Klein aggregraat
(15 reacties. Pagina 1 van 2)Moderator(s): Dré
RademakersVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 28-7-2003 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1344 | 12-4-2011 21:20 |
Wat zijn de meningen over dit aggregraat? Ik zou het voornamelijk gebruiken om een computer, dvd-speler en versterker aan te sluiten voor 28,3 V (voornamelijk 100 W)/ /10 mtr metingen buiten en het aandrijven van een 350 - 500 W electromotor (bij voorkeur 24 V met bijbehorende transformator). De voordelen lijken te zijn: Het kleine formaat, de lage SPL (ca. 77 dB/mtr) en het lage verbruik desondanks het een klein aggregraat is. Zijn er nog andere aggregraten die beter voldoen, of zijn de specs volledig uit de lucht gegrepen? Budget rond de 330 euro. Mvg Johan | |
1-2-3-4-hoedje-van... | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 30-10-2024 Berichten: 1596 | 12-4-2011 21:34 |
1 x bewerkt. Laatst door PvG op 12-4-2011 21:40 Deze heeft een inverter (vergelijkbaar met zo'n kastje om 230V in je auto te maken). Je hebt kans dat de inverter meteen in de protect gaat met een versterker (= te inductieve last) er aan. Heb zelf iets vergelijkbaars gehad op een 2kVA (Bosch?) variant: inverter in protect met een SA1600 versterker er aan, met softstart voor de trafo. Soms is dit oplosbaar door er een flinke gloeilamp als Ohmse last bij te zetten. Als het voor weinig vermogen voor een beperkte tijd is, zou je dus net zo goed een accu + inverter kunnen nemen (kan goedkoper zijn als je bijv. al een acculader hebt). Is ook lekker rustig en geen geklooi met olie/benzine (stank in je auto e.d.). | |
't is maar een hobby... | |
Niekj92Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 30-3-2009 Laatste: 20-4-2014 Berichten: 126 | 12-4-2011 21:35 |
Zelf heb ik ook een Kipor aggregaat, gaat om deze. Ik ben erg te spreken over deze aggregaat, het blijft een chinese nabouw, maar werkt perfect. Wat ik wel hoor is dat als je er problemen mee krijgt je ook echt een groot probleem hebt wegens geen onderdelen beschikbaar e.d. Zelf heb ik deze aggregaat gebruikt op een carnavalswagen met daarop 4 led parren, pc, mixer, lichtslang en 4 Bell PCX9024 versterkers op volle toeren. Geen een keer uitgevallen. Tip die ik mee kreeg was om de aggregaat ff rustig om te laten starten en dan hertz en voltage in de gaten te houden. Schommelt allemaal wel een beetje maar het valt reuze mee. | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 12-4-2011 21:41 |
Ik zou liever een gebruikte open-frame honda kopen voor dat geld, dan zo'n kleine kipor. Ook al voldoet die niet helemaal aan je eisen, toch zijn die dingen op de lange termijn een stuk betrouwbaarder. Wel even onder belasting meten, voordat je de koop sluit; je wilt niet met een overbelaste generator opgezadeld worden... | |
I am a TimeDriver! | |
RademakersVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 28-7-2003 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1344 | 12-4-2011 23:31 |
Deze heeft een inverter (vergelijkbaar met zo'n kastje om 230V in je auto te maken). Je hebt kans dat de inverter meteen in de protect gaat met een versterker (= te inductieve last) er aan. Heb zelf iets vergelijkbaars gehad op een 2kVA (Bosch?) variant: inverter in protect met een SA1600 versterker er aan, met softstart voor de trafo. Als ik de advertentie mag geloven is dit geen probleem: Ook voor licht handgereedschap, PC, TV, DVD speler, versterker, verlichting kunnen ze probleemloos ingezet worden. Echter, ik heb persoonlijk niet genoeg kennis om een dergelijke claim te kunnen weerleggen.Soms is dit oplosbaar door er een flinke gloeilamp als Ohmse last bij te zetten Als het voor weinig vermogen voor een beperkte tijd is, zou je dus net zo goed een accu + inverter kunnen nemen (kan goedkoper zijn als je bijv. al een acculader hebt). Is ook lekker rustig en geen geklooi met olie/benzine (stank in je auto e.d.). Het aggregraat is juist beodeld om het accupack op langere missies te ontzien, bij een hele dag meten, bijvoorbeeld directivty plots op 3 á 4 frequenties van 3 verschillende prototypes met een interval van 22,5 - 45 graden.Wat ik wel hoor is dat als je er problemen mee krijgt je ook echt een groot probleem hebt wegens Dat is wel een nadeel.geen onderdelen beschikbaar e.d. Wel even onder belasting meten, voordat je de koop sluit; je wilt niet met een overbelaste generator opgezadeld worden... Spanning, frequentie, stroom met een flinke versterker/ luidspreker er op?Mvg Johan | |
ClemensStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-3-2011 Laatste: 17-8-2020 Berichten: 54 | 13-4-2011 07:27 |
Ik heb zelf ook wel eens overwogen om dit merk aan te schaffen. Als ik de prijs zie is dat toch 1/2 van een honda. Ik denk als je met het bedrijf waar je hem koopt kunt overleggen, dat indien hij stuk is binnen 48 uur gerepareerd terug word gestuurd, je wat betreft onderdelen en service wel goed zit. Voor de spanning wat er uit komt was ik niet zo bang dat ik wat aan de apperatuur zou beschadigen. Je ziet dit merk ook steeds vaker dit betekend toch vaak meer kennis bij de leverancier. | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 13-4-2011 07:46 |
Van deze groepen zijn er masa's in gebruik bij Hamburgertenten en in het moto/autocross en mobilhome milieu. Voordelen laag verrbruik,weinig lawaai en ook spotgoedkoop.Zijn niet bedoeld voor grote stroomverbruikers. Het merk speelt weinig rol,heb hier Kipor,Kama en Atlas Copcodezebinnenin zijn het allen dezelde Chinezen.Zijn ondertussen tussen 5 en 8 jaar in gebruik zonder grote problemen.Bij mijn dubbel zoveel kostende Honda benzine 6.5 kva hebik reeds 2 x deze vervangen kostprijs telkens ongev 70 €.Ook hier geld gebruiken waar het voor dient,deftig onderhoud en dan kunnen ook Chinezen oud worden. | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 30-10-2024 Berichten: 1596 | 13-4-2011 08:29 |
Rademakers schreef: Deze heeft een inverter (vergelijkbaar met zo'n kastje om 230V in je auto te maken). Je hebt kans dat de inverter meteen in de protect gaat met een versterker (= te inductieve last) er aan. Heb zelf iets vergelijkbaars gehad op een 2kVA (Bosch?) variant: inverter in protect met een SA1600 versterker er aan, met softstart voor de trafo. Als ik de advertentie mag geloven is dit geen probleem: Ook voor licht handgereedschap, PC, TV, DVD speler, versterker, verlichting kunnen ze probleemloos ingezet worden. Echter, ik heb persoonlijk niet genoeg kennis om een dergelijke claim te kunnen weerleggen.Soms is dit oplosbaar door er een flinke gloeilamp als Ohmse last bij te zetten BTW: als deze een hele dag moet draaien, heb je ook een jerrycan benzine nodig. Ga je midden in een weiland staan ofzo? | |
't is maar een hobby... | |
RademakersVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 28-7-2003 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1344 | 17-4-2011 20:23 |
Inmiddels wat meer thuis in het aanbod van aggregraten, een aantal van de Chinese producten heeft een charismatisch lage prijs. Zoals deze Duitse Chinees (blz 23) die 2 jaar garantie bied. Honda's zijn op marktplaats en dergelijke ruim aanwezig maar onder de 25 á 30 kg blijven is wel een pré (en de frame-aggregraten gaan daar snel overheen). Een bijkomend voordeel van een mini-aggregraat dat ik zie, is dat vroegtijdige gealarmeerde wetsdienaars niet zo snel aan een tekno-feest in opbouw zullen denken ;) Momenteel is mijn enige schakelende versterker ook de lichtste, dus die gaat mee. Een weiland is een goed plan B maar ik denk momenteel meer aan een rustig-park-overwoekerde-parkeerplaats-combinatie aan de rand van de stad. Dan kan ik kiezen tussen gras en asfalt (wat de Cubo-serie aan de hoogste SPL helpt wint ) Mvg Johan | |
LjmarkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-2-2007 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 103 | 19-4-2011 14:50 |
Aan deze superbudget aggregaatjes (80,- bij de Makro) niet beginnen!. Zijn onbetrouwbare 2-takt dingetjes waarvan de spanning en frequentie flink gaat schommelen bij een variabele belasting. En ze maken een gruwelijke herrie. Kijk eens op de site van de Lidl, deze hebben een leuke aggregaat in de aanbieding komende week voor een zeer scherpe prijs. | |