Hoe wordt je LJ ?
(52 reacties. Pagina 6 van 6)Moderator(s): Dré
RekalStandaard Lid Uit: België Sinds: 3-4-2003 Laatste: 26-7-2021 Berichten: 278 | 16-11-2003 03:40 |
kdoe het licht om de 2 weken ongeveer voor een gemiddeld van 600 man. met tafels als Case,Avolites,Sunlite,Grandma,Hog ... en als je bv. nu even afgelopen zomer neemt en kijkt naar een open air fuifje dan spreek je toch over 6000 man. en dat speel je dan met 12 bassen van focal en 8 toppen. interM versterkertejs erop en vooruit met de banaan 8 cyberlights de bruggen in met elektrische takels ( buiten dus zonder plafond ,takels he ,,en nu maar denken ) en zooi of 24 movitec sl250 erin paar karren parren en etc's en dan kun je een leuke showtje maken met 2 generators van 60A of zoiets,. ik denk als je dit kunt zeggen dat je aardige Opsche... uhh een LJ bent | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 14-1-2004 18:42 |
Een goede LJ heeft een enorm ritmegevoel en weet de juiste sfeer te maken i.s.m. de muzieksoort. Hij of zij moet echter wel veel licht tot zijn/haar beschikking hebben. Ik heb ooit is m'n ogen uitgekeken naar een meid die precies wist waar ze mee bezig was. In snel tempo een perfecte show. Helaas werkt ze er niet meer en staat alles op automaat. (waarschijnlijk vanwege de te hoge kosten) Het is gewoon erg mooi om te zien hoe iemand een geweldige show tovert met veel lampen, strobo's, spiegelbollen, laser en rook. Werden we in saturday night fever nog doodgegooid met continue licht op de spiegelbol zij gebruikte hem enkel in de lasershow. Met een voorgeprogrammeerde lichtshow kan je momenteel erg veel (computer music & light system). Hoe goed je hem ook programmeerd, toch mis je vaak net die "feel" of beter gezegd The Human Touch. Kortom, een goeie LJ is een lichttovenaar! Martin. | |
kvm entertainment | |
DjmerlinStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-3-2006 Laatste: 23-1-2008 Berichten: 2 | 5-3-2006 23:39 |
bij mij op (de middelbare) school hebben we een eigen theater en daar moet ik af en toe belichten. De moeder van een vriend hoorde dat en de toneelgroep van die moeder was op zoek naar een lichttechnicus, dus dat deed ik voor de lol af en toe. na een van de voorstellingen was er een feestje. een van de toneelspelers zag mij bezig met het licht en vond het wel intressant. hij zou namelijk een feest geven in de desmet studio's en hij had nog geen lightjockey. toen belde hij mij en ik wou best helpen, maar omdat mijn tijd zo ondertussen steeds kostbaarder wordt, wou k wel een vergoeding. ik kreeg 50 euro voor de avond. 50 euro voor het beoefennen van je hobby:D maar dat was nog niet alles. op dat feest was ook een dj aanwezig en die vond het wel grappig wat ik deed. hij organiseert namelijk een clubavond en was op zoek naar een lightockey. hij vroeg mij om mn nummer:D kijk ZO wordt je dus lightjockey:P | |
this is my church, this is where i heal my hurts, for tonight, god is a DJ!! |