Hoe sluit ik mijn boxjes aan?
(14 reacties. Pagina 1 van 2)Moderator(s): Dré
GuettaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-10-2006 Laatste: 23-10-2006 Berichten: 2 | 23-10-2006 15:27 |
Ik heb vandaag mijn spullen binnen gekregen. Heb 2 nieuwe Pioneer CDJ-800 MK2's gekocht, met een Behringer DJX 700 mixer. Mijn CDJ's zijn aangesloten maar nou had ik een vraag: Ik heb een Cambridge Soundworks Four Point Surround systeem bij mijn computer, maar nou is mijn vraag, kan ik die aansluiten op mijn mixer? Een maat van me had een tijdje geleden precies hetzelfde geluidssysteem (het zijn 4 boxjes en een woofer) aangesloten op zn mixer met 2 platenspelers. Weet iemand of dat mogelijk is voor mij en hoe ik het moet aansluiten? Alvast bedankt! | |
BarbaraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-6-2005 Laatste: 30-9-2009 Berichten: 439 | 23-10-2006 15:29 |
Wil je je computer of je geluidsetje aansluiten op de mixer | |
Potverdorie | |
Red_arrowStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-5-2005 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 230 | 23-10-2006 15:29 |
Waarschijnlijk heeft je surround setje een jack aansluiting. Koop een verloopje van tulp of xlr (afhankelijk van de uitgang van je mixer) naar jack klein female en dan werkt het. | |
GuettaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-10-2006 Laatste: 23-10-2006 Berichten: 2 | 23-10-2006 15:49 |
Ja mijn geluidssetje dus. Op mn geluidssysteem zitten 2 audio inputs: rear (groene kabel) en front (zwarte kabel). Wat voor een kabel heb ik dan precies nodig want ik snap er vooralsnog vrij weinig van haha. En waar moet het dan in, in de rear of front input? en waar moet het in in de mixer? | |
AlleznetStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-7-2005 Laatste: 24-5-2012 Berichten: 793 | 23-10-2006 16:14 |
Groen/zwart als kleuren kunnen we vrij weinig mee, is het een jackplug (zo ja, klein, middel of groot ) of is het iets anders? Kijk even in de shop voor wat vergelijkingsmateriaal, dan kom je er wel uit. | |
Bier, Billen, Borsten en Beats! | |
Red_arrowStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-5-2005 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 230 | 23-10-2006 18:14 |
Dan moet je er ook nog een splittertje van 1 jack male naar 2 jack female tussenstoppen. | |
Dj DioStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-10-2006 Laatste: 31-10-2006 Berichten: 2 | 23-10-2006 23:26 |
je moet je master uit gang op je mengpaneel aansluite ( 2x rca ofterwijl tulp) die verloopt naar mini jack ( dezelfde jack als in draagbare mp3 spelers enzo ) die JACK !! moet in je ingang van je pc DAT IS BLAUW heb je geen ingang (blauw) dan heb je dus een wat geodkopere geluidskaart in je pc dan zou je het op un ingang in de woofer moette kenne probere hou er wel rekening mee dat deze woofer actief moet zijn ( met versterker erin dus ) anders heb je niks om je speakers mee te versterken en heb je geen geluid dus het fijne aan pc met geluidsingange is dat je pc dan dient als versterker ja zo heb ik het nu ( in ingang blauw dus !!!) koop anders even een uitgebreidere geluidskaart succes | |
Perfect EffectsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-1-2005 Laatste: 15-2-2016 Berichten: 123 | 23-10-2006 23:49 |
1 x bewerkt. Laatst door Perfect Effects op 23-10-2006 23:52 Red_arrow schreef: [knip] ... naar jack klein female en dan werkt het.Red_arrow schreef: Dan moet je er ook nog een splittertje van 1 jack male naar 2 jack female tussenstoppen.Want zijn subwoofer bevat natuurlijk (mini)jack FEMALE connectoren, ik heb nog nooit een subwoofer gezien met daar achterop 2 uitstekende (mini) jack male aansluitingen. Maargoed, ik heb een iets andere manier hoe ik het zou aansluiten op de set, wat waarschijnlijk ook voor in de toekomst handiger is wanneer hij met effecten en met links en rechts gaat spelen. >> Welke kabeltjes je dus nodig hebt om je dj set direct (zonder omwegen) aan te sluiten op geluidsset zijn de volgende: www.new-line.nl/v/6008 2 keer tulp (vanaf de master uitgang van je mixer) naar 2 keer jack. Er vanuit gaande dat je subwoofer mini jack heeft heb je ook nog twee van deze verloopjes voor op je jack pluggen van het vorige kabeltje nodig. www.new-line.nl/v/13369 Je stopt dan 1 in de rear en de andere in de front. Als je je boxen dan op de manier plaatst dat je rechts bijvoorbeeld alle front boxjes zet, en links de boxen die je op de rear hebt zitten, dan heb je ook echt een verschil tussen links en rechts (als je dat bijvoorbeeld nodig hebt voor effecten of iets in die richting). Als je dat niet op die manier wilt aansluiten is dat vast ook mogelijk, maar daar kan ik even op dit moment niet op komen. | |
Verhuur & verkoop van special effects | |
Dj DioStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-10-2006 Laatste: 31-10-2006 Berichten: 2 | 23-10-2006 23:51 |
hmm hij wil het zo niet gok ik zo maar bij mij werkt het goed hoe ik het uitleg naja :D | |
René EppinkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-1-2004 Laatste: 5-8-2021 Berichten: 1114 | 23-10-2006 23:51 |
5 x bewerkt. Laatst door René Eppink op 24-10-2006 00:06 Vanaf je mixer via je pc naar de geluidsset gaat vrij gemakkelijk, die verloopjes staan hier ook in de webshop in alle soorten en maten. (voorbeeld)Wil je van je mixer direct naar de geluidsset dan wordt het denk ik iets lastiger. Waarschijnlijk zul je dan zelf een verloopje moeten solderen van 2 * RCA naar 1* (of 2*) stereo mini-jack (female). Ik heb ze zelf in ieder geval nog niet kant en klaar gezien. EDIT: @Get-Right: Had de vraagsteller bedoeld dat hij naar de computer wilde dan had je inderdaad een jack Male moeten hebben ja. Red_arrow had het echter voor zijn manier (rechstreeks naar de set) bij het goede eind, er wordt namelijk duidelijk gezegd dat er een groene en een zwarte kabel aan de sub zitten. Het is misschien ook wel handig om de vraagsteller (zoals barbara meteen al deed ) eens te vragen of hij zijn pc er tussen wil hangen. Zo ja dan is het supersimpel (zie hierboven) en hebben we nu al een hoop overbodige reacties. | |