Post hier foto's van het binnenwerk van je versterker
(1789 reacties. Pagina 145 van 179)Moderator(s): Dré
ProsoundandlightStandaard Lid Uit: België Sinds: 4-10-2005 Laatste: 9-3-2015 Berichten: 457 | 17-6-2009 16:47 |
Koen van der k schreef: prosoundandlight schreef: Een goed (ouder) bakje, matige foto kwaliteit (gsm). Geen idee of hij al voorbij is gekomen, maar ik had er eentje open liggen... Gokje? Ik heb geen ijskasten te verdelen... KlikJammer dat het dit keer geen koelkast oplevert Groeten ! | |
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets! | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 17-6-2009 17:10 |
Koen van der k schreef: prosoundandlight schreef: Een goed (ouder) bakje, matige foto kwaliteit (gsm). Geen idee of hij al voorbij is gekomen, maar ik had er eentje open liggen... Gokje? Ik heb geen ijskasten te verdelen... KlikJammer dat het dit keer geen koelkast oplevert Groeten ! | |
I am a TimeDriver! | |
GanzzStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-7-2005 Laatste: 27-4-2015 Berichten: 356 | 17-6-2009 17:16 |
Koen van der k schreef: en 'n Sync digit 3K6. Overigens is deze laatste de enige amp die defecter de werkplaats uitging dan hij binnenkwam | |
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers | |
Koen van der kStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-5-2009 Laatste: 8-3-2011 Berichten: 128 | 17-6-2009 17:40 |
@prosoundandlight > mja, misschien dat ik iets tegen FET amps heb maar die PCA's hebben me wat uurtjes gekost, waren overigens afgetrapte bakken met vochtschade dus da's ook niet helemaal objectief. @Ganzzzzz > uit hoofde van mijn functie kan ik hier geen verdere uitlatingen over doen Ik hoor 't wel mocht je 't testrapportje nog niet hebben. Groeten ! | |
ProsoundandlightStandaard Lid Uit: België Sinds: 4-10-2005 Laatste: 9-3-2015 Berichten: 457 | 17-6-2009 18:43 |
Koen van der k schreef: @prosoundandlight > mja, misschien dat ik iets tegen FET amps heb maar die PCA's hebben me wat uurtjes gekost, waren overigens afgetrapte bakken met vochtschade dus da's ook niet helemaal objectief. | |
Koen van der kStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-5-2009 Laatste: 8-3-2011 Berichten: 128 | 17-6-2009 18:57 |
Ha Prosound ... een veertigtal, dat lijkt me een betere praktijkweergave dan die 4 of 5 (afgetrapte) 2450's die ik hier heb gehad. Heb er destijds nog 1 kunnen reanimeren met de stoffelijke overschotten van een tweetal anderen De problemen ("busy") zaten bij alle amps in de endstage en met FET's kun je wel eens voor iritante half wel/niet storingen komen te staan. Daarbij maakt water- / vochtschade electronica ook niet echt betrouwbaar. Wat ik wel zou willen weten is wat de toegevoegde waarde van die "processor" is. Ik kwam niet verder dan een HP filtertje, 1-of-ander instelbaar EQ-tje en 'n limiter, maar dat vind ik nou niet zo uniek eigenlijk. Misschien heb ik wat gemist ? Groeten ! | |
ProsoundandlightStandaard Lid Uit: België Sinds: 4-10-2005 Laatste: 9-3-2015 Berichten: 457 | 17-6-2009 21:52 |
Koen van der k schreef: Ha Prosound ... een veertigtal, dat lijkt me een betere praktijkweergave dan die 4 of 5 (afgetrapte) 2450's die ik hier heb gehad. Heb er destijds nog 1 kunnen reanimeren met de stoffelijke overschotten van een tweetal anderenDe problemen ("busy") zaten bij alle amps in de endstage en met FET's kun je wel eens voor iritante half wel/niet storingen komen te staan. Daarbij maakt water- / vochtschade electronica ook niet echt betrouwbaar. Wat ik wel zou willen weten is wat de toegevoegde waarde van die "processor" is. Ik kwam niet verder dan een HP filtertje, 1-of-ander instelbaar EQ-tje en 'n limiter, maar dat vind ik nou niet zo uniek eigenlijk. Misschien heb ik wat gemist ? Groeten ! Wel ja, ik durf toch zeggen dat de toegevoegde waarde van de dsp's redelijk goed zit ;) Al is het inderdaad niet meteen een superingewikkeld unikum. Op zich gaat het effectief enkel om wat je zegt, maar natuurlijk is de keuze van de waardes heel belangrijk (nooit vrijgegeven trouwens). In essentie compenseert de dsp (lpn filter) de traagheid van de woofer. De amplitude van de sinus wordt als het ware gecontroleerd vergroot, en dan natuurlijk vooral de eerste beweging. Het is dan ook überhaupt een processor :) Op zich dus, los van de waardes, niet meteen zo spectaculair, maar uiteindelijk wel voor die tijd hé, dat was toen redelijk vooruitstrevend vind ik. Ik zeg het nu allemaal heel simplistisch, maar het is nu ook weer geen ontwikkeling die zo maar in 123 gebeurd is natuurlijk. In de jaren dat de amps eerst werden voorgesteld, stond er vooraan in de brochures een duidelijke uitleg over toen nieuwe dsp technologie, met de nodige curves. Wel interessant als je daar graag wat meer over wil weten. Je moet de PCA's eigenlijk ook absoluut in de juiste context plaatsen. Ze zijn eigenlijk echt samen ontwikkeld met de PFE luidsprekerreeks, om ook DAARVOOR te dienen. De bedoeling was om kleine, compacte, handige kasten te maken, en met de versterker het 'ruimteverlies' te compenseren. Met de juiste instellingen kon je die bakjes dus 'voller' doen klinken. En iedere kast vraagt zijn specifieke instellingen natuurlijk... Zelf gebruiken we de PCA's dan ook grotendeels enkel met die luidsprekers, omdat ze daar ook specifiek voor ontworpen zijn. We gebruiken ze ook voor bijvoorbeeld de SX100, omdat ze dankzij de processor wel heel geschikt zijn voor een mooie fullrangesound met voldoende laag uit redelijk kleine kasten. En omdat voor die kastjes geen bak aan vermogen nodig is... | |
Henkie oet neeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 29-1-2004 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 36 | 25-6-2009 20:52 |
wie oh wie | |
)pieter(Standaard Lid Uit: België Sinds: 4-12-2007 Laatste: 13-2-2020 Berichten: 247 | 25-6-2009 20:53 |
henkie oet nee schreef: wie oh wie | |
NijhuisrVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 10-3-2003 Laatste: 10-9-2024 Berichten: 2195 | 25-6-2009 20:55 |
Crown CE4000, de foto maakt het wel heel erg makkelijk he? | |
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!... |