Forum > Webshop

TGP te laat?

(58 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
JozefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 27-10-2009
8-4-2005 00:38
laugh :D ook leuk toch?

En ja, ik heb al mijn spulletjes binnen gelukkig :).
Maar STEL dat iemand van te voren weet dat er wat komt en STEL dat hij/zij het pakketje op gaat staan wachten, wat gebeurt er dan als hij/zij het daadwerkelijk krijgt?

Is er een mogelijkheid om dat pakketje terug te kunnen krijgen? Of enigzins een vergoeding (had iets gelezen van verzekring bij verloren pakket, of dekt die verzekering dit geval niet?)

Greets Jozef
Ik spreek überhaupt geen Duits. - Herman Finkers
JelmerStandaard Lid
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 22-11-2024
8-4-2005 07:57

Jozef schreef:

laugh :D ook leuk toch?

En ja, ik heb al mijn spulletjes binnen gelukkig :).
Maar STEL dat iemand van te voren weet dat er wat komt en STEL dat hij/zij het pakketje op gaat staan wachten, wat gebeurt er dan als hij/zij het daadwerkelijk krijgt?
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt:

TPG had Zonder dat ik daar toestemming voor had gegeven (door een briefje op de deur o.i.d.) mijn pakketje afgegeven bij de buren. Die zijn nogal van het lakse soort blijkbaar want ik heb twee weken zitten wachten op mijn pakket.

Op track-trace stond hij dus al als afgeleverd gemeld. Ik de TPG gebeld. Die vertelden mij dat de verzender (new-line dus) een onderzoek (?) moest laten starten. Een dag nadat ik new-line daarover gemaild had kwam de buurman alsnog met mijn pakketje aan de deur (de flapdrol) en kon ik dus weer mailen dat alles goed gekomen was.
Hoe het dus verder gaat weet ik (gelukkig) niet.
The return of the BoomBap
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
8-4-2005 09:50

Jozef schreef:

In principe levert TPG door to door. Dat betekent dat een postbode alleen een pakket mag overhandigen aan degene die de deur open doet. In sommige gevallen mag de zending bij geen gehoor wél bij de buren afgeleverd worden. (En geloof me: het gros van de klanten is hier blij mee, want anders moeten ze nog een dag wachten / thuisblijven of twee dagen later zelf naar de vestiging om het pakket op te halen.)

jelmer schreef:

TPG had Zonder dat ik daar toestemming voor had gegeven (door een briefje op de deur o.i.d.) mijn pakketje afgegeven bij de buren.
Een briefje op jouw deur kan iedereen ophangen, geldt niet als officiële toestemming. En je zal ze de kost geven hoor, klanten die dit doen en vervolgens pislink opbellen omdat ze niet weten waar hun pakket is gebleven. Ligt het pakket bij de verkeerde buren, zijn ze kwaad. Is het pakket niet bij de buren geleverd, zijn ze ook kwaad.

jelmer schreef:

Die zijn nogal van het lakse soort blijkbaar want ik heb twee weken zitten wachten op mijn pakket. Op track-trace stond hij dus al als afgeleverd gemeld. Ik de TPG gebeld. Die vertelden mij dat de verzender (new-line dus) een onderzoek (?) moest laten starten. Een dag nadat ik new-line daarover gemaild had kwam de buurman alsnog met mijn pakketje aan de deur (de flapdrol) en kon ik dus weer mailen dat alles goed gekomen was.
Bij TNT bestaat de status "OK" = Afgeleverd én ook de status: "DN" = Delivered to Neighbour (op zich al vreemd, want in tegenstelling tot TPG mag TNT dus niet bij de buren afleveren.) Het vreemde is wél dat de klant op internet in beide gevallen "OK" ziet staan, dus geen idee heeft waar zijn zending is als-ie hem niet zelf in huis heeft.

Maargoed, geldt allemaal niet voor TPG (en raak niet in de war: binnen nu en een paar jaar verandert TPG volledig in TNT, alle postbodes oranje, heb je de poppen aan het dansen).

Officieel moet de postbode die jouw pakket bij de buren aflevert een kennisgeving in jouw brievenbus achterlaten met de mededeling op welk huisnummer je zending is afgeleverd. Daarmee voorkom je dus dit soort misverstanden.
Heb je geen kennisgeving gekregen, maar ligt je pakket wel bij de buren? Daar kun je een klacht over indienen, maar de postbode in kwestie zal doodleuk zeggen dat-ie wel een kennisgeving heeft achtergelaten, dus het is jouw woord tegen dat van die postbode, kom je niet uit.

Raakt de zending die bij de buren is afgeleverd kwijt, dan zou alsnog op de runsheet van de postbode moeten zijn af te lezen wie voor de zending heeft getekend (naam + handtekening) en in geval van levering bij de buren ook op welk huisnummer. Daar begint dan dus het onderzoek naar jouw zending.
Bij TNT heb ik in geval van levering bij de buren eigenlijk maar zelden meegemaakt dat de zending definitief kwijt bleek te zijn, en dat gebeurde veelal in de achterbuurten van Londen en Marseille. Niet in Nederland.
Dj mikkieStandaard Lid
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
8-4-2005 15:37
oke, laatste nieuws over mij mp3 speler, zoals in een ander topic te lezen is is deze kwijt geraakt...
Het belachelijke is, maardag is me een nieuwe toegestuurd die zo ook kwijtgeraakt zijn!!!
Ik vind dat echt ongelovelijk....
schnappi???
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
8-4-2005 15:54
Blijkbaar verzamelt er daar iemand mp3 spelers? laugh :D
SandervandermaatStandaard Lid
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
9-4-2005 09:16
weet er iemand of de TPG ook paketten aflevert op zaterdag???happy :)
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
SylviaEx Lid
9-4-2005 10:09
Ja, maar niet gegarandeerd. Bovendien moet TPG niet het idee hebben dat je een bedrijf bent, want dan komen ze niet langs omdat ze denken dat je dicht bent. (Dat probleem heb ik hier altijd, omdat mijn lief een praktijk aan huis heeft.)
SandervandermaatStandaard Lid
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
9-4-2005 10:12
ok bedankt, want het afleveren van mij pakket gaat niet helemaal goed geloof ik, eerst(gister) stond eht pakket in leidschendam, dat is vlakbij mij, en daarna (ook gister) stond mijn pakketje opeens in amsterdam, en dat is toch wel "iets" verder weg
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
GoTMoReStandaard Lid
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
9-4-2005 10:14
Ik zou zeggen bel ze op en vraag even na hoe het allemaal zit.

Want dit klopt zeker niet zoals het nu gaat.
Soms..
SylviaEx Lid
9-4-2005 10:15
Hangt er vanaf via welk sorteercentrum je pakket wordt afgeleverd. Ik weet niet wanneer je pakket verstuurd is, maar als je het gisteren had moeten hebben, bel dan TPG even om te vragen wat ze er nou mee aan het doen zijn.

Terug naar forum Afgesloten topic