Watervaste multiplex
(13 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
RademakersVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 28-7-2003 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1345 | 18-4-2020 01:16 |
Vergeet ook niet om boeien om de kast te hangen zodat de lak niet beschadigd tijdens het aanmeren. Alle gekheid op een stokje, persoonlijk zou ik alles schilderen net voorbij het zicht en vooral aandacht besteden aan de opslag. | |
1-2-3-4-hoedje-van... | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 9490 | 18-4-2020 13:31 |
Als je gegronde platen koopt, dan ben je meteen klaar in de binnenkant, die gronding van professionele buitenplaten is geschikt om ongeveer 6 maanden vol in de regen probleemloos goed te blijven. Daarom worden deze bij nieuwbouw veel gebruikt. Ze kunnen immers het hout pas afschilderen als het hele huis van buiten klaar is. Maar er is wel veel verschil in kwaliteit bij deze platen hoor. Bij mijn houtgroothandel kon ik ook kiezen uit a en b kwaliteit. Waarbij b uit een ander land kwam, minder garantie, minder kwaliteit hout, en minder laagjes. En dan kunnen ze het nog steeds buitenkwaliteit noemen. Als je veel hout nodig hebt, ga dan eens bij een echte groothandel nar binnen, zoals Pont Meijer, Stiho, Jongeneel, of zo iets, niet de locale DHZ of internet verkoper, waar je nooit zeker van te voren weet wat je gaat krijgen. Voorbeeld deze , waarbij je echte garantie hebt op het hout, en zelfs platen kan krijgen van ruim 150x300. Het kan heel slim zijn om de juiste afmeting te kopen, soms iets duurder, maar als je dan veel minder afval hebt, is het juist weer goedkoper. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
P.BirosStandaard Lid Uit: België Sinds: 25-1-2020 Laatste: 12-5-2020 Berichten: 7 | 21-4-2020 19:12 |
ik heb bevestiging gekregen van de winkel dat de kleinere plaat weldegelijk interieur verlijmd is en de grote exterieur. Gegronde platen vind ik persoonlijk wat duur en er komt uiteindelijk toch nog een duratex coating (zover mogelijk ook aan de binnenkant). Wat zouden jullie kiezen tussen de interieur vs exterieur? De extra centen waard? | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 9490 | 22-4-2020 11:36 |
P.Biros schreef: ik heb bevestiging gekregen van de winkel dat de kleinere plaat weldegelijk interieur verlijmd is en de grote exterieur. Gegronde platen vind ik persoonlijk wat duur en er komt uiteindelijk toch nog een duratex coating (zover mogelijk ook aan de binnenkant). Wat zouden jullie kiezen tussen de interieur vs exterieur? De extra centen waard? | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. |