Forum > PC related Forum

Processor aansturen via WIFI

(19 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 13-10-2024
6-8-2006 23:41
Hallo Roytje,

Je hebt géén meerdere servers nodig.

Het gaat als volgt:

DSP (of ander apparaat dat werkt op serieel of usb) => serieële interface (of usb) => pc met Windows Fundamentals (met de gewenste applicaties) => WiFi => pda (met behulp van RDP-cliënt van Windows Mobile 2003).

Voordeel van de PDA, dat je een handzaam apparaat hebt in broekzakformaat.

Volgens mij is het zelfs mogelijk met een mobieltje, waar ook Windows Mobile 2003 op zit en natuurlijk WiFi.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Philip_JanssenStandaard Lid
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
7-8-2006 01:45
Beveiliging: Mac-filter/Mac list. Tenzij je het MAC adres van de gebruiker weet, is het onmogelijk om binnen te komen. En een MAC spoofen is niet iets wat iedereen dagelijks doet. WPA werkt ook goed. Combinatie van beiden kan iemand bezig houden tot na het afbreken van het spul.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
JVSVIP Lid
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 11-11-2024
7-8-2006 11:16
Ik heb zelf wat experimenten gedaan met een laptop met wireless USB ding, wireless router en een COMserver. Een COMserver is een webserver achtig iets met een serieële poort (RS232/RS485) erop. Deze kun je met bijgeleverde drivers in Windows als normale COMpoort laten functioneren. (www.wut.de)

Heb het getest met een XTA processor, dit werkte perfect. In de XTA software kun je tevens een delay instellen voor je serieële poort zodat je in geval van een slechte / flink belaste radioverbinding niet gelijk een timeout krijgt.
Hoe dit bij andere softwarepakketten zit weet ik niet. Zolang de software niet te nauw kijkt naar responsetijden van het via de serieële poort aangesloten apparaat moet dit gewoon kunnen werken.

Mooie van de COMserver van WuT is dat deze ook RS-485 kan uitsturen. Aan de FoH kant kun je je processors dus zijn met RS-485 doorlussen. Nog mooier is natuurlijk elk amprackje met een COMserver en wireless router uitrusten (en dat is wat ik wil :-) )

Groet,

Joost
RoyStandaard Lid
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
10-8-2006 01:28

Webbie schreef:

DSP (of ander apparaat dat werkt op serieel of usb) => serieële interface (of usb) => pc met Windows Fundamentals (met de gewenste applicaties) => WiFi => pda (met behulp van RDP-cliënt van Windows Mobile 2003).
Maar omdat we 2 processoren (links en rechts) aan willen sturen hebben we die 2 servers (of in ieder geval pc's in een 19" behuizing zodat ze netjes in het rackje passen) toch wel nodig? Mijn voorkeur gaat toch uit naar een kant en klaar kastje. Dat is altijd klaar om te gebruiken (hoeft niet te booten), heeft minder onderhoud nodig, heeft geen harddisk of andere kwetsbare onderdelen (onze racken hebben nogal wat te verduren) en het is met een beetje geluk ook goedkoper.

Joost:
Dat klinkt inderdaad naar waar ik opzoek ben. Maar in de software moet je een COM poort kiezen waar je de processor op hebt aangesloten. Is dat geen probleem?
Maar dat is MIJN mening...
JVSVIP Lid
12-8-2006 01:32

Roytje schreef:

Joost:
Dat klinkt inderdaad naar waar ik opzoek ben. Maar in de software moet je een COM poort kiezen waar je de processor op hebt aangesloten. Is dat geen probleem?
De bijgeleverde driver die je op je PC moet installeren, simuleert een COM-poort. COM4 wordt dan bijvoorbeeld de COM-poort die via je Wlan netwerk aangesloten is. Het XTA-programma functioneerde hier gewoon mee (draadloos), evenals de DBX DriveWare tools (nog niet over Wlan getest, gewoon rechtstreeks bekabeld met UTP).
AartStandaard Lid
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 23-4-2010
13-8-2006 11:53
Het is misschien een beetje een knutseloplossing, maar zou je niet over kunnen stappen op RS485 signalen (elektrisch, de protocollen gewoon zo laten als ze zijn) ?
Convertertjes zijn waarschijnlijk wel te koop of anders vrij simpel zelf te maken.

Dan kun je naar keuze 110 ohm sy (DMX) (ws twee lijnen nodig) of goedkope UTP bekabeling (vier lijnen in 1 kabel) toepassen. Ook voor UTP heeft Neutrik tegenwoordig fraaie connectoren.

Het is maar een idee. happy :)
JVSVIP Lid
13-8-2006 17:14
Klopt. Helaas zijn echter de meeste speakerprocessoren enkel uitgerust met een RS-232 poort. Ik heb 't bij m'n XTA's al eens geprobeerd, en aansturen via RS-485 gaat ook prima. Via één ethernet->rs232/rs485 converter zijn beide processoren aan te sturen indien met rs-485 bekabeld. M'n insteek is echter om voor het besturen van de controllers geen extra bekabeling tussen de ampracks te moeten leggen.
-bart-VIP Lid
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
15-8-2006 16:20
Heb je deze vraag al aan de support van eaw gesteld? Als iemand hier ervaring mee heeft dan zullen zij dat wel zijn.
Petty materialists!
RoyStandaard Lid
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
15-8-2006 20:40

JVS schreef:

Klopt. Helaas zijn echter de meeste speakerprocessoren enkel uitgerust met een RS-232 poort. Ik heb 't bij m'n XTA's al eens geprobeerd, en aansturen via RS-485 gaat ook prima. Via één ethernet->rs232/rs485 converter zijn beide processoren aan te sturen indien met rs-485 bekabeld. M'n insteek is echter om voor het besturen van de controllers geen extra bekabeling tussen de ampracks te moeten leggen.
Inderdaad, tegen dat probleem liep ik ook aan. Ziet er naar uit dat 2 losse com-servers de beste oplossing zijn.
Heb je deze vraag al aan de support van eaw gesteld?
Diegene die ik aan de lijn had wist mij te melden dat er geen officiele EAW apparatuur voor bestaat. Wat er verder mogelijk was zou hij uitzoeken en laten weten.
Maar dat is MIJN mening...
JVSVIP Lid
15-8-2006 21:36

Roytje schreef:

JVS schreef:

Inderdaad, tegen dat probleem liep ik ook aan. Ziet er naar uit dat 2 losse com-servers de beste oplossing zijn.
Precies. Ben toevallig gisteren nog een tweede gebruikte COMserver tegen het lijf gelopen voor weinig geld.
Weet er toevallig iemand een betrouwbaar type wireless bridge / router ? Liefst met wat "extra" power en niet te duur. In dat wireless PC-wereldje ben ik niet zo thuis...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)