Stroom conditioner
(39 reacties. Pagina 2 van 4)Moderator(s): Dré
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 9490 | 3-5-2014 13:37 |
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 3-5-2014 17:09 Toch wel frappant dat men het steeds dieper en exotischer gaat zoeken en adviseren,terwijl de usual subspect (zie mijn eerdere post) niet onderzocht word..... Dan koop je toch een stabilisator, of zo'n exotisch ding voor hifi freaks van weet ik veel hoeveel geld, om er dan later achter te komen dat het waarschijnlijk toch een aardlus is. Niet symptomen bestrijden, maar de bron aanpakken... | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
SoundpowerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-1-2012 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 694 | 3-5-2014 13:43 |
Soundpower schreef: Misschien ff bij `t begin beginnen: wat voor gear heb je? | |
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots. | |
Gino VStandaard Lid Uit: België Sinds: 5-2-2010 Laatste: 1-3-2019 Berichten: 84 | 3-5-2014 19:48 |
ok alvast bedankt voor de tip en zal dat thuis nog eens allemaal uit testen maar als de lijn al slecht is vanaf het stopcontact en er maar een is is er dan ook een oplossing voor ik dacht de conditioneer dit kon oplossen of verdoezelen alvast bedankt | |
Gino VStandaard Lid Uit: België Sinds: 5-2-2010 Laatste: 1-3-2019 Berichten: 84 | 3-5-2014 19:57 |
En mijn gear is, boxen: qsc hpr 122i en db technoligie sub 15 d apperatuur: is rodec cx 1100, denon SC2900 2X, dbx 231 graphic eq, mac book pro ratina 15" (Traktor scratch pro 2.8) en elo touch screen met mac mini (cuelux) . lichten en fixture: Flash hazer 900, JB systems led 4 dj bar en led strobe lightmax platinum soms huur ik ook nog 4 trackspot scanners alles word bijna aangesloten met powercons waar kan. en de storing is meestal ruis geen brom misschien dat dit verheldering brengt voor oplossing als deze er zijn alvast bednakt | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 3-5-2014 21:45 |
De kans dat een power conditioner zal helpen lijkt me minimaal. Ik heb zelf een vrij dure van Furman en die is handig (voltmeter, lampjes) en het ziet er erg leuk uit, maar enig kwaliteitsverschil in het geluid heb ik nooit kunnen ontdekken. Je apparatuur is allemaal prima spul, dus de kans lijkt me groot dat er in de bekabeling iets niet goed zit. Ga eerst eens kijken waar de ruis ontstaat: ruist de muziek ook als je de spelers voorbeluistert op de mixer (met een koptelefoon) of klinkt alles dan nog ok? En hoe heb je de actieve speakers aangesloten op je mixer (welke type connector (XLR/tulp), welk type kabel, welke uitgang op je mixer, hoe lang is de kabel)? En prik je de speakers op dezelfde stroomgroep als de mixer? | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
HollenderVIP Lid Uit: België Sinds: 20-2-2006 Laatste: 16-11-2024 Berichten: 1235 | 3-5-2014 23:12 |
Probeer eens of het iets uit maakt of de voeding van de laptop is aangesloten of niet. Mijn Vaio laptop kan ik dus niet zomaar op dezelfde kring inprikken als die waar geluidsapparatuur aan hangt, ik krijg dan gegarandeerd digitale ruis. Ik heb dat opgelost door een kort verlengkabeltje te maken zonder aarding. En die zit altijd tussen mijn voeding en het lichtnet. Nergens meer last van. | |
Free beats! | |
SoundpowerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-1-2012 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 694 | 3-5-2014 23:54 |
+1 voor de laptop ff zonder adapter proberen! Heb hier zo`n zelfde geval gehad, en toevallig een keer een andere voeding aan mijn laptop loste een hele berg narigheid op! | |
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots. | |
Malle PietjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-10-2003 Laatste: 9-10-2024 Berichten: 1078 | 4-5-2014 00:56 |
Ik ga ook voor de voeding van de laptop. (als dat de oorzaak is, probeer deze er dan eens tussen te hangen). Maar vergeet de led parren ook niet, ook die kunnen vervelende consequenties hebben! @Hollender: aarde weghalen is niet de juiste methode, die zit er niet voor niets op. Ik ben geen electroman, maar Dré heeft er zo zijn uitleg voor weet ik. | |
Alles komt goed.... | |
Gino VStandaard Lid Uit: België Sinds: 5-2-2010 Laatste: 1-3-2019 Berichten: 84 | 4-5-2014 02:37 |
Beste, voor de laptop had ik vroeger een probleem met een asus maar met de mac pro heb ik daar geen probleem meer met heb daar alles al op getest. maar ik ga zeker mijn kabels en flightcase power eens na gaan om te zien waar het zit. maar als ik het op de ene locatie problemen met heb en op de andere weer niet is er dan niet met de stroomvoorziening van het lokaal en zo ja kan ik deze dan niet op vangen met een conditioneer? alvast bedankt | |
Malle PietjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-10-2003 Laatste: 9-10-2024 Berichten: 1078 | 5-5-2014 00:29 |
Je hebt het dus nu ook zonder voeding van de Mac geprobeerd of niet? Gezien het tijdstip waarop jij antwoord, lijkt het mij niet waarschijnlijk dat je tussen 0.57u en het tijdstip waarop jij antwoord, de boel even opgebouwd en aangesloten hebt. Als ik het mis heb, op voorhand excuses. Als ik het juist heb, doe dan eerst eens wat verschillende mensen je al aangegeven hebben! Ben erg benieuwd.... | |
Alles komt goed.... |