Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 183 van 250)
Moderator(s): Dré
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
8-12-2010 23:25
Een beetje as gaan nooit echt problemen opleveren, geloof me ik moet op deze tour 3,5 uur presets maken en ik rook als een schoorsteen tijdens het presetten.
De GMA gaat er niet schoner van worden maar met een beetje luchtdruk/doekje is het zo weer schoon.

Glazen op de vloer, rond de kabels moet je zelf even uit de weg maken, of aan het barpersonee vragen of ze die nog willen gebruiken.
Als ze je niet begrijpen, gooi het eerste stapeltje glazen om met een willekeurig snoertje en geloof me, ze begginnen gelijk alle glazen op te ruimen.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
10-12-2010 15:41
Ik bedoel eerder plastieken bekertjes die er op duiden dat ze aan de dj booth hebben liggen drinken/roken/bier morsen kort bij je apparatuur terwijl je op voorhand zegt (en via een sticker aanduidt) dat er niets van dat alles mag gebeuren bij de dj booth.

mijn materiaal is geen as-of afvoerbak.
Er is dan weliswaar niets kapot maar ze zijn niet respectvol met je materiaal omgegaan (doorweekte afrokdoeken etc)

Het is mss part of the job als je verhuur doet, maar 't is nu ook niet zo moeilijk om je ff om te draaien als dj om aan je sigaret te trekken tussen je eigen cd's of om daar een slok van je pint te nemen en dan verder draaien. Of de vriendjes van de dj die er rond komen staan en hetzelfde doen. De ene zet een pint neer, de andere stoot tegen de tafel.. hop. Weer viezigheid.
www.bigsoundsystems.be
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
26-12-2010 13:58
Een ergernis in front of the stage:

Gisteravond op stap geweest naar 1 van de bekendere bands uit het feestcircuit, in een zaal met een hoogte van 3,50m. 20 meter breed, 20 meter diep. (Ongeveer) Zaalgeluid was een driedubbele stack KF850 (3x kF850 / 3x SB850 per kant).

Wat een takkeherrie!! ashamed :$ Schel, schreeuwerig en veel te veel kick. Stemmen kwamen maar nauwelijks door de mix heen...erg jammer. Volgens mij een kwestie van ofwel het verkeerde gereedschap op de verkeerde plaats of een geluidsman met verstopte oren... (Ik vermoed dat het grootste deel veroorzaakt werd door het laatste, want de pauzemuziek was een heel stuk beter te pruimen!)

Het lijkt mij redelijk overkill, zo'n zware hoorngeladen set in zo'n lage zaal, ik gok dat er een man of 400 in de zaal stonden. Ik was echt compleet doof, aan het eind van de avond!

sneaky :V
I am a TimeDriver!
JadjongStandaard Lid
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
26-12-2010 15:21
Is dat die band waar ook een Lady Gaga imitatie voorbij komt?

Variophone wink ;)
IdeedeluxeStandaard Lid
26-12-2010 16:43

jadjong schreef:

Is dat die band waar ook een Lady Gaga imitatie voorbij komt?

Variophone wink ;)
Check...het is technisch gezien een hele goede band, hoor...maar dat kwam hier totaal niet uit de verf. Net of de processoren van de EAW set nog op het standje feesttent stonden, met een megabult in het kickgedeelte van het laag. Je kon heel slecht de individuele instrumenten herkennen. Mengtafel was volgens mij een DM2000, aan het gereedschap lag het dus niet echt.

Ja...ik weet het, had eigenlijk een setje autoplastieken in moeten hebben; mensen stonden hier zo hard in je oor te tetteren om verstaanbaar te zijn, dat het oor er gewoon van ging jeuken... laugh :D shocked 8O
I am a TimeDriver!
DexterStandaard Lid
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 19-10-2024
26-1-2011 23:11
Ja het veranderd nooit bij de mixer van PDG, vorig jaar stond er nog een infil bij, die leuk meedraaide met de frontset, heb nog nooit een 15inch woofer in een top zo'n uitslag zien maken van de kick ding raakte bijna het rooster!

Kan me niet voorstellen dat de band nooit klachten krijgt of als ze ze krijgen waarom ze er niets mee doen, dit kan toch gewoon niet tegenwoordig...
IdeedeluxeStandaard Lid
28-1-2011 22:04
Die infills stonden er nu ook...alleen waren het kleine kastjes, geen 15" in ieder geval. Het imponeert natuurlijk wel, zoveel KF850, maar ik heb in dezelfde zaal andere bands prima horen klinken met minder dan de helft aan vermogen.

Lichtpuntje: het grootste gros van de bezoekers had al zoveel drank op van het kerstdiner, dat ze er volgens mij niet veel van gemerkt hebben... laugh :D
I am a TimeDriver!
KnorrepotStandaard Lid
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
20-2-2011 17:25
Het geen waar ik momenteel een gruwlijke hekel aan krijg is dat mensen een set gehuurt hebben en bij het uitschakelen alle stekkers overal uit trekken!

Tot aan de xlr's in de verstekers aan doe! En dan heb je nog alles zo netjes met tyrips vast zitten.. pff
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
Dj_mvandisStandaard Lid
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
20-2-2011 18:37
Huh? Alleen de voorkant van de kist hoeft toch open? Of zit je connectorpaneeltje achterin?
(ventilatie-blind-platen op open plekken schroeven kan altijd nog he! ;-))
Nu ook op internet!
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
21-2-2011 08:55
ventilatie langs achter hé
www.bigsoundsystems.be

Terug naar forum Reageer (zonder quote)