Forum > Newbie Forum

Sample-maker?

(25 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
MarcStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2004
Laatste: 25-8-2004
30-7-2004 17:03

DJ.T schreef:

O jee, ik weet precies wat je bedoeld maar kan niet op de naam komen.
Het is wel duur dus vraag je af of je dit wilt, je hebt pakketen met bijvoorbeeld Miriam of een ander mokkel, ook in mannelijke vorm verkrijgbaar.
Deze spreekt, zingt zelfs wat jij wilt.
Wacht maar even tot onze effect guru langskomt voor de site wink ;)
Je bedoelt "Vocaloid" van Yamaha (& samples bouwer Zero G).

www.vocaloid.com

Je hebt drie verschillende softwarepaketten:

een man (leon), een vrouw (lola) en Miriam Stockley (goed, geen madonna, maar veel trance dj's zullen die naam wel bekend in de oren klinken. zoek anders je platenbak er maar op na wink ;) )

Helaas is dit natuurlijk niet gratis, het is zelfs duur ik dacht iets van 300 euro ofzo.... Het schijnt wel zeer behoorlijk te werken!

Gratis? Dat kan simpelweg niet. Dit zet iemand niet ff hobbymatig in elkaar wink ;)

BTW who needs an "effect guru"? wink ;)
MauriceStandaard Lid
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
30-7-2004 17:33
of ehh op www.tucows.com ff "easy talking notepad" downen,. je kan hierin zinnen typen die dan uitgesproken wordenm er zitten meer dan 100 verschillende stemmen bij somme zijn heel slecht en stotterig en sommige zijn heel goed je moet ook f rotzooienmet al die instellingen voor die stemmen
MarcStandaard Lid
30-7-2004 21:00

maurice schreef:

of ehh op www.tucows.com ff "easy talking notepad" downen,. je kan hierin zinnen typen die dan uitgesproken wordenm er zitten meer dan 100 verschillende stemmen bij somme zijn heel slecht en stotterig en sommige zijn heel goed je moet ook f rotzooienmet al die instellingen voor die stemmen
Vocaloid spreekt niet, vocaloid zingt happy :)
DJ.TStandaard Lid
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 1-11-2024
30-7-2004 23:24
Nou ik de link bekijk was het volgens mij een ander pakket, ik weet het niet zeker want dit kan natuurlijk ook gewoon een andere site van een dealer zijn maar ik denk dat onze Effect Guru Snake (EFC wink ;) ) meteen weet wat ik bedoel.
Darth Crossfader
MarcStandaard Lid
31-7-2004 00:32

DJ.T schreef:

Nou ik de link bekijk was het volgens mij een ander pakket, ik weet het niet zeker want dit kan natuurlijk ook gewoon een andere site van een dealer zijn maar ik denk dat onze Effect Guru Snake (EFC wink ;) ) meteen weet wat ik bedoel.
Ik durf mijn vingers ervoor in het vuur te steken dat dit het enigste professionele virtulele zang programma is. Dit programma ontketende al een grote hype in de pro audio wereld voor het werd gereleased, omdat het een compleet nieuw iets was.
Als er nog "zoiets" zou bestaan dan ben ik arrogant sneaky :V genoeg om te zeggen dat ik het wel geweten had..... razz :p

PS.
De link verwijst naar de officiele Vocaloid site. dit is dus niet bepaald een "dealersite".
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
31-7-2004 09:53

DJ.T schreef:

Nee ik bedoelde ook de virtuele zangers van Vocaloid. Omdat Marc die al ter sprake had gebracht hield ik mij afzijdig. Ik denk ook dat er niks anders is dat in de buurt komt, tenzij een echte zanger / zangeres natuurlijk.

Je kunt misschien leukere resultaten bekomen als je die "talker" (om het zo maar eventjes te noemen) die bij XP zit door een vocoder te gooien (robot-stem om het simpel te zeggen) en eventueel wat filteren. Experimenteren is de boodschap.

Neem gewoon een micro ter hand en improviseer een beetje, zoek misschien iemand uit je vriendenkring die een toffe stem heeft, of ga op de baan en vraag aan wildvreemden of ze jou zinnetje eens in de microfoon willen voorlezen. Ik ben er zeker van dat je op die manier betere resultaten bekomt. En goedkoper ook natuurlijk.
JorkyStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 21-12-2003
Laatste: 24-9-2009
31-7-2004 13:07

Tom. V schreef:

Maar het probleem is, dit is een demo (die van mij , dus hier kan je niet saven,... sad :( ) Iemand dus suggesties?
Over dat saven, als het goed is kun je het nummer wel als wave of mp3 exporteren in de demo versie, het enige wat je dan hoeft te doen is van je speechsynth een nummer maken als je begrijpt wat ik daarmee bedoel. Iig succes!
DJ.TStandaard Lid
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 1-11-2024
31-7-2004 13:08
Ik heb die demo even gedownload maar heb toch al een stapel leuke zinnetjes die wel bruikbaar zijn voor drive-in.
Vooral die robo 3 en 4 klinken nog het beste.
Darth Crossfader
MauriceStandaard Lid
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
3-8-2004 10:03
1 x bewerkt. Laatst door Maurice op 3-8-2004 20:27
je moet het punt waar je naar safet even veranderen de demo kan nmlk wel safen
OzStandaard Lid
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 9-11-2004