin The Street (klonk zo lekker in 't Roefke in Renesse uit de 4 Peavey SP1's ) - Boy's Town Gang - Can't Take My Eyes Off Of You - Dan Hartman - Relight My Fire (deze plaat doet het ALTIJD goed) - Dance Reaction - Disco Train (Holands één-dag-vliegje) - Divine - Native Love (Step by Step) - Flirts - Passion - Freddie James - Get Up And Boogie (klein opneukertje) - Freeez - I.O.U. - Fun Fun - Colour My Love - Hazell Dean - Searching - Hot Blood - Soul Dracula (heel erg oud, en zo ik me herinner zeer slecht van geluidskwaliteit) - Amii Stewart - Knock On Wood - Lime - Your Love - Lipps Inc. - Funky Town (tegenwoordig ook bekend van de film Shrek II) - Long Tall Ernie & The Shakers - Witches (ik denk dat weinig mensen deze kennen, het beluisteren waard met een heel pakkend refrein "Hobble Bobble Toil and Trouble" (kan je trouwens ook een mooie sample van maken), echte disco van hun LP "Meet The Monsters") - Love Unlimited - I'm So Glad That I'm A Woman - Michael Jackson - Billy Jean - Michael Sembello - Maniac - Michael Jackson And Rockwell - Somebodys Watching Me - My Mine - Hypnotic Tango - Odissey - Going Back To My Roots (dijk van een plaat) - Patrick Cowley - Megatron Man (de muziek met de "MegaBass" er in) - Patrick Cowley & Silvester - Do You Wanna Funk (deze ook met de MegaBass, één van beide heren is vrij vroeg gestorven, weet alléén niet meer wie) - Patrick Hernandez - Born To Be Alive (zusje Louisa heeft ook eens een hitje gehad, ben de titel even kwijt van het plaatje) - Patrick Juvet - I Love America (velen dachten dat hij "I Love a Married Guy" zong, kan ik me wel enigzins voorstellen... ) - Ryan Paris - Dolce Vita - Sheila & The Black Devotion - Spacer (herinner me de dame nog, blond maar géén "voorgevel", je moest aan haar schoenen zien wat de voorkant was ) - Sabrina - Boys (deze had wel een "voorgevel"... goeiendag) - Sister Sledge - Lost In Music (meerdere hits gehad) - Spargo - You and Me (Nederlandse groep, je moet er wel van houden, beetje slapjes) - Tantra - Hills Of Katmandu (jezus wat een herrie was dat...veeeeuuull zzzound!!) - Time Bandits - I´M Only Shooting Love (kreeg altijd een heel eng gevoel als ik die man zag (???? Hidding)). - Viola Wills - Gonna Get Along Without You Now Nog wat artiesten uit die jaren die disco uitbrachten: Maria Verano (Nederlands mokkel), Samantha Fox (ook met een grootte "voorgevel"), ABC, Rick Ashley ("and do we hate Rick Ashley....!!!", uitspraak Mick Wall van MTV dacht ik), Miami Sound Machine, Bananarama, Centerfold (live gezien, grotere snollen heb ik nog nooit meegemaakt (natuurlijk Hollands ),...goeiendag), G-Race (deze ook live meegemaakt, lieve meid) en kan zo nog wel een tijdje doorgaan (met en zonder kleurrijk commentaar). Tom en andere oude rotten kunnen deze lijst waarschijnlijk oneindig aanvullen. Greetz Webbie... | |
These go to Eleven ... |