Pioneer XDJ-R1
(42 reacties. Pagina 2 van 5)Moderator(s): Dré
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 7-6-2013 00:19 |
wat een boel knoppen | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
SoundpowerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-1-2012 Laatste: 28-10-2024 Berichten: 694 | 7-6-2013 10:59 |
Ik vind het op eerste gezicht `n geniaal apparaat! Als je hem neerzet met 2 Technics SL eraan geknoopt maakt het niet uit waarmee de DJ`s aankomen, je kan vrijwel alles afspelen, of het nu draadloos vanaf Ipod, van `n usb-stick, harddisk, SD-kaart, CD of MP3-CD, of vinyl is. Plus alle Traktor, Recordbox, Remoteapp, enz. enz. opties die je nog extra krijgt als je er een laptop of telefoon aan knoopt maken de mogelijkheden haast eindeloos. Mic functie en XLR uitgang, de lijst met plussen is eindeloos. Ze hebben bij Pioneer volgens mij eens niet goed nagedacht, en van allerlei bestaande apparaten de leuke functies gepakt en in een compact, doordacht en redelijk BETAALBAAR apparaat gestopt.... Het is inderdaad wel jammer dat er inderdaad geen 4 kanaals versie is, maar verder is dit voor semi-pro toepassingen wel een leuke optie als je geen 5000+ wilt uitgeven aan een CDJ-2000/DJM-XXX setje zeker als je verder niet al te veel ingewikkelde effecten enz. nodig hebt. (zoals ik ) | |
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots. | |
DjbidjiStandaard Lid Uit: België Sinds: 30-1-2003 Laatste: 20-6-2019 Berichten: 256 | 7-6-2013 22:42 |
Soundpower schreef: Ik vind het op eerste gezicht `n geniaal apparaat!Als je hem neerzet met 2 Technics SL eraan geknoopt maakt het niet uit waarmee de DJ`s aankomen, je kan vrijwel alles afspelen, of het nu draadloos vanaf Ipod, van `n usb-stick, harddisk, SD-kaart, CD of MP3-CD, of vinyl is. Plus alle Traktor, Recordbox, Remoteapp, enz. enz. opties die je nog extra krijgt als je er een laptop of telefoon aan knoopt maken de mogelijkheden haast eindeloos. Mic functie en XLR uitgang, de lijst met plussen is eindeloos. Ze hebben bij Pioneer volgens mij eens niet goed nagedacht, en van allerlei bestaande apparaten de leuke functies gepakt en in een compact, doordacht en redelijk BETAALBAAR apparaat gestopt.... Het is inderdaad wel jammer dat er inderdaad geen 4 kanaals versie is, maar verder is dit voor semi-pro toepassingen wel een leuke optie als je geen 5000+ wilt uitgeven aan een CDJ-2000/DJM-XXX setje zeker als je verder niet al te veel ingewikkelde effecten enz. nodig hebt. (zoals ik ) | |
love my sharpy moving-heads!! | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 8-6-2013 11:11 |
Verschil moet er zijn he Maar maak je niet druk, als je je CDJ setje verkoopt kun je nog wel 2 XDJ's halen | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
G-MemberStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-6-2013 Laatste: 21-8-2013 Berichten: 6 | 11-6-2013 16:59 |
Ik sta op het punt 1 te bestellen, dit is ideaal voor thuis om setjes voor te bereiden e.d. Maar er zijn 2 dingen waar ik geen antwoord op krijg bij Pioneer.... Is er een waveform op het display aanwezig??....toch wel een must vind ik, gezien alle high-end spelers het ook hebben. En komt Remotebox ook naar Android toe?? Vind het weer knap waardeloos dat het weer alleen voor IOS beschikbaar is. Het komt in feite erop neer dat je een apple tab of foon moet hebben om gebruik te kunnen maken van de volledige functies. Beetje jammer dat ik al wel een 10" high-end quad-core android tab heb liggen en deze dus niet kan gebruiken en dus ook nog een paar honderd eurie's erbij neer moet tikken om een Ipad aan te schaffen waar ik verder toch niks mee zal doen Dit zijn toch nog wel mijn twijfels om deze aan te schaffen. | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 11-6-2013 17:10 |
G-Member schreef: Is er een waveform op het display aanwezig??....toch wel een must vind ik, gezien alle high-end spelers het ook hebben. | |
G-MemberStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-6-2013 Laatste: 21-8-2013 Berichten: 6 | 11-6-2013 22:42 |
Dat snap ik dan weer niet.....wie weet met een update nog, maar dat is toch weer een fail van Pioneer. Een kleine feature om toe te voegen lijkt me.... | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 11-6-2013 23:14 |
Tja er moet toch ergens verschil in zitten om de topmodellen ook nog te verkopen natuurlijk. En andere controllers in deze prijsklasse hebben ook geen waveform. Sterker nog, er zijn vrijwel geen concurrenten voor dit apparaat (behalve dan de Numark Mixdeck, die heeft iets minder mogelijkheden maar is dan ook 300 euro goedkoper). En als je perse een waveform wilt kun je er altijd nog een laptop aanhangen, of een ipad met dj software. Maar goed, het leuke van zo'n apparaat is juist dat je geen laptop mee hoeft te slepen ;-) | |
G-MemberStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-6-2013 Laatste: 21-8-2013 Berichten: 6 | 12-6-2013 12:51 |
Gezien juist deze functie het meest gemist word als ik zo de fora's Lees en tevens velen doen twijfelen om deze te kopen hierdoor, is het geen handige zet. Toch lijkt me dit geen concurrent voor de 2000 serie, ik zie dit systeem nog niet op grote evenementen staan. Wat me nog het meest stoort is dat Pioneer wel vragen beantwoord over de prijs e.d. maar over deze vragen blijven ze stil........in andere woorden weer moeten maar weer wachten op gebruikers ervaringen. | |
StienoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2008 Laatste: 31-8-2020 Berichten: 214 | 12-6-2013 13:47 |
wat een parachtapparaat. Slim hoor, dat je zonder laptop, en nog steeds met cd's een volwaardig systeem hebt. Ik zit er hard over te denken om de cdj2000 / djm 900 set hier op in te ruilen. In 99 procent van de gevallen kan ik hier mee toe. | |
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis! |