zelfbouw statief? tips? Ideeën?
(34 reacties. Pagina 1 van 4)Moderator(s): Dré
BailaXtasisStandaard Lid Uit: België Sinds: 4-7-2003 Laatste: 26-12-2006 Berichten: 51 | 2-9-2003 18:16 |
oké, in het forum heb ik inderdaad al gelezen dat zelfgemaakte stelling, statieven enz... niet het beste idee zijn inzake veiligheid voor de effecten alsook voor de mensen die eronder lopen... Maar... ik heb reeds een lange aluminium buis van ongeveer 4m. (heeft ongeveer 10€ gekost, niet veel dus ) Ik heb dit gebruikt om over een garagepoort te hangen. Op dat moment had ik dus geen statieven nodig. Nu zou ik dit wel nodig hebben(langs beide kanten van de lat één), heeft er iemand hier een idee om dit ook op een goedkope manier op te lossen (een beter idee als tafels stapelen ) of is het toch beter om deftige statieven te kopen (zonder de T-bar)? er hangt ongeveer 50kg gewicht aan... dus een truss-opwind-systeem zou ik wat overdreven vinden of ben ik daar ook verkeerd in? Alvast bedankt voor de reacties!! | |
WHAHAHA... DROP THAT BEAT!! Music was my first love... | |
QuincManStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-8-2003 Laatste: 15-5-2010 Berichten: 784 | 2-9-2003 18:17 |
bierkratjes stapelen? ik denk niet dat je het goedkoop zelf kan bouwen... volges mij is het goedkoper om er een te kopen... en het is nog veiliger ook | |
HurricaneStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-10-2002 Laatste: 30-7-2020 Berichten: 343 | 2-9-2003 19:16 |
ik denk niet dat je het goedkoop zelf kan bouwen... volges mij is het goedkoper om er een te kopen... en het is nog veiliger ook Nou... daar zeg je me wat. Ik denk dat 2 bouwstatieven met daartussenin een stuk steigerpijp (op een goeie manier vastgemaakt) een stuk veiliger is dan zo'n chinees gammel ding wat al uit mekaar donderd als je er naar kijkt. (Ik spreek uit ervaring ) | |
... | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 2-9-2003 19:25 |
2 bouwstatieven? ik mag hopen dat je niet die gamma dingen bedoeld, want die zijn niks waard. en ja, alle waar naar z'n geld. je moet ook geen slecht chinees statief kopen, maar een degelijke. die begonnen rond de 90 euro. tja, t kost een paar centen maar dan heb je ook wat | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
HajoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-4-2003 Laatste: 29-12-2008 Berichten: 114 | 2-9-2003 20:45 |
Er zijn ook bouwstatieven die bedoeld zijn voor (veel) meer dan een bouwlampje. Kan op internet even geen link vinden, maar ze worden weleens gebruikt in plaats van stempels (stutten). Ik kan me voorstellen dat je die liever gebruikt dan die ShowTec-dingen, in die zin, dat ze in ieder geval steviger LIJKEN dan die ShowTecs, of ze dat ook ZIJN valt nog helemaal te bezien natuurlijk. | |
Het moet wel leuk blijven... | |
SybrandStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-5-2003 Laatste: 2-7-2005 Berichten: 212 | 2-9-2003 20:52 |
het maken van een statief lijkt me een ongelovelijke tering klus! de pijp is op zich niet zo'n probleem, maar de voeten! moet je aan allelei stukken stevig metaal komen en zo... als je handig bent moet het natuurlijk kunnen... | |
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is! | |
BailaXtasisStandaard Lid Uit: België Sinds: 4-7-2003 Laatste: 26-12-2006 Berichten: 51 | 2-9-2003 22:06 |
moet je aan allelei stukken stevig metaal komen en zo... Ik kan aan zo veel ijzer, aluminium, etc... komen als ik wil!! Dicht bij ons zit een oudijzerhandelaar. Een hele betonnen werf vol stukken van veranda's, regenpijpen, enz... maar ook mooi gerief hoor en niets verroest!! mijn lat heb ik in 2 gezaagd en na wat zoekwerk daar heb ik een lat gevonden die perfect in de andere holle lat past, zo kan ik alles gemakkelijker vervoeren en het blijft even stevig!! Zo'n chinees ding kan ik inderdaad niet gebruiken, die kunnen volgens de boekjes meestal 40kilo dragen...dus 30kilo in het echt en als je je effecten niet mooi symmetrisch verdeeld kun je het volgens mij nog es omver blazen ook... Een soort lange uitschuifbuis met een mooie stevige pikkel (voet) lijkt me misschien de beste oplossing?Maar zo'n ding dat openplooit zie ik mezelf nog niet direct maken uit wat oud ijzer!! Dus iedereen gebruikt een echt statief? Niemand die geld te WEINIG heeft? | |
WHAHAHA... DROP THAT BEAT!! Music was my first love... | |
RoeltjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-1-2003 Laatste: 30-9-2015 Berichten: 505 | 2-9-2003 22:42 |
Liever wat meer geld uitgeven en zeker weten dat het goed is, dan geld willen besparen en het een keer echt fout zien gaan... Dan maar iets langer sparen :) | |
vaj-ta-lie-tie | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 13473 | 3-9-2003 00:45 |
Goed... Stel je maakt je mooie Hobbybob statief. Omdat je niet omnipotent (alles wetend) bent maak je per ongeluk een foutje in het statief. Na een paar maanden leuk gebruik gaat het fout met het statief. Daarbij wordt een omstander voor het leven verminkt... Kun jij daar mee leven? Dus wees slim en geef gewoon wat geld uit voor een goed statief. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 3-9-2003 00:50 |
Ik heb ooit eens drie statiefen zelf gemaakt. Zijn oerdegelijk, en staan als een rots. (Ik kan een beetje lassen) Maar geloof me, uiteindelijk als je het goed wilt doen, ben je goedkoper uit door hem kant en klaar te kopen. En het is veel minder werk. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. |