Equalizer,feedback destroyer huren
(21 reacties. Pagina 1 van 3)Moderator(s): Dré
Dj-nspStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-12-2008 Laatste: 21-3-2013 Berichten: 313 | 29-3-2010 07:27 |
Hallo allen, Ik heb een vraagje. Voor een optreden heb ik een equalizer en een feedback destroyer nodig. Maar het is nog knap lastig dat te vinden. Weet iemand een idee of een verhuurder in omgeving Utrecht die ze LOS verhuurt? Bij voorbaat dank, Nathan | |
?Quote? | |
Marc EbbersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-3-2005 Laatste: 17-1-2023 Berichten: 598 | 29-3-2010 08:16 |
Ik weet niet in welke prijs klasse je er een zoekt, maar bedenk je ook dat deze apparaten al voor weinig te koop zijn(natuurlijk wel budget): Klik Waarvoor wil je perse een feedback destroyer gebruiken? Ik heb het idee dat het apparaat het geluid meer vern**kt dan dat het beter wordt. Daarnaast pak je het probleem niet echt direct bij de bron aan, het is meer een hulpmiddel achteraf. Begin bijvoorbeeld eens met goede microfoons & een redelijk geluidssysteem. | |
Focus on the customer and the rest will follow. | |
Dj-nspStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-12-2008 Laatste: 21-3-2013 Berichten: 313 | 29-3-2010 15:50 |
Ja ik weet het daar heb ik aan gedacht. Maar kijk de school heeft geen budget voor een koop equalizer. daarom wil ik het huren maar dat is nog knap lastig omdat bijna niemand het verhuurt. Normaal deden we het zonder maar met de equalizer op het mengpaneel. Maar dat kon ook niet het was er niet uittefluiten het feedback signaal. | |
?Quote? | |
Beckers AVStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-1-2010 Laatste: 31-10-2011 Berichten: 29 | 29-3-2010 16:09 |
Als ik jou was zou ik toch het probleem zoeken bij de bron. Kijk eens na: -De plaatsing van de speakers -De plaatsing van microfoons icm de speakers -Het gebruik van de microfoon (ik weet verder niet waar het gebruikt voor zou worden, maar hoevaak zie je niet dat iemand tussen het zingen/praten door de microfoon volle gas op de monitor richt) Bovendien, een feedback destroyer klinkt leuk en aardig. Maar ook deze moet feedback "zien" alvorens hij er iets aan kan doen. In de tijd dat hij reageert kun jij net zo goed je master een tikkeltje omlaag doen en er zelf voor zorgen dat de boel nog erger gaat rondzingen. | |
PimmoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-7-2007 Laatste: 1-3-2022 Berichten: 424 | 29-3-2010 16:13 |
Beckers Entertainmen schreef: kun jij net zo goed je master een tikkeltje omlaag doen en er zelf voor zorgen dat de boel nog erger gaat rondzingen. | |
dus... | |
Beckers AVStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-1-2010 Laatste: 31-10-2011 Berichten: 29 | 29-3-2010 16:17 |
Of de master van de monitor of de microfoon die begint rond te zingen. Dat ligt natuurlijk helemaal aan de situatie, maar daar heet de topic starter verder niks over verteld. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat in de tijd dat een feedback destroyer kan ingrijpen je zelf ook kunt ingrijpen. | |
PimmoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-7-2007 Laatste: 1-3-2022 Berichten: 424 | 29-3-2010 16:21 |
Dus doe jij je master dicht zodat de boel nog erger gaat rondzingen. Dit snap ik echt niet hoor, je probeert normaal gesproken je feedback te voorkomen of zsm uit te doven. | |
dus... | |
Beckers AVStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-1-2010 Laatste: 31-10-2011 Berichten: 29 | 29-3-2010 16:26 |
Master dicht beweer ik niet. Wanneer de boel zingt en ik zonder monitors werk zal ik de master een tikkeltje omlaag duwen. (niet dicht dus) Zeker wanneer je met 12 kanalen werkt is dat een snellere manier dan te zoeken welk kanaal precies zingt. Bij gebruik van monitors is het een ander verhaal. Dan zal de feedback hoogstwaarnschijnlijk daar ontstaan en gooi je de monitor groepen een tikkeltje omlaag. Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat je zonder de materialen te huren zelf hetzelfde kunt bereiken. | |
RieskeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-4-2003 Laatste: 17-7-2016 Berichten: 14 | 29-3-2010 16:49 |
1 x bewerkt. Laatst door Rieske op 29-3-2010 16:57 Er zijn een aantal factoren die feedback (rondzingen) veroorzaken;- type microfoon; kwaliteit; A merk of prulspul, karakterstiek; nier/supernier, dynamisch of condensator ? - opstelling monitoren of FOH luidsprekers t.o.v. microfoon - externe factoren bijv. een buitenpodium waar de wind op waait - en de allerergste: microfoontechniek (of juist het gebrek daarvan ) van de artiest ! De enige juiste oplossing tegen feedback is het "uitfluiten" met een 31 bands grafische equalizer. Je zoekt gehoormatig de betreffende frequentie op (bijv. 4 kHz) en haalt die een paar dB terug totdat de feedback is verdwenen. Dit doe je op een flink volume zodat je voldoende headroom hebt. Gratis tip: https://sft.sourceforge.net/ om je oortjes goed te trainen Succes ! Oja, een feedback destroyer is ALTIJD TE LAAT met fequenties te dempen ! | |
PimmoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-7-2007 Laatste: 1-3-2022 Berichten: 424 | 29-3-2010 16:55 |
Beckers Entertainmen schreef: Master dicht beweer ik niet.Wanneer de boel zingt en ik zonder monitors werk zal ik de master een tikkeltje omlaag duwen. (niet dicht dus) Zeker wanneer je met 12 kanalen werkt is dat een snellere manier dan te zoeken welk kanaal precies zingt. Bij gebruik van monitors is het een ander verhaal. Dan zal de feedback hoogstwaarnschijnlijk daar ontstaan en gooi je de monitor groepen een tikkeltje omlaag. Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat je zonder de materialen te huren zelf hetzelfde kunt bereiken. Lees het geciteerde stukje tekst in mijn post | |
dus... |