Forum > Muziek

Over 4 maand een disco party Wat moet ik draaien?

(29 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
28-3-2005 23:18

Powerbeat schreef:

Ik zie mezelf over 10-20 jaar al bezig de mensen alle top hardcore-platen van vroeger vertellen enzo laugh :D Lijkt me schitterend!
ik vraag me dat dus af... of de hits van nu nog dezelfde potentie hebben als de hits van toen! al die oude nummers, blijven stuk voor stuk lekker om te luisteren, en de meeste ook om te draaien!

ik vraag me dus af of de 'hits' van nu dat ook kunnen, de laatste tijd komt er zoveel 'zooi' de top40 in, dat is eventjes leuk, maar na een maandje heb je het al gehad! neem nou de hits van de afgelopen weken: snappie, artiesten voor azie, marco en ali, idols ellende, de puber ellende (britney, joss stone, beyonce, usher, justin timberlake, etc)... d'r zitten misschien een paar nummertjes bij die het over een paar jaar ook nog wel een beetje leuk doen, maar daar heb je het dan ook wel mee gehad?

Ik merk het nu al, ik ben +-6 jaar geleden met mn cd collectie begonnen, er zijn nog maar weinig cd's van die tijd die ik nog gebruik!
Music is what feelings sound like...
Danny25Standaard Lid
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
28-3-2005 23:41
Ja daar zit wat in. ik zou ook andere muziek er tussen door kunnen gooien. Maar nu komt het het is een disco feest. Ik zou Naar mijn idee ook een paar platen van tina turner oid er tussen kunnen doen. En denk dat 90e Jaren van het onderwerp af gaat zitten.
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
DJ.TStandaard Lid
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 1-11-2024
29-3-2005 12:27
Hier kom je dus helemaal aan op je ervaring als Dj, dat ligt aan de avond zelf.
Ik hoop niet dat wij nu allemaal verchillende scenario's voor moeten gaan kauwen en moeten gaan vertellen hoe je dat het beste op kunt lossen?
Ik denk dat het nog het slimste is om iemand anders deze avond te laten verzorgen en er zelf bij gaan staan kijken (goed opletten!) daar kun je wat van leren.
Of een goedkopere oplossing: vraag een Dj uit de buurt om samen met jou die avond te verzorgen. Gewoon met jou spulletjes, alleen die Dj is er dan om jou uit de brand te helpen met verzoekjes en muziekkeuze.
Darth Crossfader
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
29-3-2005 12:31

Danny25 schreef:

En denk dat 90e Jaren van het onderwerp af gaat zitten.
En hiermee toon je de beperking van je eigen muziekkennis flink aan: hoewel Disco bij uitstek een jaren-zeventigstijl is, wil dat niet zeggen dat je helemaal niks kunt met muziek uit andere decennia. In de jaren 90 begon een seventies-revival waarvan we het staartje nu nog steeds meemaken. Een aantal bekende dance classics uit de jaren zeventig is inmiddels opnieuw uitgebracht of gecovered door beroemde artiesten van nu (Car Wash, September, Moulin Rouge, Crying at the Discotheque, om maar eens wat te noemen).

Verder: eens met wat hierboven staat.
MutzStandaard Lid
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
29-3-2005 12:37
Onlangs ben ik naar een groot disco evenement geweest in le fabrique in Maarssen. Heb daarbij nauwlettende de dj gevolgd. Hij draaide op 2 pio cdj1000's. Bij verscheidene nummer had hij van te voren een loop opgeslagen om deze te gebruiken bij het mixen.

Enkele leuke voorbeelden:
- Ring my bell (zeer leuk melodietje)
- dat beethoven nummer van Saturday night fever
- I will survive (alom bekend uiteraard)

wil je je publiek verassen en profesioneel overkomen voor wat betreft je techniek dan is het mixen door gebruik te maken van perfecte loops van melodien een goed punt.

Ga van tevoren even je cd's bij langs om te kijken welke nummers je echt kunt loopen/mixen

veel succes

groet

MutZ
niet nodig
Danny25Standaard Lid
29-3-2005 12:46
Mutz ik moet zeker eerst voor luisteren, Laat ik eerst maar even gaan wachten met mixen. Moet eerst een beetje kennis hebben van de muziek. Scheeld wel weer een beetje dat ik heel makkelijk publiek heb op die avond. Die mensen vinden alles mooi. Dus een perfecte avond om te oefenen. Ik ga me dan thuis ook wel verdiepen in de muziekstijl. Vind het nog niet echt nodig om een andere dj er bij mee tenemen. Ik ken het publiek en daar kan ik GELUKKIG een hoop maken. Het was anders geweest voor als ik voor onbekent publiek zal staan dan had ik zeker een andere dj meegenomen. Ik denk dat ik best als ik me goed voor ga bereiden. Best wel de avond goed door zal komen. Heb nog 4 maand Dat scheeld ook wel weer .
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
29-3-2005 14:29
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 29-3-2005 16:09

s schreef:

Ik heb verleden vrijdag nog een discosetje gedraaid. Dat ging heel lekker, maar als je eenn uur aan een stuk disco draait, zie je een deel van het publiek afhaken. Dat zijn meestal de mensen die de discotijd niet meegemaakt hebben, of in de discotijd ook al niet echte liefhebbers zijn.
Dit zegt minder over je publiek dan over de Dj.......
Tja, als je kennis beperkt is, en ja alle topjes/inkoppertjes hebt gehad, wat moet je dan nog hè sneaky :V
En dat is nou net het verschil waar we het hier over hebben,
kennis van zaken, of verzamelcd's...... shut up :X
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Danny25Standaard Lid
29-3-2005 14:45
Mischien toch nu maar een idee om bij TOM te gaan soliciteren. :-). Een man met vak kennis op dat gebied.
Als ik ook een kilometer vergoeding krijg:-)
SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 24-4-2018
30-3-2005 22:15

Tom schreef:

s schreef:

Ik heb verleden vrijdag nog een discosetje gedraaid. Dat ging heel lekker, maar als je eenn uur aan een stuk disco draait, zie je een deel van het publiek afhaken. Dat zijn meestal de mensen die de discotijd niet meegemaakt hebben, of in de discotijd ook al niet echte liefhebbers zijn.
Dit zegt minder over je publiek dan over de Dj.......
Tja, als je kennis beperkt is, en ja alle topjes/inkoppertjes hebt gehad, wat moet je dan nog hè sneaky :V
En dat is nou net het verschil waar we het hier over hebben,
kennis van zaken, of verzamelcd's...... shut up :X
ik vind dit een ietwat overhaaste conclusie;
ik kan gerust een volledige avond disco draaien, zonder dat jij je zal vervelen.
Voor liefhebbers durf en kan ik ook zeker en vast de hele avond eighties draaien.
ik durf mezelf niet alleen muziekliefhebber, maar ook een kenner noemen;
ik meld alleen dat voor een uiteenlopend publiek (dus van 14 tot 64) een hele avond vol echte disco moeilijk realiseerbaar is zonder dat een deel van je publiek gaat lopen janken om "eens wat anders", of gewoon naar huis gaat.

als jij daaruit wil concluderen dat ik een amateurtje ben, heb je het mis
Jazeker
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
31-3-2005 07:45
na een uur reeds afhaken??

ieder jaar doe ik 4 disco-party's en 4 70-80-90 fuiven en ik kan je garanderen dat dit tot in de vroege uurtjes loopt!

wat je zegt van het publiek is bullsh*t, ze weten toch dat ze naar een disco party gaan, dus als het hen niet zou interesseren, komen ze toch gewoon niet?

Volgens mij is dit gewoon puur gebrek aan ervaring in dit soort zaken.

greetzz
love my sharpy moving-heads!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)