Forum > Geluid

advies gevraagd.

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 21-6-2024
Berichten: 2053
15-9-2012 15:42
Dat vermoed ik ook, maar laat de TS dat maar zelf aangeven wat ie er mee wil en vooral hoevaak!
Voor hetzelfde geld is het voor de open dag van de bouwclub of langs de route.
Het nut van geluid op praalwagens ontgaat mij namelijk volledig (zie andere discussies hierover) omdat het altijd harder moet.
Kom zelf dan ook alleen in Bergen op Zoom naar praalwagens kijken en daar gaat het puur om de bouwkunst en zie je zelden of ooit meer dan een dweilbandje op een wagen.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
PierreStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-1-2012
Laatste: 10-12-2012
Berichten: 4
15-9-2012 15:50
Wat dat betreft mag de TS inderdaad meer duidelijkheid verschaffen. In "mijn" geval betrof het een wagen met theaterspel met muziek. Tenzij het inderdaad moet dienen voor een dweilbandje, hoeft de muziek niet hard te staan, maar wel evenwichtig verspreid en goed verstaanbaar.

Met speakers als de RCF art 300 creëert men een overmaat aan galm door de straten, staat de muziek te hard voor de eerste rij toeschouwers en zijn de boxen moeilijk weg te werken in het bouwwerk.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 26-6-2024
Berichten: 9473
15-9-2012 19:37
is het voor de straat van geluid te voorzien, of is het voor op een wagen?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
CorsogroepStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-9-2012
Laatste: 17-10-2012
Berichten: 4
18-9-2012 16:51
even een paar dagen niet kijken, en meteen een hoop reacties..waarvoor dank!
Het is idd voor geluid op onze corsowagen. En ja, dat heeft soms echt wel nut. Soms een muziek stuk, soms alleen een sfeer neerzetten. dat hangt geheel af van het ontwerp. En ja dat het steeds harder moet valt mee. We letten daar wel op, maar het moet wel goed te horen zijn natuurlijk wink ;)
hier een linkje van onze wagen van afgelopen jaar. Dat zal het e.e.a. verduidelijken. En met het volume valt het ook wel mee, dacht ik zo. Wel wat ruis/wind op het filmpje..

www.youtube.com/watch?v=eCe-4kf__Gg

we gebruiken deze set dus 1 x per jaar. Maar als we iets kunnen aanschaffen, zodat we met een paar jaar de huur prijs er weer uit hebben is dat wellicht een optie. Net zo goed als het een optie is om weer te gaan huren. Waar ik ook graag advies over zou willen hebben is de kwaliteit. ik hoor al iemand roepen dat we met deze speakers veel galm zouden hebben. Wat ik dus begrijp is dat er betere hiervoor zijn?

Het is dus niet zo dat er een live band op onze wagen staat of i.d.

En we hebben inderdaad gevraagd of we de spullen konden overnemen. Helaas was dit geen optie.

iets duidelijker zo??
CorsogroepStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-9-2012
Laatste: 17-10-2012
Berichten: 4
2-10-2012 20:13
niemand?
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 21-6-2024
Berichten: 2053
2-10-2012 20:16
Voor 1 keer per jaar is huren echt voordeliger, dat ga je er anders nooit uithalen vrees ik.
Je zal toch een beetje geluid neer moeten zetten om de spreiding goed te krijgen.
Of je moet een hele leuke aanbieding krijgen 2e hands.

Hoeveel dagen stond de huurset op de wagen?
Als je die nu compleet in moet bouwen en 6 weken weg is, komt kopen weer om de hoek kijken.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)