Forum > Licht

Showtec Phantom 250 Wash Color

(53 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
Total tommyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 6-7-2021
2-2-2011 23:09
Mocht je specifiek informatie willen van de explorer zou ik een nieuw topic aanmaken.

Ik vind zelf het verschil tussen de Spots, de Phantom een stuk beter. Zeker kwa output.

bij de wash versie durf ik dat niet te zeggen,
Desalniettemin... Mijn bijdrage in dit topic.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
7-2-2011 12:25
Toevallig bezig 1 van onze phantoms een servicebeurt te geven...(hij heeft 380V voor de kiezen gehad... shocked 8O ) Gelukkig is de schade beperkt gebleven tot de ingangszekering!

Ik vind deze kopjes helemaal niet slecht te servicen; enkel het kabeltje tussen de stuurprint en de print die het inschakelen van de lamp voor zijn rekening neemt is aan de korte kant; daardoor is het monteren van de bodem een beetje een gepriegel...
I am a TimeDriver!
Watt-XtraStandaard Lid
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
7-2-2011 13:33

ideedeluxe schreef:

Toevallig bezig 1 van onze phantoms een servicebeurt te geven...(hij heeft 380V voor de kiezen gehad... shocked 8O ) Gelukkig is de schade beperkt gebleven tot de ingangszekering!

Ik vind deze kopjes helemaal niet slecht te servicen; enkel het kabeltje tussen de stuurprint en de print die het inschakelen van de lamp voor zijn rekening neemt is aan de korte kant; daardoor is het monteren van de bodem een beetje een gepriegel...
Moet je eens een fan wisselen!! A; voordat je eens een bruikbare fan van highlite ontvangt die geen straalmoter geluiden maakt, B dan is de fan niet voorzien van een stekkertje, dus moet je solderen, en dan de 81 tyrips doorknippen waarmee de kabelboom vastzit. C Heb je dat eindelijk los dan moet je opzoek naar een imbus sleuteltje met een hele korte boom, want anders krijg je dat ding er niet tussen geprutst om je fan los te schroeven!

Als ze het doen, erg leuke spotjes... maar als je er gedonder mee hebt. Dan wil het ook helemaal niet meer. Plus en dat is misschien wel de grootste ergenis.... Reserve onderdelen krijgen van Highlite, een regelrechte RAMP.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-10-2024
7-2-2011 16:14

Watt-Xtra schreef:

Reserve onderdelen krijgen van Highlite, een regelrechte RAMP.
En als ik je dan vertel dat Highlite een van de nettere importeurs is waar het gaat om onderdelen. Dan kun je je wellicht voorstellen wat voor ramp het bij sommige anderen kan zijn...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Watt-XtraStandaard Lid
7-2-2011 19:19

Dré schreef:

Watt-Xtra schreef:

En als ik je dan vertel dat Highlite een van de nettere importeurs is waar het gaat om onderdelen. Dan kun je je wellicht voorstellen wat voor ramp het bij sommige anderen kan zijn...
Het zal geheid dat andere leveranciers ook moeilijkheden hebben met het leveren van onderdelen, snap dat niet helemaal, als je dan al zn container met chinees spul haalt, duw er dan ook een doosje bij met diverse onderdelen.
Helaas meerdere malen lang moeten wachten op onderdelen wat toch nog wel regelmatig defect kan raken. Filters en hoogdrivers van goed verkochte speakers, fans van movingheads.

Ik zelf ben een beetje klaar met dat "net niet" spul. Of het moet ook niets kosten en wegwerpen bij defect en of uitval.
DjjurgenStandaard Lid
Sinds: 18-1-2005
Laatste: 10-2-2021
7-2-2011 20:10
ik ben er zelf ook beetje klaar mee.
ben ook aan het twijfele ze te verkopen en dan mac 250 halen.

heb na dit weekend weer een defecte kop. sad :(

als je kop aan zet doet die het en reageert op dmx.
todat de lamp opstart.

dan neemt die een positie aan en reageert nergens meer op. sad :(

iemand ideeen?
trotse eigenaar van system one audio.
IdeedeluxeStandaard Lid
7-2-2011 20:17
Ik vind het best bijzonder, dat je het voor elkaar krijgt, om de kop op dmx te laten reageren voordat de kop geheel opgestart is. Het inschakelen van de lamp is namelijk de allerlaatste stap van het opstarten. Wanneer alle nulpunten gecontroleerd zijn, wordt de lamp ingeschakeld en gaat de kop naar zijn beginpositie. Daarna zou hij pas op de dmx signalen moeten gaan reageren.

Er zijn ruwweg twee plekken, waar deze fout kan zitten, ofwel in de masterprint (is 15 bij 10 cm groot en bevindt zich aan de zijde van het display, recht achter het ventilatorrooster) ofwel in het printje dat de lamp in moet schakelen. Dat printje is zo groot als 2 postzegels en zit tegen de bodem van de kop geschroefd op een klein plaatje aluminium. Veel meer electronica zit er niet in de kop, enkel rond de shutter zit nog een printje, maar daar zitten enkel de drivers van zaken als gobo, goborotatie, shutter en prisma op, de kans dat daar het probleem zit is klein...

Het kan ook zijn, dat er ergens een stekkertje losgekomen is, alles zit namelijk met kleine stekkertjes in de prints gedrukt. Even openschroeven en alles nalopen kan geen kwaad, denk ik...
Ik zelf ben een beetje klaar met dat "net niet" spul. Of het moet ook niets kosten en wegwerpen bij defect en of uitval.
Zo lang een mac 250 ongeveer 5 keer duurder is, kan ik met de tekortkomingen van deze chinakoppen wel leven. Voor de prijs van 1 mac 250 kun je je bijna wel veroorloven om zelf 4 stuks + 1 phantom voor spares op voorraad te houden...

Ik heb onze koppen ook al meerdere keren open gehad, maar ik heb er wel lol in, om een beetje te doorgronden hoe deze koppen in elkaar zitten. Zo willen de spanboutjes die de riemen op spanning houden wel eens lostrillen door het vervoer en heeft 1 van onze koppen afgelopen weekend een dosis 380V gehad, dus voor de zekerheid ook maar alle kunststof kappen weer losgehad en gekeken of er vreemde dingen aan het licht kwamen.
I am a TimeDriver!
JaspertjeStandaard Lid
Sinds: 8-2-2006
Laatste: 26-11-2015
9-2-2011 19:52

Watt-Xtra schreef:

Dré schreef:

Watt-Xtra schreef:

Het zal geheid dat andere leveranciers ook moeilijkheden hebben met het leveren van onderdelen, snap dat niet helemaal, als je dan al zn container met chinees spul haalt, duw er dan ook een doosje bij met diverse onderdelen.
Helaas meerdere malen lang moeten wachten op onderdelen wat toch nog wel regelmatig defect kan raken. Filters en hoogdrivers van goed verkochte speakers, fans van movingheads.

koop je spullen bij een goede dealer

breng het terug als het kapot is en laat het hem regelen met de grantie regelen en je hebt er zelf geen omkijken meer na
IdeedeluxeStandaard Lid
9-2-2011 20:17
Wanneer de dealer afhankelijk is van spares van de distributeur, wordt het alsnog een lang verhaal, ben ik bang. Enige zelfredzaamheid is wel handig, aangezien je het toestel vaak langer kwijt bent als het wordt opgestuurd, dan wanneer je zelf het e.e.a. probeert te regelen. Nadeel is natuurlijk wel, dat je problemen krijgt met de garantieafhandeling, als duidelijk wordt, dat er aan de apparaten gesleuteld is.
I am a TimeDriver!
Watt-XtraStandaard Lid
9-2-2011 21:05
Jaspertje.. weet gelukkig hoe de vork in zn steel zit.

Net wat er gezegt wordt, indien garantie dan gaat het terug naar de TD van Highlite, duurt eeuwig. En heb je hem eindelijk terug, dan is je volgende weer defect. laugh :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)