Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 233 van 289)
Moderator(s): Dré
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
6-10-2009 16:35
Het feest(je?) is idd via-via..
Na alle reacties gelezen te hebben denk ik dat 330 euro of zelfs 350 (alles in tot 3u) zeker geen foute prijs is..als ik daartegen 1 sub heb moet ik er maar 1 bijhuren en dus 30 euro daar aan spenderen..
Als ze nog langer willen 25/u extra..

Gr.
MarijnStandaard Lid
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
6-10-2009 19:09
Voila, ik heb die klant ff gebeld en alles uitgelegd.

Hij vond 350 euro veel, aangezien hij te horen kreeg dat mijn prijs 150 euro was bij dat vroegere feestje dus..
Dan maar uitgelegd dat dat ondertussen bijna 2j geleden is, en daar had ik 2 topjes, 1 T4 bij en dat was het.. (ook veel kleinschaliger, hij heeft 250 personen uitgenodigd..) en dat ik daarvoor sub ga bijhuren een 6m truss met backdrop.

Ook "omdat het voor hem was" geen vast eind uur..

Hopelijk krijg ik dus een positieve telefoon terug! :-)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 31-10-2024
6-10-2009 19:56
het gaat de klant niets aan wat jij moet bijhuren, is ook niet interessant voor hem.
Hij wil alleen maar goedkoop uit zijn.

Als iemand denkt dat hij een goede drive-in show kan krijgen voor een feest van 6 uur met 250 man (en waarschijnlijk nog wel 100 man extra gezien de zaal) voor minder dan 350, wens ik zulke mensen meestal veel wijsheid met hun beslissing.

Ter overweging:
Enig idee wat de drank-rekening is voor een feest men 250 man?
Dat komt meestal voor een 4 uur durend feest in Nederland rond 4000 á 5000 euro, zonder buitenlands gedestilleerd sneaky :V
Vaak krijg je de zaal dan gratis, maar er zijn ook zat zalen waar je dat ook nog even mag betalen.

En dan zou jouw disco van 350 te duur zijn........
Gewoon je rug recht houden!
En een maximum met de uitloop afspreken, straks willen ze tot 06.00 uur doorgaan, en tja jij had gezegt dat je gratis door zou draaien.......
shut up :X
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
6-10-2009 20:16
Wat de drankprijzen betreft hangt het er maar net vanaf hoe de feestgever dit heeft geregeld. Soms is alleen een welkomstdrankje gratis en betalen de gasten de rest van hun gedrink zelf, soms wordt per glas afgerekend met de feestgever, soms is de drank afgekocht voor de hele avond. En dan heb je inderdaad nog bier/fris/sterk constructies.

Neemt niet weg dat veel kleine drive in shows geen idee hebben van wat een feestgever op zo'n avond uitgeeft aan eten, drinken, personeel, zaalhuur etc. Ik ben er in den beginne ook wel eens mee op mijn muil gegaan, had ik een mevrouw goed hard laten afdingen, ga daar aan het werk, blijkt alleen de catering al het tienvoudige van mijn gage te zijn. Om nog maar te zwijgen over de steltlopers, het strijkkwartetje, barpersoneel etc. etc.
TomVIP Lid
6-10-2009 21:29
exactly my point..... happy :)
Zelfs al zou je de drank zelf aandragen, heb je nog heel wat vaatjes en flessen nodig om 250 man te laven.
En dan moet er natuurlijk ook nog een man 0f 6 achter de bar staan, wc's, garderobe, enz. overzichthouders, kortom zeker een man of 10.....die er meestal wel wat voor moeten hebben.

Zelf alles regelen is meestal helemaal niet zo veel goedkoper als een betaalbare kroeg in de hand nemen.
En ja, als je iedereen zelf laat betalen voor het feest, dan kan ik niet echt zeggen dat je een feest "geeft",
dan "organiseer" je meer een feest.

Afkopen met alleen binnenlands ged. kost bij de meeste kroegen 5 tot 6 euro per persoon per uur, en normaliter word er rond de klok van half twaalf (drukste moment sneaky :V ) kopjes geteld. En dat dan keer het aantal uren van het feest.
Met buitenlands gedistilleerd komt daar alles tussen de 2 en 5 euro per uur bij.
De praktijk leert dat je beter niet kan afkopen, maar gewoon schrijven, en als je het een beetje in de peiling wilt houden,
vraag je of de "baas" even bij je langs komt enige tijd vóór als er een van te voren maximum overschreden gaat worden.
DJefkeStandaard Lid
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
7-10-2009 02:19
Wat is feesten in Nederland duur shut up :X
TwinscanStandaard Lid
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
7-10-2009 10:48

DJefke schreef:

Wat is feesten in Nederland duur shut up :X
Idd, blijkbaar ligt het in Nederland toch helemaal anders. Toen ik de eerste keer de site van Tom bekeek (no-offence) en ik zag de prijzen voor de shows, moest ik toch wel effe slikken. Ik vraag 180€ voor een avondje inclusief geluidsset voor max 80 pers ongeacht het einduur. Wil je er licht bij, wordt het 230€.

Worden de feestjes groter, wordt het 120 + de huur van het nodige materiaal.
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
TomVIP Lid
7-10-2009 11:16
Ach, wat is duur?
Het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf of je hobby doet, of beroep.
Ook hangt het natuurlijk wel een beetje er vanaf;
hoe je,
en of je überhaupt,
met de fiscus afrekent........... happy :)

Verder is bij mijn prijs vrijwel alles inbegrepen.
Ik betaal BTW, belasting, verzekering en nog wel wat van die leuke dingen.
ook probeer ik er nog steeds voor een gedeelte er van te eten wink ;)
Onderop deze pagina staat een leuke indicatie wat je zoal doet in uren om zo'n feest af te leveren.
Als je dan per uur gaat kijken wat je overhoud, is het toch ook weer niet zo goed betaald denk ik.
P.s. vergeet niet eerst de BTW, inkomstenbelasting, afschrijvingen, en onkosten (auto) af te trekken.

Ik houd meer over van mijn geluid-installatie werk laugh :D
MusicXtraEx Lid
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
7-10-2009 12:15
Gemiddeld uurtarief in Nederland ligt nog altijd tussen de 50 en 75 Euro per uur.
Neem aan dat je met een show die 4 uur duurt minimaal 6 uur in de weer bent, dan kom je dus al minimaal aan 300 Euro, aannemende dat je het in je eentje doet.
En dan nog de kosten; beetje huurbus kost je al snel 100 Euro, je moet zo hier en daar wel eens wat CD's inkopen, reken hier voor het gemak even 50 Euro per gig voor en dan nog verzekeringen, opslag, afschrijving, enzovoort. Als je realistisch rekent kom je dus al minimaal op 600 Euro per gig uit. shocked 8O
En deze prijzen zijn dan nog ex. BTW....
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
SgrovertStandaard Lid
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
7-10-2009 12:28

MusicXtra schreef:

je moet zo hier en daar wel eens wat CD's inkopen, reken hier voor het gemak even 50 Euro per gig voor
Dat is wel erg ruim geteld. Als je eenmaal je basis collectie compleet hebt, is het nog maar nieuwe muziek bijkopen. Op het moment dat je alleen bruiloften / bedrijfsfeestjes, ect, kortom allround draait ben je met de hitzones en af en toe een andere hippe verzamelaar ver klaar. Met 500 euro per jaar kom je dus een heel end.
Lost in Music

Terug naar forum Reageer (zonder quote)