Problemen met Behringer Ultrafex II EX3100
(7 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
AvdijkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-4-2006 Laatste: 20-4-2006 Berichten: 4 | 3-4-2006 15:55 |
Hallo, Ik heb een Behringer Ultrafex II EX 3100 en ik heb enkele vragen hierover. Deze had het probleem dat de interne zekering elke keer doorbrande als je het apparaat aanzet. Heeft enig idee wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn? Nu ben ik zover dat de voeding is doorgebrand (volgens mij door een verkeerde zekering). Wie o wie heeft nog een voeding liggen voor dit apparaat? Een defecte met een goede voeding mag ook. Ik hoop dat iemand een antwoord heeft. Groeten, André drevdijk@home.nl | |
geen quote is ook een quote | |
Red_arrowStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-5-2005 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 230 | 3-4-2006 18:53 |
Als je er een andere voeding inzet dan is je probleem natuurlijk nog niet verholpen. Op één of andere manier is er een gedeelte van je apparaat dat te veel vermogen trekt dan hoort, misschien door een kortsluiting (van een defect onderdeel). Als je er geen verstand van hebt dan zou ik hem na laten kijken door iemand die er verstand van heeft. | |
AvdijkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-4-2006 Laatste: 20-4-2006 Berichten: 4 | 4-4-2006 12:47 |
Het klopt natuurlijk dat met het vervangen van de voeding het oorspronkelijk probleem niet opgelost is. Maar om weer terug te komen bij het oorspronkelijke probleem, moet ik toch een andere voeding hebben. Vandaar mijn oproepje. | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 5-4-2006 12:22 |
avdijk schreef: Het klopt natuurlijk dat met het vervangen van de voeding het oorspronkelijk probleem niet opgelost is. Maar om weer terug te komen bij het oorspronkelijke probleem, moet ik toch een andere voeding hebben. Vandaar mijn oproepje.Probleem laten oplossen door een erkend reparateur en niet zelf gaan klooien. Voeding brandt niet voor niets door. | |
Light Image | |
AvdijkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-4-2006 Laatste: 20-4-2006 Berichten: 4 | 6-4-2006 09:50 |
Helemaal mee eens, maar...de oorzaak dat de voeding is geploft, is omdat naderhand bleek dat ik er een verkeerde zekering erin had gedaan (niet goed die verrekte kleine lettertjes op die dingen gelezen). Dus dat is probleem 2 die ik nu heb. Probleem 1 (het oorspronkelijke) is dat een goede zekering er uit klapt nadat je het apparaat 2 keer aan- en uitzet. Dus: ik als ik een andere voeding heb, breng ik het apparaat naar een bevriend technicus zodat hij die voor mij kan vervangen en daarna naar probleem 1 kan gaan kijken. Ik beloof jullie dat ik zelf niet boven een rokende printplaat ga hangen. | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 6-4-2006 10:49 |
avdijk schreef: Helemaal mee eens, maar...de oorzaak dat de voeding is geploft, is omdat naderhand bleek dat ik er een verkeerde zekering erin had gedaan (niet goed die verrekte kleine lettertjes op die dingen gelezen). Dus dat is probleem 2 die ik nu heb. Probleem 1 (het oorspronkelijke) is dat een goede zekering er uit klapt nadat je het apparaat 2 keer aan- en uitzet. Dus: ik als ik een andere voeding heb, breng ik het apparaat naar een bevriend technicus zodat hij die voor mij kan vervangen en daarna naar probleem 1 kan gaan kijken. Ik beloof jullie dat ik zelf niet boven een rokende printplaat ga hangen. | |
Light Image | |
Red_arrowStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-5-2005 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 230 | 6-4-2006 17:42 |
Maar de voeding is vast ook niet helemaal kapot, kan die bevriende technicus niet kijken wat er aan kapot is (trafo, spanningsregelaar, enz.) het is zonde om er een andere voeding in te zetten als er maar een klein onderdeel kapot is. | |
AvdijkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-4-2006 Laatste: 20-4-2006 Berichten: 4 | 11-4-2006 11:28 |
Ik zal dat zeker laten doen! Dank voor de tip. | |
geen quote is ook een quote |