virtual vinyl i.c.m. denon dn 4500 controller
(5 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
Deejay84Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-12-2006 Laatste: 6-11-2024 Berichten: 150 | 20-1-2009 21:25 |
hallo allemaal, hoe goed werkt de controller met virtual vinyl? heb nu de dmc-2 controller en wil graag de denon kopen,omdat ik dan de losse cd-deck er op aan kan sluiten,zodat ik cd's kan draaien zonder comp. heb namelijk geen ruimte meer over in me kist voor een losse controller die je gebruikt om cd's te draaien. werkt het net zo goed als de dmc-2 controller,of is het niet verstandig? wie heeft er ervaringen mee? mvg. | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 21-1-2009 10:20 |
Ik werkte eerst met de DMC 2 en ben daarna overgestapt op de HC 4500. Een wereld van verschil. De Denon is veel degelijker en veel uitgebreider. Je moet alleen wel even de MIDI mapper van de virtual dj website downloaden, want de standaard mapper is een stuk minder uitgebreid en werkt ook minder fijn. Als je de aanpaste MIDI mapper download werkt de controller hetzelfde als een Denon cd-speler en doen de knoppen gewoon wat je verwacht. Verder heb je dan een hele hoop instelmogelijkheden om de controller aan je voorkeuren aan te passen. | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
Deejay84Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-12-2006 Laatste: 6-11-2024 Berichten: 150 | 21-1-2009 18:51 |
dus de functie's die je allemaal hebt in vdj kun je allemaal met de knoppen bedienen van je controller?en het werkt zelfs nog beter dan de dmc-2 controller . oke dan weet ik denk ik wel voldoende,als er iemand is die juist zegt dat je dat niet moet doen,laat maar horen! ga ik van de week proberen mijn dmc-2 + maya44 usb kaart te verkopen(of te ruilen). mvg.deejay84 | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 22-1-2009 10:46 |
Ja hoor, je kunt alle functies toewijzen aan de controller. De HC 4500 heeft ook 5 functietoetsen per kant, die kun je ook willekeurig toewijzen. Je kunt er hot cues onder zetten, maar ook samples, effecten of autoloops. Verder heb je nog 3 effect toetsen. Ik vind de Numark wel iets makkelijker in gebruik, die is wat overzichtelijker en heeft een vaste toets voor elk onderdeel. De Denon biedt echter veel meer mogelijkheden en is veel degelijker gebouwd, maar vereist dus wel wat oefening voordat je alle mogelijkheden kunt gebruiken. | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
Deejay84Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-12-2006 Laatste: 6-11-2024 Berichten: 150 | 22-1-2009 16:23 |
oke ben overtuigt,ga dus de hc4500 nemen i.c.m. Denon BU-4500. iedereen bedankt voor de reactie's mvg.deejay84 | |
DjSjerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-10-2006 Laatste: 6-4-2021 Berichten: 10 | 3-3-2009 16:01 |
Hier nog iemand die is overgestapt. Het is idd een wereld van verschil. Niet dat ik ontevreden was over de DMC2, helemaal niet zelfs. Moest in het begin echt wennen aan de Denon. Nu wil ik geen andere meer. Ik ben wel langzaam over aant stappen op djDecks ipv VDJ. Dit mede omdat die midi-mapper van VDJ pas verkrijgbaar is als je het pro pakket aanschaft, welke voor de mate waarin ik het programma gebruik, ik het gewoon te duur vind. De ondersteuning die djDecks aan deze controller geeft is ook super (zelfs een stukje beter imo). Alles werkt gewoon zoals het hoort. Voor de mensen die nog twijfelen welk softwarepakket ze erbij gaan nemen, zou ik djDecks zeker willen aanraden om eens te proberen. | |