Forum > Algemeen Forum

Hoe ver gaan jullie met promotie?

(62 reacties. Pagina 2 van 7)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
21-8-2007 13:36

luc2366 schreef:

En het kost telkens een hoop tijd om die offerte-aanvragen correct en gedetailleerd te beantwoorden. Hoeveel van die opdrachten haal je uiteindelijk ook effectief binnen?
Relatief weinig vrees ik...
Dus doe je het maar niet meer? Naamsbekendheid en herkenbaarheid is ook wat waard.. Als mensen jouw naam hebben gehoord, gezien of ooit contact hebben gehad (positief contact!) zal dit z'n vruchten vanzelf afwerpen.
Light Image
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
21-8-2007 13:38

JeroenVDV schreef:

luc2366 schreef:

En het kost telkens een hoop tijd om die offerte-aanvragen correct en gedetailleerd te beantwoorden. Hoeveel van die opdrachten haal je uiteindelijk ook effectief binnen?
Dus doe je het maar niet meer? Naamsbekendheid en herkenbaarheid is ook wat waard.. Als mensen jouw naam hebben gehoord, gezien of ooit contact hebben gehad (positief contact!) zal dit z'n vruchten vanzelf afwerpen.
dat was snel laugh :D was m'n post nog aan 't aanpassen shocked 8O
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
21-8-2007 13:40

JeroenVDV schreef:

luc2366 schreef:

mails als "wat kost dat+dat+dat" beantwoord ik idd niet altijd meer. Je ruikt van ver dat dergelijke mails naar +10 personen zijn verstuurd met als doel...
Mensen die een offerte-aanvraag indienen waarin de moeite wordt gedaan om de situatie, het doel,... uit te leggen komen bij mij zowieso al in een hogere la te liggen.
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
21-8-2007 13:42

luc2366 schreef:

mails als "wat kost dat+dat+dat" beantwoord ik idd niet altijd meer. Je ruikt van ver dat dergelijke mails naar +10 personen zijn verstuurd met als doel...
Mensen die een offerte-aanvraag indienen waarin de moeite wordt gedaan om de situatie, het doel,... uit te leggen komen bij mij zowieso al in een hogere la te liggen.
Uiteraard. En ook die laatste heb ik toch echt met regelmaat binengekregen door de vemelding van m'n bedrijf op Startpagina's.
Light Image
CyberDanceVIP Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
21-8-2007 23:56
IK ben t wel met luc eens over de startpagina sites eigenlijk. Over het algemeen komen daar weinig tot zeer weinig serieuze opdrachten uit. Vaak een hoop werk om offertes te maken maar daarna geen respons meer. Of en vage vraag tot prijs, vraag je om meer info: geen reactie meer.
Maar het is ook maar net waar je je op richt. Wil je veel losse setjes verhuren en geef je niet om vaste klanten zal een startpagina zeker bijdragen. Ben je meer op zoek naar serieuze klanten om langdurigere samenwerkingen aan te gaan moet je het toch echt op een andere manier aanpakken.

Nee de beste manier blijft toch wel de mond op mond reclame en herkenbaarheid op opdracht. Daar zien mensen gelijk hoe of wat en kunnen ze het beste oordelen. Verder is het inderdaad zaak naamsbekendheid te creeren in de groep waar je je op richt. Hoe vaker je gezien wordt...
En zelf ook een stukje initiatief nemen natuurlijk. Kom je een serieus geinteresserde tegen zorg dan ook dat je diegene zijn gegevens hebt en niet alleen andersom. Zo kan je later altijd nog een belletje plegen als reminder oid.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Malle PietjeStandaard Lid
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 9-10-2024
23-8-2007 01:48
Nou.... ik heb wel eens bruiloften gedraait doordat ik met haar vroeger mond OP mond reclame had gemaakt... (met het betreffende bruidje) hahaha.
(maar dat is al wel een tijdje geleden hoor laugh :D ).
...maar om niet teveel af te dwalen..:

Reclame gaat idd het beste door mond / mond.
En uiteraard zelf wat aan mailing doen, zorgen dat het goed is en een tevreden klant achterlaten.
Als het feest goed was, hoor je er niet zo veel van achteraf.
Als het feest heeeel goed was weer wel.
Als het feest minder of slecht was, hoor je niets ... of juist teveel(negatief dan).
Alles komt goed....
SoundExperienceStandaard Lid
Sinds: 3-4-2005
Laatste: 7-4-2015
23-8-2007 14:14
Wij adverteren dit jaar ook voor het eerst via de gouden gids (het boek). Mijn bevindingen tot nu toe zijn dat je dit geld beter voor een nette website kunt gebruiken, ipv een opvallende advertentie in de gouden gids. Tot nu toe heb ik meer reacties gehad via de gouden gids website dan de hardcopy versie.

Ik ben benieuwd wat jullie bevindingen hiermee zijn.
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet."
DJ-XLStandaard Lid
Sinds: 28-4-2005
Laatste: 23-4-2014
23-8-2007 19:48
Ik doe zelf aan:
- Visite kaartjes
- Website
- Lichtkrant
- T-Shirts/Polo's
- Als ik foto's maak en ze mogen op het net worden geplaatst, dan roep ik ook om dat ze die op m'n website kunnen vinden.
DJ-XL Drive-in Show | All Round DJ
Malle PietjeStandaard Lid
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 9-10-2024
24-8-2007 00:17

SoundExperience schreef:

Wij adverteren dit jaar ook voor het eerst via de gouden gids (het boek). Mijn bevindingen tot nu toe zijn dat je dit geld beter voor een nette website kunt gebruiken, ipv een opvallende advertentie in de gouden gids. Tot nu toe heb ik meer reacties gehad via de gouden gids website dan de hardcopy versie.

Ik ben benieuwd wat jullie bevindingen hiermee zijn.
Voor het eerst sinds jaaaaren weer eens gedaan bij de gouden.... maar of het zin heeft, ik vraag het me af!
Koste me toen een vermogen, en alles wat er belde was alleen aan het shoppen, of wilde adv. verkopen shocked 8O .
1 klantje aan overgehouden.
Nu is er ook G Gids op het web, effe proberen dus.
Al het weer niks wordt: nooit meer!
Alles komt goed....
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
24-8-2007 02:21

Malle Pietje schreef:

Voor het eerst sinds jaaaaren weer eens gedaan bij de gouden.... maar of het zin heeft, ik vraag het me af!
Koste me toen een vermogen, en alles wat er belde was alleen aan het shoppen, of wilde adv. verkopen shocked 8O .
Ooit ook eens gedaan, en inderdaad rete duur. Destijds iets van 600 gulden voor een vrij kleine,iets uitgebreide advertentie.(met name wat meer tekst)
Jaar daarop gewoon een gratis vermelding gevraagd, simpel en eigenlijk net zo doeltreffend.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)