Forum > Geluid

DAP AX-18B x 4 wat voor versterker?

(37 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 22-11-2024
27-8-2005 20:05

Philip_Janssen schreef:

De American Audio versterkers zijn erg leuke versterkers. Nette opbouw, prima beveiligd.
De DAP Palladium is een leuke versterker, maar staat wel onder de American Audio V series. Meest opvallend is dat de Palladium geen Cliplimiter heeft.
Schijnt ie, volgens de importeur, sinds een maand of 3 wel te hebben (niet van buiten in te stellen en ook niet van buiten te monitoren).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TCMCVIP Lid
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
27-8-2005 20:20

Dré schreef:

Philip_Janssen schreef:

De American Audio versterkers zijn erg leuke versterkers. Nette opbouw, prima beveiligd.
De DAP Palladium is een leuke versterker, maar staat wel onder de American Audio V series. Meest opvallend is dat de Palladium geen Cliplimiter heeft.
Schijnt ie, volgens de importeur, sinds een maand of 3 wel te hebben (niet van buiten in te stellen en ook niet van buiten te monitoren).
Clip limiters vind ik ook niet zaligmakend. Hoewel het vermogen niet meer toeneemt, neemt de vervorming wel vrij drastisch toe. Dit geldt voor vele merken en typen versterkers. Je kunt dit nagaan met de neutrik ML1 en dan met name letten op de 3e en 5e harmonischen. Ik houd het liever bij een digital loudspeaker management systeem, want hiermee kun je het geluid bij reltaief goedkope luidspreker systemen nog behoorlijk mee opwaarderen zonder een versterker in de clip te jagen.

TCMC
DréAdministrator
27-8-2005 20:24
Een clip limiter in een versterker is zeker niet zalig makend MAAR het is wel een "beter mee dan om verlegen" toevoeging aan een versterker!
TCMCVIP Lid
27-8-2005 20:28

Dré schreef:

Edie Wojciechowski was bij mij laatst aan de deur met een T.amp TA2400 MKII. Ik heb er gelijk een blik in geworpen. De Cliplimiter was eentje van het opto resistor type en werd getriggerd door het clip led circuit zelf. De grootste problemen doen zich voor bij lage frequenties onder de 100 Hz. De Clip LED gaat eerder branden voordat de topspanning bereikt wordt vanwege het voorijleffect, waardoor de top eerder begint af te kappen. Helaas geen foto's van de scoopbeelden, maar waren voor mij duidelijk genoeg. Het is een beter iets dan niets clip limiter.

TCMC
TCMCVIP Lid
27-8-2005 20:32

Dré schreef:

Een clip limiter in een versterker is zeker niet zalig makend MAAR het is wel een "beter mee dan om verlegen" toevoeging aan een versterker!
Ik heb 2 nogal primitieve cliplimiters in mijn HQ Power versterkers zitten. Ik ben er wel blij mee, omdat deze versterkers zonder compressors/limiters/subsonic filters worden aangestuurd voor de wedges.

TCMC
V_gtsStandaard Lid
Sinds: 20-8-2005
Laatste: 24-12-2005
18-9-2005 19:06
Halo weer!,
Ik heb New-Line een paar keer probeert te bellen maar kreeg niemand aan de lijn.

Mischien kunnen
jullie me helpen?

Ik heb nu dus een set uitgekozen waar bij ik denk dat de kwaliteit goed moet zijn.
Maar ben wel benieuwd naar jullie mening.

Ik heb een diagram gemaakt van de set, dat geeft een beter overzicht.

Zie Diagram - https://members.chello.nl/cjmpeter/diagram.jpg

Alles behalve de surround boxjes moet ik nog kopen (Door New-line natuurlijk).
Dus de lijst kan nog gewijzigd worden(door jullie).

De surround boxjes heb ik vroeger zelf gebouwd en ben er tevreden mee.

Waar ik zelf nog aan twijvelt is de V-4000 plus wat dient voor de JRX-118s bas units ( 2 per kanaal)
Kunnen de bass units samen wel 1400 watt hebben?

Volgende vraag gaat over een apparaat die de volume van 7 audio kanalen tegelijk kan bedienen.

De input van de versterkers worden aangesloten op een DVD speler met 7 analogue audio outs.

1 voor center
1 voor front right
1 voor front left

1 voor surround right
1 voor surround left

1 voor eax surround

en 1 voor subwoofer

Dus tussen de dvd speler en de versterkers moet ik een soort mengpaneel hebben die 7 kanalen tegelijk de volume kan regelen. liefst met 1 knop en ook nog draadloos. Anders zou ik elke keer 1 voor 1 de knopjes moeten draaien van de versterkers.

Hebben jullie hier iets voor?

Alvast bedankt,
Vighnesh
DréAdministrator
18-9-2005 19:19

v_gts schreef:

Halo weer!,
Ik heb New-Line een paar keer probeert te bellen maar kreeg niemand aan de lijn.
Probeer het dan voor de verandering eens tijdens kantooruren...

sneaky :V
V_gtsStandaard Lid
Sinds: 20-8-2005
Laatste: 24-12-2005
18-9-2005 19:25

Dré schreef:

v_gts schreef:

Halo weer!,
Probeer het dan voor de verandering eens tijdens kantooruren...

sneaky :V
happy :) Zal ik doen morgen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)