Forum > Licht

Vergelijking: Led par 56 short, Compact tri led & Conventionele Par 56

(12 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
22-2-2013 11:37
Ik overweeg om mijn PAR56 spots te vervangen door tri-led armaturen en ben ook wel benieuwd hoe de verschillende tri led armaturen in deze prijsklasse zich tegenover elkaar verhouden.

Zoals bijvoorbeeld de:
Showtec Compact Par 7 Tri LED spot
JB Systems LED Plano spot 7TC
Eurolite LED SLS-7 TCL (of Eurolite KLS-800/801, zelfde spot)
American DJ FLAT PAR TRI7X
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
22-2-2013 12:00
Vraag je ook af hoe je ze wilt gebruiken. Als je ze vooral op fourbar wilt gebruiken dan is de KLS set of iets dergelijke imo het handigst. Je hoeft dan maar één DMX adres in te stellen, en je hebt veel minder kabels rondom je bar lopen. Zelf heb ik beide; een aantal KLS-801 sets voor gebruik als fourbar voor het snelle werk of als je gewoon snel wat meer licht nodig hebt. De showtec tri-par 7 heb ik als losse spotjes voor aankleding en accentjes.

Wat betreft de losse spots: ze hebben allemaal best veel output en verschillen in output zullen niet wereldschokkend zijn. Qua verhuurprijs zul je waarschijnlijk voor elke spot ongeveer even veel kunnen vragen. Ik zou daarom de beslissing uiteindelijk vooral af laten hangen van:

- Aanschafprijs
- Degelijkheid (electronica is lastig te beoordelen, behuizing is iets meer over te zeggen)
- Wat hebben bestaande zakenrelaties in de verhuur? Als zij spots bij jou kunnen huren of jij bij hen, dan brengt dat ook meerwaarde.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
LuxonosStandaard Lid
Sinds: 26-1-2012
Laatste: 26-11-2014
13-3-2013 22:38
Leuke vergelijking! En goed dat je foto's gemaakt hebt (vergeten velen helaas...)
Wij hebben ondanks zelf ook een vergelijking gedaan, alleen dan tussen 2 compact ledparren.

De review is volledig uitgewerkt in ons blog bericht op onze website, ik kan dit niet volledig kopiëren, dan ziet het er niet meer goed uit (Tabellen en VEEL foto's worden niet goed mee gekopieerd).

Concluderend kun je de extra output van de showtec af strepen tegen het prijsverschil van de ADJ en houd je dan nog veel voordelen over die er voor zorgen dat de ADJ MEGA Tripar Profile onze voorkeur heeft tenopzichte van de Showtec Compact Par 7 Tri.

De volledige review is te lezen op: www.luxonos.nl/blog/vergelijking-twee-led-spots
Uw partner op het gebied van licht en geluid voor al uw projecten, evenementen en feesten

Terug naar forum Reageer (zonder quote)