Forum > Geluid

Geluidsinstallatie voor een zaal

(14 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
VirgilRyanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2008
Laatste: 8-10-2010
6-9-2010 17:39
1 x bewerkt. Laatst door VirgilRyan op 6-9-2010 18:49
Hi iedereen,

Ik ben op zoek naar een goede geluidsinstallatie voor een ruimte van 14x14m, bijna 200m2 dus.
Ik ben er nog niet uit of het een actieve setje wordt of passieve speakers/sub.
Het hoeft niet keihard te knallen als in een club, maar een goed een vol geluid is wel gewenst. Mijn budget ligt rond de 1000 euro en ben op zoek naar een leuk setje tegen een betaalbare prijs. Ik wil de ruimte totaal opvullen met het liefst 4x top en een sub. Gezien het budget zal ik voor een 2dehands zet moeten kijken. Ik heb de topics hierover doorgenomen, maar de meeste zijn toch al gedateerd. Misschien dat er inmiddels al iets nieuws op de markt is, of de setjes die toendertijd onbetaalbaar waren, nu wel betaalbaar zijn. Is er iets te vinden met dit budget?

Ook ben ik op zoek naar een dubbele cd-speler die ook USB (harddisk) ondersteunt. Ik ben de Pioneer MEP-7000 al tegen gekomen, maar die ligt boven mijn budget. Iemand misschien andere tips?

Gr. Virgil
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 23-11-2024
6-9-2010 18:13
en wat is nu je vraag?

Of je het juiste advies kunt krijgen?
en je hebt al een beetje leeswerk verricht?
Want jouw vraag is al zeker 30 keer uitgebreid behandeld....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VirgilRyanStandaard Lid
6-9-2010 19:31

Tom schreef:

en wat is nu je vraag?

Of je het juiste advies kunt krijgen?
en je hebt al een beetje leeswerk verricht?
Want jouw vraag is al zeker 30 keer uitgebreid behandeld....
Mijn vragen zijn dus:
1. Welke speakersetjes zijn er nog meer te krijgen binnen mijn budget van 1000 euro, afgezien van de Soundmate en de Club Mate van DAP? Want die zijn niet heel veel 2dehands te vinden op MP en dergelijke sites. Zijn er nog alternatieven?
2. Ik ben op zoek naar een dubbele cd-speler die ook USB ondersteunt. Welke alternatieven zijn er op de (voor mij te dure) Pioneer MEP-7000 die ook mp3's ondersteunen op zowel cd's als usbstick/hdd?

Ik hoop dat het zo duidelijker is! wink ;)

Gr. Virgil
PimmoStandaard Lid
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
6-9-2010 20:27
2. Ik ben op zoek naar een dubbele cd-speler die ook USB ondersteunt. Welke alternatieven zijn er op de (voor mij te dure) Pioneer MEP-7000 die ook mp3's ondersteunen op zowel cd's als usbstick/hdd?
Kijk eens naar de D2 Director van Numark. Is stukken goedkoper dan de MEP7000. Wat is je budget?
dus...
VirgilRyanStandaard Lid
6-9-2010 22:23

pimmo schreef:

Kijk eens naar de D2 Director van Numark. Is stukken goedkoper dan de MEP7000. Wat is je budget?
Die van Numark ziet er goed uit, alleen heeft hij geen cd-speler. Over het algemeen zal de muziek via een harde schijf afgespeeld worden, maar af en toe moet er ook gebruik gemaakt kunnen worden van cd's. Dus zoek ik eigenlijk naar een speler die beide heeft zoals de Pioneer MEP-7000 alleen voor een prijs tot max 500 euro (evt. 2dehands).
GreendiekStandaard Lid
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 4-11-2024
7-9-2010 09:22
En heb je al wel een mengtafel voor het geheel?

Anders is dit misschien een optie:

DAP DS-CDJ-250

En als je al wel een mengtafel hebt is dit dan niet wat?

DAP DS-2680DMP3

Reloop RMP-2760 USB

Met géén van bovenstaande producten heb ik ervaring, misschien dat andere mensen je hier wat meer over kunnen vertellen.

Maar is het geen optie om een losse pc met een dj-programma te gebruiken? Dit vind ik persoonlijk altijd makkelijker werken dan met een cd speler je bestanden op je schijf terug vinden. Dan kan je voor dat zelfde bedrag (waarschijnlijk zelfs voor de helft of nog minder als je voor 2e hands gaat) een normale dubbel cd-speler kopen.
Het geld wat je vervolgens overhoud kun je dan weer gebruiken voor je geluidsinstallatie happy :)
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
7-9-2010 09:57

VirgilRyan schreef:

Ook ben ik op zoek naar een dubbele cd-speler die ook USB (harddisk) ondersteunt. Ik ben de Pioneer MEP-7000 al tegen gekomen, maar die ligt boven mijn budget. Iemand misschien andere tips?
Misschien kun je een tweedehand Numark DDS80 vinden. Die heeft er ook een cd / HD unit bij. Overigens is mijn persoonlijke ervaring met Numark niet geweldig, is toch wat minder stevig als Denon / Pioneer maar dat geldt ook voor de prijs natuurlijk.

Ik zou persoonlijk ook voor een eenvoudige computer met dj software gaan, en dan het liefst met MIDI controller. Kun je toch
altijd nog een cd'tje afspelen in de DVD speler van de computer (met Virtual dj kun je die zelfs gewoon met de software bedienen).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
VirgilRyanStandaard Lid
7-9-2010 10:42
Bedankt voor de tips!
Er is al een computer aanwezig waarvoor ik Virtual DJ zal aanschaffen. Deze computer wordt gebruikt als 'jukebox'. Bij feestjes zal een DJ dan gaan draaien op een dubbele cd-speler. Dus ik ben nog op zoek naar een geschikte dubbele cd-speler (met usb ondersteuning). Ik heb nog geen mengtafel, dus de spelers met een ingebouwde mengtafel zijn wel interessant (dat wil niet zeggen dat ik de andere spelers uitsluit).

En natuurlijk zal ik ook een speakersetje moeten hebben, misschien wel 2 (dan heb ik 4 topjes en 2 subs).
Ik heb de soundmate, de club mate, de tri pack, etc. al voorbij zien komen. Iemand nog tips op dit gebied?
GreendiekStandaard Lid
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 4-11-2024
7-9-2010 10:59
misschien is het een idee om 4 van deze aan te schaffen:

DAP K-112

in samenwerking met:

DAP PALLADIUM P-1200

Dan je bekabeling er nog bij, en je zal ongeveer op een 1000 euro uitkomen.

Het enige wat je niet hebt is een subwoofer. Ik vraag me alleen af of het echt nodig is om in deze zaal 4 toppen te gebruiken. Persoonlijk zou ik eerder voor 2 bassen en 2 toppen gaan. Maar hier kunnen andere forumleden je hopelijk beter in adviseren dan ik.
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
VirgilRyanStandaard Lid
7-9-2010 11:14

Greendiek schreef:

misschien is het een idee om 4 van deze aan te schaffen:

DAP K-112

in samenwerking met:

DAP PALLADIUM P-1200

Dan je bekabeling er nog bij, en je zal ongeveer op een 1000 euro uitkomen.

Het enige wat je niet hebt is een subwoofer. Ik vraag me alleen af of het echt nodig is om in deze zaal 4 toppen te gebruiken. Persoonlijk zou ik eerder voor 2 bassen en 2 toppen gaan. Maar hier kunnen andere forumleden je hopelijk beter in adviseren dan ik.
Ik ben benieuwd of meerdere zeggen dat 2 toppen en een sub voldoende is voor een ruimte van 200m2. Ik ben namelijk de DAP club mate 12 tegen gekomen voor 500 euro. Als ik 2 van die setjes haal heb ik 4 toppen en 2 subs voor 1000 euro.

Die K-112 lijken mij ook wel wat, hoe zijn die icm een sub in vergelijking met de soundmate/club mate setjes?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)