Forum > Geluid

Mixer voor drum

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
19-10-2010 16:42
Ik snap het praktische probleem van de TS-er met z'n tekort aan kanalen maar ik adviseer juist niet de drum op een aparte mixer te zetten maar je vocalen.
De vocalen kan je rustig mixen met elkaar, iets wat ik niet zou willen doen met een drum, dat wil ik onafhankelijk van elkaar kunnen mixen.

Pascal
..Je Ducktape brood voeren...
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
19-10-2010 19:28

pascal schreef:

Ik snap het praktische probleem van de TS-er met z'n tekort aan kanalen maar ik adviseer juist niet de drum op een aparte mixer te zetten maar je vocalen.
De vocalen kan je rustig mixen met elkaar, iets wat ik niet zou willen doen met een drum, dat wil ik onafhankelijk van elkaar kunnen mixen.
Hoe bedoel je dit? In verband met subgroepen? Effecten? Of het gehele drumstel niet op 1 kanaal willen laten binnenkomen?
Naar mijn idee maak je het jezelf er in dat geval alleen niet makkelijker op qua monitoring, aangezien drums zo een van de laatste dingen is die een bandlid anders dan de drummer op zijn monitor wil en zang een van de eerste.
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 1595
19-10-2010 22:52

Timothy schreef:

Ik zat eerder te denken aan een extra tafeltje van 5 of 7 kanalen, uitsluitend voor drums (mag van Behringer zijn). Budget pakweg max 200 EUR.
Ik had mijn (in perfecte staat) Soundcraft FX16 voor 230 euri's... shut up :X
't is maar een hobby...
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
20-10-2010 12:30

René Eppink schreef:

pascal schreef:

Ik snap het praktische probleem van de TS-er met z'n tekort aan kanalen maar ik adviseer juist niet de drum op een aparte mixer te zetten maar je vocalen.
De vocalen kan je rustig mixen met elkaar, iets wat ik niet zou willen doen met een drum, dat wil ik onafhankelijk van elkaar kunnen mixen.
Hoe bedoel je dit? In verband met subgroepen? Effecten? Of het gehele drumstel niet op 1 kanaal willen laten binnenkomen?
Naar mijn idee maak je het jezelf er in dat geval alleen niet makkelijker op qua monitoring, aangezien drums zo een van de laatste dingen is die een bandlid anders dan de drummer op zijn monitor wil en zang een van de eerste.
Door een extra mengtafel(tje) bekom je toch dat je alle micro's van de drum ook afzonderlijk kunt bedienen? Ik heb er nog niet geheel over nagedacht, maar het is misschien interessanter als je niet veel subgroepen op de 1e tafel hebt, om de monitor van de drums via de 2e tafel te laten lopen (indien hij fullrange monitor wil, voorzie je een sidefill).

Ter info: ik ben er nog altijd niet uit. Ik zoek de 2ehandssites af, maar natuurlijk liggen die uit Nederland dikwijls veel te ver (om geldelijk voordeel te halen uit 2ehandsaanschaf ten opzichte van nieuwkoop)
PS2: Microverhaal zit zo goed als op orde, maar ook daarvoor heb ik nog wat budget nodig...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst

Terug naar forum Reageer (zonder quote)