Forum > PC related Forum

2e monitor uitgang voor lichtsturing maken

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DjjonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2007
Laatste: 14-8-2014
1-6-2010 18:57
digitaal > digitaal > analoog.. lijkt me sterk als dit allemaal gaat werken wink ;)
Boemboem..
RoyStandaard Lid
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
1-6-2010 19:02
Zie dit topic nu pas en ben bang dat het al te laat is, maar ik heb hier zo'n usb apparaatje liggen dat overbodig is en waarmee je het ook even kunt proberen.

Ik had ooit hetzelfde idee als jij, pas na het bestellen van het apparaatje kwam ik er achter dat mijn 2he server geen USB 2.0 ondersteunde...
Maar dat is MIJN mening...
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
1-6-2010 20:05

partyfish schreef:

Zo'n scherm met dvi ingang is het probleem niet, echter de aansluiting op het connectorpaneeltje wel.
Daar zit nu een D-size vga aansluiting op en een d-size DVI aansluiting heb ik nog niet gezien...
Ik wel, ik heb namelijk een TFT-monitor die DVI-D doet op dsub (ongetwijfeld het enige model monitor in de wereld die dat doet). Maar zo een kabel ga je nooit vinden natuurlijk, enkel bij die kut-fabrikant van dat scherm.
In principe kan je natuurlijk gewoon een DVI-D kabel kopen, in 2 knippen. En dan de ene helft aan de connector in het paneeltje solderen, en de andere helft aan een d-sub kabeldeel. Maar of dit zo een solide oplossing is, betwijfel ik.

Dat er HDMI kabels zijn die het digitale signaal op een dsub zetten, betwijfel ik trouwens ten zeerste.
Dj_mvandisStandaard Lid
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
2-6-2010 08:03

partyfish schreef:

Of werkt een verloopje van DVI naar hdmi, dan een hdmi aansluiting op het connector paneel en dan een hdmi -> dvi kabel tussen de controller en 2e monitor wel?
Zou nogal omslachtig zijn maar als het mn probleem oplost heb ik er geen probleem mee.
Je bedoelt dus
Pc (DVI) naar connectorpaneeltje (HDMI), en dan van je connectorpaneeltje (HDMI) naar je scherm (DVI)?

Dvi en Hdmi zijn allebei digitaal, en verloopjes van de een naar de ander kan gewoon (alleen gaat er geen geluid over dvi, maar dat zie ik in dit geval niet als een probleem ;))
De mac mini hangt hier ook met zn Dvi uitgang aan de Hdmi ingang van de pc, gaat als 'n trein!

Dit soort verloopjes zijn bij de bekende veilingsite niet zo duur, alsmede als de winkel met Extreme deals in Hong Kong.. ..moet je wel even gedult hebben wink ;)
Nu ook op internet!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)