Forum > Newbie Forum

Welke speakers voor hoge tonen (low budget)

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
23-6-2004 21:22
of op marktplaats zoeken naar een stel losse tweeters die bv in een case zitten. koop je een crossover, en dan plak je ze maar bovenop je pr's
ik denk dat ik toch met nijhuis meega. verklopen en upgraden ipv uitbreiden.
de waarde die je toevoegd, is onrendabel. extra boxen levert je extra herrie op, geen ectra mooi hoog of wat dan ook.
MassiveStandaard Lid
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
23-6-2004 23:37

Kevin_S schreef:

er zijn volgens degene waar ik ze van gekocht (2de hands half jaar oud) heb andere speakers in gezet dan de normale PR 115 600 watt.
Sorry, maar dit klinkt wel héél erg als 'miskoop van de maand'

ten eerste: je kunt in een kast niet maarzo andere drivers zetten, de inhoudt van de kast komt zéér nauw overeen met de specificaties van de driver. In het ergste geval geeft de driver geen goed geluid, heb je een groot gat tussen bass en hoog, past de filter er totaal niet bij eb is de belastbaarheid erg laag.

ten tweede: drivers vervang je niet zomaar! de vorige eigenaar heeft ze dus hoogstwaarschijnlijk de vernieling in geholpen, en de kans dat je een bass-speaker opblaast zonder het filter en de Hogetonen-driver te beschadigen is klein!

geen positief verhaal dus,

jammer maar helaas... zou het eerder gegeven advies volgen: wegdoen en nieuwe aanschaffen. En dan geen overhaaste beslissingen nemen, jezelf goed informeren, veel luisteren (héél belangrijk!)
En liefst, vooral omdat je zelf al aangeeft weinig kennis te hebben: gewoon nieuwe speakers halen, mét garantie. Enige beperking die je dan hebt is je budget.

suc6!

Mark.
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 23-11-2024
24-6-2004 10:47
Ik vind het geluid van de PR-115, met een beetje EQ (waaronder HF boost) best redelijk te pruimen. Liever dat dan een hele rij snerpende Piezo shit op m'n oren gericht...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Kevin_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-6-2004
Laatste: 23-1-2006
25-6-2004 16:40
Ok,

nog een vraag als ik dadelijk 2 versterkers heb 1 voor de pr 115 en 1 voor de 2 andere speakers hoe kan ik dan zorgen dat ik door allebei de versterkers hetzelfde geluid krijg want ik heb maar 1 output kanaal in men paneel..

of kan ik via mijn andere versterker het geluid doorsturen naar de andere? Ik bedoel niet zoiets dat je laag/mid en hoog verdeeld.

De versterker die ik nu gebruik voor de PR is de DAP Radon 900
Leef iedere dag alsof het je laatste dag is
BartsegersStandaard Lid
25-6-2004 17:04
splitser kopen die je voordat van je ene uitgang naar 1 amop gaat, het signaal in tween splitst, en dan dus naar meerdere amps.
het je echt geen 2 uitgangen?
d8 dat dat wel op de meeste zat.
je gaat dus toch twee extra boxen erbovenop zetten. hmz lijkt me gewoon geen goed plan, klankmatig niet, en optisch ook niet.
zelfs kans dat je niewe boxen bv in het basbereik niet goed met je pr's over weg kunnen.
MassiveStandaard Lid
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
25-6-2004 17:24
altijd fijn als alle adviezen compleet in de wind worden geslagen happy :)

Er staat hier een half boekwerk aan tips, en dhr kevin_s regeageert met 'ok',
en plaats vervolgens een opmerking die duidelijk aangeeft dat hij zijn standpunt totaal niet heeft aangepast.

Kevin, bedankt!
Mensen als jou geven ons het idee dat we lekker zinvol bezig zijn hier...

Mark.
BartsegersStandaard Lid
26-6-2004 17:53
ieders goed recht om te doen natuurlijk, maaar leg dan even uit waarom je tot je wijze conclusie bent gekomen.
kep zon flauw vermoeden, maarja zijn allemaal dingen waar we over een tijdje weer topics over krijgen :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)