Forum > Webshop

T4 - lightjockey ?

(99 reacties. Pagina 8 van 10)
Moderator(s): Dré
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
25-4-2003 13:23
Legde ze het ook maar zo uit in de handleiding, zou waarschijnlijk een stuk makkelijker zijn wink ;)
Laat straks ff horen hoe het hele boeltje werkt.

Groeten, Bob
MaxStandaard Lid
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 20-11-2024
25-4-2003 14:23
Zo, de T4 staat helemaal goed ingesteld (dankje Victor !)
Alleen krijg de Lite-8 niet 'aan-de-praat'
heb de handleding al 10x gelezen, maar helaas ...
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 22-11-2024
25-4-2003 14:25

Max schreef:

Zo, de T4 staat helemaal goed ingesteld (dankje Victor !)
Alleen krijg de Lite-8 niet 'aan-de-praat'
heb de handleding al 10x gelezen, maar helaas ...
Zet je blackout wel even uit? Da's dat knopje waar zo'n ledje heel nerveus bij staat te knipperen.

Controleer ook even je DMX kabels EN de polariteitswitch op de achterkant van de sturing. Daarna faders open en gaan met dat ding.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MaxStandaard Lid
25-4-2003 14:30
Zet je blackout wel even uit? Da's dat knopje waar zo'n ledje heel nerveus bij staat te knipperen.
op de Lite 8 heeft dat de 'stand-by' al je die bedoeld, dan staat die uit
Controleer ook even je DMX kabels
Zijn goed, heb ze gisteren gekocht en zijn verders goed ...
EN de polariteitswitch op de achterkant van de sturing. Daarna faders open en gaan met dat ding.
Wat is een Polariteitsswitch ?
er zit namelijk op de Lite 8 alleen een Dmx uitgang en een Adapter plug en een audio ingang

HELP !!!
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
25-4-2003 15:03
1 x bewerkt. Laatst door Victor op 25-4-2003 15:06
Kijk eerst of je dmx-signal lampje links boven in het controlepaneeltje van de bar knippert. Als dat zo is, dan ontvangt de bar een dmx-signaal en is je bekabeling etc. in orde.

PS Volgens mij heeft Max vandaag op school niet zo goed opgelet, omdat hij met z'n gedachten bij z'n barretje en controller zat laugh :D
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MaxStandaard Lid
25-4-2003 15:05

Victor schreef:

Kijk eerst of je dmx-signal lampje links boven in het controlepaneeltje van de bar knippert. Als dat zo is, dan ontvangt de bar een dmx-signaal en is je bekabeling etc. in orde.
Ja dat knipperd !
het ledje van 'DMX'
én het ledje daaronder (die knipperd)
PS Volgens mij heeft Max vandaag op school niet zo goed opgelet, omdat hij met z'n gedachten bij z'n barretje en controller zat
Moet je na-gaan dat ik een Proefwerk heb gehad sad :(
VictorVIP Lid
25-4-2003 15:17
1 x bewerkt. Laatst door Victor op 25-4-2003 15:20
Dan zitten volgens mij de Lite-8 en de bar (om het technisch te zeggen) langs elkaar heen te lullen. Oftewel; de dmx-kanalen staan niet goed. Ik zag nergens in de gebruiksaanwijzing van de Lite-8 dat je dat kan instellen. Weet jij hoe dat zit, Dré?

Verder kan je wel even testen of de bar het doet, door een ingebouwd programma of manual dimmer te kiezen. Probeer maar even manual dim:
1. Hou de F-toets ingedrukt en druk net zo vaak op "signal" select (=up-toets) tot het "master"-ledje gaat branden. In het display staat "OUT"
2. Hou de F-toets ingedrukt en druk net zo vaak op de "mode" knop (=kanaal 3-toets) tot het ledje "manual dimmer" aangaat (middelste ledje bovenste rij). Laat de F-toets los.
3. Druk op kanaaltoets 1, bijbehorend lampje knippert.
4. Nu kan je met de up/down toetsen het niveau van de lamp instellen. Kijk of lamp 1 steeds harder gaat branden als je op "up" drukt. Test ook even de andere kanalen.

Als dit werkt lijkt de bar OK en is het een dmx-adres probleem (waarschijnlijk in de setup van de Lite-8). Je kan dan de bar weer terugzetten op dmx-in (zoals ik hiervoor heb gepost).

Succes weer.
MaxStandaard Lid
25-4-2003 15:19

Victor schreef:

Dan zitten volgens mij de Lite-8 en de bar (om het technisch te zeggen) langs elkaar heen te lullen. Oftewel; de dmx-kanalen staan niet goed. Ik zag nergens in de gebruiksaanwijzing van de Lite-8 dat je dat kan instellen. Weet jij hoe dat zit, Dré?
...
Ja, de Bar zelf werkt 100% want heb hem al een paar weken op mijn kamer (happy :)) en tot voor kort liet ik heb gewoon op geluid werken, maar nu ik een DMX controller heb wil ik dus weer ...
Succes weer.
Thx laugh :D
VictorVIP Lid
25-4-2003 15:27
Kijk nog even of de bar op "dimmen" of op "switchen" staat.
Hou de F-toets ingedruk en druk op D/S (=kanaaltoets 2) tot op het display NOa staat. Als er "CaO" staat dan werkt het ding als een switchpack, en da's niet de bedoeling.

Als dit allemaal klopt en je hebt de bar weer op "dmx-in" staan (dmx-signal-ledje knippert weer) kan je nog het volgende proberen:
1. Zet alle faders van de controller op vol
2. Stel kanaal 1 van de bar in op dmx-kanaal 1 (kanaalknop 1 indrukken, met up/down toetsen naar dmx-kanaal 1 lopen, kanaalknop 1 weer indrukken zodat lampje uitgaat)
als de lamp niet brandt:
3. verhoog het dmx-kanaal van dimmerkanaal 1 steeds met 1 stap (dus naar 2, dan 3 etc.) tot de lamp aangaat.

Als je alle dmx-kanalen hebt gehad en hij brandt nog steeds niet weet ik het ook niet meer wink ;)
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 22-11-2024
25-4-2003 15:52

Victor schreef:

Dan zitten volgens mij de Lite-8 en de bar (om het technisch te zeggen) langs elkaar heen te lullen.
OF de DMX polariteit is fout. Volgens mij knippert het ledje dan nog wel maar zal de T-4 er geen pindakaas van kunnen maken. Ook zal het ledje tijdens blackout nog steeds knipperen (omdat er nog steeds busactiviteit is!). Ook als de kanaalfaders van de DC-8 dichtstaan zal het ledje nog steeds knipperen (maar geen licht). Eigenlijk zegt het ledje alleen maar dat er iets gebeurt op de bus. Of het goed of fout is geeft hij niet aan.
Oftewel; de dmx-kanalen staan niet goed. Ik zag nergens in de gebruiksaanwijzing van de Lite-8 dat je dat kan instellen. Weet jij hoe dat zit, Dré?
Geen van de DC's die ik heb gezien hebben een mogelijkheid tot instellen van DMX adres. Ze zitten dus hard vast aan kanaal 1 en hoger voor zover ik weet.

Tafel op manual fader stand zetten (bovenste optie), alle kanaalfaders open, fade time op 0 seconden, master fader open zetten, black-out/standby knop uit zetten (zodat knipperend ledje uit gaat). Zorgen dat de T-4 balkjes op kanalen 1..8 ingesteld staan en goede kabels gebruiken. Als het dan nog niet werkt dan is er waarschijnlijk iets stuk.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)