Forum > Geluid

BPM Studio Remote controller

(11 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
BooRStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 4-4-2010
3-1-2003 01:47
hey ...

wie weet een vervanger (kwa prijs klasse) voor de remote controllers van bpm studio ?

paste plz some url's, Die controllers zijn zeer flex alleen tering duur dus als je andere merken weet ofzo POST dan happy :)

Greetz BooR
bliep!
HesslakokStandaard Lid
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 27-8-2005
3-1-2003 13:05
De controllers van BPM-studio zijn, net als de 'meeste'(DMC-1 van PCDJ) vaak alleen voor één bepaald programma geschikt. Alleen de controller van BPM-studio is ook te gebruiken met Encore software.

Dit betekend dus dat er verder géén optie voor jou om van een andere controller gebruik te maken... sad :(

Maar....wat versta je onder 'controller', of anders gezegd wat voor eisen stel je hieraan. Er zijn controllers van verschillende merken te krijgen welke eruit zijn als een veredeld toetsenbord. Kijk op de site van BPM maar eens naar hun eerste controller. Deze zijn vaak programmeerbaar en hebben dan ook geen display.

Dus als je iets wil, zul je over moeten stappen naar andere software. Hierbij moet je denken aan PCDJ of ADJ Promix. Hier zijn de controllers iets goedkoper, maar let wel dat BPM-studio keuze heeft uit 3 verschillende én en beter display heeft
Let's play that funky music!
BooRStandaard Lid
3-1-2003 13:36
ik bedoel dit soort controllers

www.bpm-studio.nl/rcs.html

en of daar ook andere merken enzo van zijn die wat gunstiger ge-prijst zijn happy :)

( geld is bijna op bij dre de ADJ v-3000 besteld happy :) )
bliep!
HesslakokStandaard Lid
3-1-2003 22:06
Helaas Boor,

Eenzelfde soort controller(s) bestaat niet welke compatible is met BPM-studio...
Je zou enkele fora af kunnen zoeken naar een goedkopere controller met dezelfde (mooie!!) looks en features maar die kans schat ik op 0... angry Er zou dan net een hobbiest moeten zijn welke een chip heeft ontwikkeld waarmee je de (iets goedkopere) DMC-01 van Numark zou kunnen gebruiken, maar die kans schat ik ook op 0, dus spandeer daar maar geen tijd aan verder.

Kortom: wil je écht goedkoper kom je uit bij zo'n "lelijke" controller, wat ik niet zou doen (geeft weinig meerwaarde aan je systeem...)

Mijn advies: stap over op PCDJ RED (werken méér mensen mee, is alleen in Nederland niet goed van de grond gekomen, vandaar 'jouw' BPM-studio en koop een 2e-hands DMC-01. Deze komen nu goed 'los' aangezien er net een nieuwe versie van is uitgekomen, de DAC-2 (Niet mooi...). Je kunt deze voor een kleine € 200,= op de kop tikken bij Ashfield electronic in Engeland (Grootse Distribiteur daar).

Mocht je nog meer vragen of info willen hoor ik het graag...
BooRStandaard Lid
3-1-2003 22:58

hesslakok schreef:

Helaas Boor,

Eenzelfde soort controller(s) bestaat niet welke compatible is met BPM-studio...
Je zou enkele fora af kunnen zoeken naar een goedkopere controller met dezelfde (mooie!!) looks en features maar die kans schat ik op 0... angry Er zou dan net een hobbiest moeten zijn welke een chip heeft ontwikkeld waarmee je de (iets goedkopere) DMC-01 van Numark zou kunnen gebruiken, maar die kans schat ik ook op 0, dus spandeer daar maar geen tijd aan verder.

Kortom: wil je écht goedkoper kom je uit bij zo'n "lelijke" controller, wat ik niet zou doen (geeft weinig meerwaarde aan je systeem...)

Mijn advies: stap over op PCDJ RED (werken méér mensen mee, is alleen in Nederland niet goed van de grond gekomen, vandaar 'jouw' BPM-studio en koop een 2e-hands DMC-01. Deze komen nu goed 'los' aangezien er net een nieuwe versie van is uitgekomen, de DAC-2 (Niet mooi...). Je kunt deze voor een kleine € 200,= op de kop tikken bij Ashfield electronic in Engeland (Grootse Distribiteur daar).

Mocht je nog meer vragen of info willen hoor ik het graag...
koel ik zal inderdaad heel graag wat meer informatie willen en waar je deze controllers kan kopen plz leave some urls's of mail me ofzo happy :) ) thnx
bliep!
HesslakokStandaard Lid
4-1-2003 13:25
Nou hier kom't ie dan....

Mocht je besluiten met PCDJ te werken, mijn pers. favo ivm 'kwaliteit' van de software welke beter is als bij BPM!!, ik praat dus over hoe het programma zich gedraagd, Master Tempo is Bijv. niet je-van-het) Heb je de keuze uit 2 controllers:

Allereerst de DMC-01 van Numark (staat ook in Dré's webshop), deze controller wordt helaas al een paar maand niet meer door Numark geproduceerd. Door de komst van de DAC-2 (kom ik zo nog op) komen er nu relatief veel 2e-hands DMC-1's wereldwijd vrij. Deze zijn hooguit 2-3 jaar oud dus verkeren vaak in goede conditie.
Even over de werking van de controller: Ziet eruit en werkt als een 'normale' dubbele CD-speler zoals we die van Numark gewend zijn. Er zit een dubbele Jog op (misschien heb je er al eens me egewerk) welke niet alleen de normale functies herbergd maar ook een zoekfunctie om makkelijk nummers te selecteren uit je playlist. Verder een normaal display welke o.a. 'Time', pitch, BPM, en Cue points weergeeft (en dat zijn er 10 of 20!). Kort gezegd een mooi en robuust apperaat (vooral mooi, met zijn chroom afwerking)

Ten tweede de DAC-2 wordt niet bij/door een bekende producent gemaakt, en ziet er naar mijn mening ook stukken minder uit. Deze heeft verder een vergelijkbare
lay-out, alleen zijn er 2 extra knoppen toegevoegd. Wanneer je PCDJ RED of BlUE gebruikt heb je hier nix aan. De controller is namelijk gemaakt voor PCDJ FX welke binnenkort uitkomt (dat beloven ze al 1.5 jaar sad :( ) De 2 knoppen zullen dus 2 effecten aansturen. Niet meer en niet minder.

Let er wel op als je voor een DMC-1 gaat dat deze van een nieuwe chip is voorzien. De eerste modellen werkten nogal traag vandaar dat je voor €100 toendertijd een andere chip kon laten inbouwen om deze problemen te verhelpen. Echter zullen de meeste al met zo'n chip zijn uitgevoerd. Het spreekt voorzich dat de DAC-2 deze problemen níet kent.

Voor meer informatie over de DAC-2 kun je natuuurlijk de site van PCDJ raadplegen> www.pcdj.com
of naar 'de' PCDJ-man in Nederland gaan> www.fractone.nl

Voor een 2e-hands DMC kun je kijken op www.Ebay.com, zo af en toe wordt er eentje aangeboden. Let erop dat je wél zo'n €100 plus de rest verendkosten hebt (dus niet echt rendabel)

Zelf w8 ik al een behoorlijke tijd op een goede DMC-01 uit Engeland. De grote man daar ruilt DMC's in voor DAC's, maakt ze schoon, repareerd deze eventueel en kunt ze kopen (met garantie!!) voor ongeveer €200 - €300 afhankelijk van de staat. De DMC's worden dan ook nog standaard geleverd incl. PCDJ BLEU (heb je die ook alvast legaal laugh :D ).

Omdat je de controllers van BPM/Encore te duur vindt sla ik deze ff over.

Je zou ook kunnen kiezen voor ADJ's PROMIX. Deze is íets duurder dan PCDJ maar dan heb je ook een mooie controller. Alle functies welke de software biedt, hebben ook een eigen knop, je hoeft dus géén shortcuts te onthouden zoals bij PCDJ (maar dat went snel..) Heb al wel een tijdje deze software gebruikt, en ik moet eerlijk zijn, voor zover werk het leuk. Alleen let wel dat ADJ verder géén ervaring heeft met dit soort MP3-gein dus kwalitatief gezien is de software weer wat minder (ondanks de goede looks!)
Voor informatie kun je natuurlijk gewoon naar ADJ site gaan: www.americandj.com

Heb net nog even dit vergelijk voor je opgescharreld, hier worden PCDJ en BPM-studio eens onderde loep genomen.
www.geocities.com/clubdjlouie/pcdjvsbpm.html

Voorlopig hou ik het hier even bij....ik hoor het wel van je
BooRStandaard Lid
5-1-2003 18:07
heehhe thnx man goede info

ik zal is kijken of der ergens een leuk 2e handse ergens te vinden is om is mee te klooien happy :)
bliep!
HesslakokStandaard Lid
5-1-2003 21:41

BooR schreef:

ik zal is kijken of der ergens een leuk 2e handse ergens te vinden is om is mee te klooien happy :)
Nou ik zal eerst eens kijken of pcdj je iets lijkt, of misschien beter gezegd het draaien met MP3. Ook zou ik zelf eens een keer naar een DJ-boer gaan om de controllers eens met eigen ogen, en nog belangrijker met je handen te bekijken.

Oya, als je nog aan't 'klooien' bent...probeer het gewoon met de shortcut's op je toetsenbord, kom je al een heeel eind mee en je bespaard een hoop geld razz :p

Groeten, Hessel Kok
HesslakokStandaard Lid
8-1-2003 18:48
Even een opmerking bij mij eerste post bij dit onderwerp.
Sinds kort kan de DMC-01 controller van Numark (PCDJ) ook gebruikt worden in combinatie met Mixvibes(pro) software. De techneuten hebben een chip ontwikkeld welke in de plaats komt van de standaard Viso chip. Let wel dat na het ombouwen je DMCnietmeer gebruikt kan worden in combinatie met PCDJ!
RoyStandaard Lid
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
12-3-2003 17:29
UHMZ..snel koppelingen?? werken die ook bij bpm?/ en zou je er dan even een paar willen geven???
alvast bedankt wink ;)
Maar dat is MIJN mening...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)