Forum > Off-Zone

Trends en ontwikkelingen in licht en geluid

(56 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
25-6-2013 14:35
dat eerste kan wel kloppen ja
de dag toen ik mocht horen "nou dat is toch wel erg duur voor een kastje van maar 800 watt" viel ik bijna omver :')
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
25-6-2013 19:08
onderscheiden is a key to succes.

(niet de enige sleutel, maar wel degene die ik gekozen, en blijf kiezen)

Het onderscheiden doe ik voornamelijk door creatieviteit. Nou zet eigenlijk ieder licht en geluid bedrijf dat op de website. Maar door redelijk vaak ook daadwerkelijke vreemde. verassende stages te bouwen, te ontwerpen etc net even dingen anders aan pakken (wellicht minder praktisch) dan je zou verwachten. En elementen gebruiken die niet altijd direct voor de hand liggen, of voor handen zijn leid hier voor redelijk veel animo voor verschillende projectjes.

Dat is echter geen trend of ontwikkeling, maar meer mijn persoonlijke werkwijze (die ligt niet direct in lijn met Show Night Productions.) want als het echt aan mij zou liggen zou ik 400 buisjes hebben met verschillende scaff klemmen en afmetingen, diverse doeken en allerlei verschillende armaturen. Maar dat zou weer niet winstgevend zijn. (veel tijd kwijt aan uitproberen van van alles en nog wat, en veel apparatuur op de plank dat eenmalig gebruikt word)

Gelukkig zit er nog een beetje ondernemers bloed in mijn bloed, en kan ik de vreemde kronkels in mijn hoofd weer omzetten naar iets praktisch / werkbaars (meestal dan ;) )
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
MickeyMickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2010
Laatste: 26-2-2016
Berichten: 180
26-6-2013 22:23
Bedankt voor deze info. Deze had ik nooit gevonden zonder jullie.
Ik wil ook graag een Destep invullen. Dus verschillend variabelen die wel invloed hebben op een startende onderneming maar niet andersom ;)
Demografie: Ik heb nu bevolkings groei, dus kan de vraag ook stijgen.
Ecologisch: Van oude lamp naar led
Sociaal cultureel: ?
technologisch: Weer van oude lamp naar led en alles wordt lichter
Economishce: China spul wordt beter en goedkoper?
politiek / juridisch: ?

Wat zouden jullie kunnen invullen of aanvullen
Dubbelop, alsof ik een quote citeer!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
26-6-2013 22:40
Uhhh dat is wel heeeel summier... ben bang (of hoop eigenlijk, in verband met het onderwijsniveau) dat je toch met wat beters zal moeten komen. Om bijvoorbeeld over de economie alleen te zeggen dat chinezen spullen goedkoper maken... ooit van de crisis gehoord?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 26-6-2024
Berichten: 694
26-6-2013 22:55
Paar andere factoren die i.m.o ook meewegen:

- Rookverbod in horeca
- Alcoholverbod onder 18 komt eraan...
- Geluidsnormen worden steeds strenger.
- Het aantal horeca/uitgaansgelegenheden keldert de laatste jaren dramatisch door veranderde maatschappij/economie.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
MickeyMickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2010
Laatste: 26-2-2016
Berichten: 180
26-6-2013 23:00

YourLiVe schreef:

Uhhh dat is wel heeeel summier... ben bang (of hoop eigenlijk, in verband met het onderwijsniveau) dat je toch met wat beters zal moeten komen. Om bijvoorbeeld over de economie alleen te zeggen dat chinezen spullen goedkoper maken... ooit van de crisis gehoord?
Ja dat heb ik door. Maar om crisis te roepen vind ik altijd zo simpel. Het is altijd de crisis volgens menig mens ;). Niemand kijkt verder dan dat
Dubbelop, alsof ik een quote citeer!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
26-6-2013 23:09
Tuurlijk, dat wordt ook steeds vaker als reden aangedragen als het ergens niet goed gaat. Maar als je naar de economie kijkt ziet het er ook niet bepaald rooskleurig uit. Hoge werkeloosheid, grote bedrijven (en heel veel kleinere bedrijven) die omvallen, banken die gered moeten worden door de staat, woningen en bedrijfspanden die niet verkocht worden, rekeningen die steeds later betaald worden (als ze al betaald worden), concurrenten die voor spotprijzen gaan werken om te kunnen overleven enzovoorts.

En de ellende is voorlopig nog niet voorbij, want volgend jaar wordt er weer flink bezuinigd en de burger mag opdraaien voor 1/3 van al die kosten... en er zal ook wel weer bezuinigd worden op zaken als de hoeveelheid ambtenaren en het leger, een prima zaak wat mij betreft maar ook die mensen komen zonder werk te zitten en werk is er toch al bijna niet.

Dus tja, dan kun je wel zeggen dat het makkelijk is om te roepen dat het aan de crisis ligt maar het is natuurlijk wel zo.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 25-6-2024
Berichten: 390
27-6-2013 00:33
De ontwikkeling en trends in deze branche zijn naar mijn idee ook de goedkopere niet al te slechte apparatuur
(Dap X-serie oa)waar je voor het geld veel krijgt, en het nog aardig klinkt ook.
Hierdoor kunnen veel jongere mensen van hun vakantie werk centjes voor relatief weinig geld best leuke spullen kopen en de zaal eigenaar boeit het niet en het publiek is tevreden.
Plus ze hoeven er niet van te leven en de spullen zijn goedkoop en zij dus ook om in te huren.

Ook is de smps voeding en daarbij behorende versterkers in een grote opmars bezig wat het gewicht reduceert, het vermogen dat geleverd kan worden toeneemt.

Ook is de digitale tafel ook in een opmars omdat je een leuke tafel (Behringer X, A&H ? etc) voor relatief weinig geld
kunt kopen en verschrikkelijk veel functies krijgt voor wat je ervoor betaald en het is zo slecht nog niet.
En veel bandjes, artiesten etc kunnen zich dit wel veroorloven ipv inhuren.

Kortom de markt verschuift naar goedkopere best leuke spullen.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
27-6-2013 09:10

dexter schreef:

En veel bandjes, artiesten etc kunnen zich dit wel veroorloven ipv inhuren.
Dat is inderdaad ook wel een belangrijke ontwikkeling, bandjes (en dj's) kopen zelf een simpele basis set zodat ze niet bij ieder klein optreden een geluidsbedrijf hoeven in te huren. Dat moeten ze ook wel anders worden ze te duur, de meeste bands hebben toch al niet zoveel optredens.

Ook dj's hebben steeds vaker een eigen controller bij dus ik verwacht dat er over een paar jaar ook niet meer op ieder evenement een CDJ setje wordt ingehuurd.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
27-6-2013 12:09

dexter schreef:

De ontwikkeling en trends in deze branche zijn naar mijn idee ook de goedkopere niet al te slechte apparatuur
(Dap X-serie oa)waar je voor het geld veel krijgt, en het nog aardig klinkt ook.
De consument verwacht ook steeds minder van de klank. Ooit was er een trend om technisch steeds betere producten te leveren, welke geluid steeds beter weer konden geven. Daarna hebben we de loudness war gekregen en tegenwoordig luisterd iedereen naar de mp3 of nog erger, youtube. Voeg daar een smartphone met slechte oordopjes en een internetverbinding aan toe en je hebt de gemiddelde referentie van geluid.
De verwachtingen van klank zijn daardoor dusdanig laag dat eigenlijk elke luidspreker van meer dan € 100 al beter klinkt als de norm. Zeker ook omdat in groot aantal danscafé's het geluid vooral hard moet en eigenlijk ook niet naar klank gevraagd word.
Lost in Music

Terug naar forum Reageer (zonder quote)