Verzekeringen
(92 reacties. Pagina 5 van 10)Moderator(s): Dré
MGStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-1-2006 Laatste: 15-11-2024 Berichten: 292 | 30-11-2009 18:04 |
YourLiVe schreef: Toch wel... zit een klasse 3 alarmsysteem op, ik mag de bus zelfs 's nachts geladen voor de loods neerzetten, zolang er maar breekschade is is het verzekerd.Dat is waarschijnlijk ook afhankelijk van de waarde die erin vervoerd wordt, bij mij staat er voor maximaal 15.000 euro apparatuur in. Dat is bij jou natuurlijk wel een ander verhaal. | |
MGStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-1-2006 Laatste: 15-11-2024 Berichten: 292 | 30-11-2009 19:11 |
hugovanmeijeren schreef: MG schreef: Is die verzekering op locatie tegen diefstal of tegen ongelukjes en schade? En wat als je een meerdaagse klus hebt en 's nachts wordt die locatie leeggehaald? Dan is die 3500 euro best het overwegen waard. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 13474 | 30-11-2009 19:55 |
MG schreef: Ik heb beide bussen op klasse 3 laten beveiligen, inclusief een rammel schoksensoren en accu in de laadruimte voor wanneer kwaadwillende de reguliere stroomvoorziening zouden verwijderen.- Een Klasse-3 auto-alarm heeft hellingshoek sensoren (want die zul je wellicht bedoelen ALS we het tenminste over een fysiek bestaand systeem hebben (...)) (anders krijgt het simpelweg geen SCM 3 certificering). Dus ook het toevoegen daarvan is overbodig (ALS je een SCM-3 alarm hebt). - Een Klasse-3 auto-alarm biedt vooral beveiliging tegen diefstal van het VOERTUIG (en amper tegen inbraak in de laadruimte). De ultrasone sensoren (detecteren glasbreuk en intrusie en zijn een onderdeel van het SCM-3 verhaal) zitten vrijwel nooit in de laadruimte (maar alleen in de cabine). De laadruimte moet het meestal doen met alleen een aftak op de open deur sensor... Tja... Dan klauwen ze je complete Meyer set MAAR je 100 euro Yoko CD-Speler zit nog wel in het dashboard... Polisvoorwaarden zoals "sporen van braak aanwezig"... Leg dat eens uit als de complete bus weg is? Een alarm remt namelijk inbrekers (maar als ze genoeg ervaring/ballen/tijd hebben kunnen ze alsnog met je bus er vandoor gaan; zelfs met een SCM-3 of 4 alarm). Ga dan nog maar eens op zoek naar sporen van braak (hele object is immers verdwenen)... En REKEN MAAR dat de verzekering je zal herinneren aan die polisvoorwaarde! Ik een beetje bang dat er in dit topic veel dingen geroepen worden die niet geheel stroken met de dagelijkse werkelijkheid. Ook ben ik bang dat lang niet iedereen de lettertjes uit z'n polis ook daadwerkelijk in de massa tussen de oren heeft opgeslagen (tot op de letter zoals de verzekering EN een eventuele rechter zal doen). Lijkt me toch wel handig dat WEL te doen alvorens uitspraken te doen (laat staan alvorens te claimen bij de verzekering in kwestie... ;-). Zo gold bij mij, in de kleine lettertjes, de dekking in vervoersmiddelen van zonsopkomst tot zonsondergang (het weghalen van die voorwaarde zou ervoor zorgen dat de polis onbetaalbaar werd). Tip (vooral waar het gaat om verzekering van inboedels van bedrijfspanden): Als je denkt eindelijk aan alle voorwaarden voldaan te hebben, laat dat dan toetsen door de verzekeringsmaatschappij EN (heel belangrijk) vraag om een verklaring van conformiteit (simpel gezegd een stuk papier waarop de verzekeringsmaatschappij aangeeft dat je voldoet aan hun polisvoorwaarden)! En onthou: Verzekeringsmaatschappijen zijn uit op: 1. Zoveel mogelijk provisie binnen halen. 2. Zo min mogelijk uitbetalen. Al het andere is marketing ;-) | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 30-11-2009 20:09 |
Dré schreef: - Een Klasse-3 auto-alarm biedt vooral beveiliging tegen diefstal van het VOERTUIG (en amper tegen inbraak in de laadruimte). De ultrasone sensoren (detecteren glasbreuk en intrusie en zijn een onderdeel van het SCM-3 verhaal) zitten vrijwel nooit in de laadruimte (maar alleen in de cabine). De laadruimte moet het meestal doen met alleen een aftak op de open deur sensor... | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 9490 | 30-11-2009 20:19 |
3 minuten heb ik jouw bus rijdend! Tenzij je chiplock in je sleutel hebt zitten, en een computer gestuurde motor. Als je chiplock hebt, zonder computermanagement in je motor, dan ben ik 5 minuten bezig. Het enige wat dan meestal onderbroken word is je contact relais naar je startmotor en als je mazzel hebt, je elektrische brandstofpomp. Die zijn beiden te overbruggen Verder zal je altijd zien dat je inhoud zeer slecht te verhalen valt bij de verzekering, want alle bewijslast ligt meestal bij jouw. (Onbeheerd achterlaten, wel/niet goede sloten, werkte het alarm?, enz.) En denk niet: er zit alarm op mijn auto dus ze zullen hem wel niet openmaken, want in het algemeen heb je de herrie binnen 30 seconden weg. Meest eenvoudige is de sirene met grof geweld eruit trekken, en hem dan in het water gooien. Vaak gaat alle sturing ook via die sirene waar alle elektronica ook nog lekker ingebouwd zit. De betere hebben een centrale kast, en als je het dan slim aanpakt: zet je (alle met eigen noodstroomvoorziening en met molest circuit*) een sirene onder de motorkap, zo diep mogelijk weg, eentje in je laadruimte achterin zodat je er moeilijk bij kan, en eentje onder het reserve wiel onder je bus. Alle kabeltjes moeten natuurlijk lastig door te knippen zijn. Dat is als er iemand aan rommeld dat hij afgaat de boel meteen doorgeeft aan de rest, en het systeem kan dan alleen gereset worden dmv je ab. Verder zijn er ook systemen die je aan een prepaid gsm kan hangen. die gaat je dan meteen bellen als er alarm is. En dat is ook weer uit te breiden met een apparaatje waarmee je kan zien waar je bus zich bevind. En zo kan ik wel doorgaan | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
StijnSStandaard Lid Uit: België Sinds: 30-9-2007 Laatste: 26-2-2017 Berichten: 255 | 1-12-2009 10:22 |
Installeer zo een systeempje in je bus. Daarna zullen ze zich wel eens goed bedenken voor ze nog iets proberen te stelen! | |
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???" | |
MGStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-1-2006 Laatste: 15-11-2024 Berichten: 292 | 1-12-2009 13:49 |
Dré schreef: MG schreef: Ik heb beide bussen op klasse 3 laten beveiligen, inclusief een rammel schoksensoren en accu in de laadruimte voor wanneer kwaadwillende de reguliere stroomvoorziening zouden verwijderen.- Een Klasse-3 auto-alarm heeft hellingshoek sensoren (want die zul je wellicht bedoelen ALS we het tenminste over een fysiek bestaand systeem hebben (...)) (anders krijgt het simpelweg geen SCM 3 certificering). Dus ook het toevoegen daarvan is overbodig (ALS je een SCM-3 alarm hebt). | |
CyStStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 28-6-2004 Laatste: 23-2-2010 Berichten: 93 | 14-12-2009 12:13 |
StijnS schreef: Installeer zo een systeempje in je bus. Daarna zullen ze zich wel eens goed bedenken voor ze nog iets proberen te stelen! | |
I will not comply. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 9490 | 14-12-2009 12:19 |
Rook buiten heeft niet zoveel effect als binnen. Het is zo weer weg. En een strobo die op 12 volt werkt heeft ook geen wereld flits. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
MGStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-1-2006 Laatste: 15-11-2024 Berichten: 292 | 14-12-2009 17:42 |
Ik hoorde dit weekend van een collega dat er bij verzekeringsmaatschappijen ook verschil zit in de premie bij gesloten of open laadruimte. Als je geen ramen in de laadruimte hebt betaal je bij de ene maatschappij blijkbaar minder 'wat men niet ziet, wilt men ook niet stelen', en bij de andere maatschappij betaal je juist meer 'men breekt de auto open omdat men het vermoeden heeft dat er iets instaat'. Weet iemand van jullie hier meer over? Als het verzekeringstechnisch interessant is wil ik best deuren met raampjes in mijn sprinters zetten. Verklein ik meteen de dode hoek en het risico op schade of een aanrijding op rotonde. Op mijn opleiding waarschuwde een accountant vandaag bij een presentatie overigens voor de arbeidsongeschiktheid. Een beroep waarbij veel gesleep met zware dingen voorkomt adviseerde hij toch om je als zelfstandig ondernemer te laten verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid, en ook de website van de arbodienst eens te raadplegen voor tips om veilig werken te verbeteren. | |