Forum > Geluid

Pioneer CDJ-2000 Topic

(351 reacties. Pagina 5 van 36)
Moderator(s): Dré
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
19-9-2009 02:31
Heb enkele uren geleden op de radio een kort interviewtje gehoord met een DnB DJ over de CDJ2000. Hij was naar de presentatie geweest donderdag en leek er wel erg over te spreken. Dat veel van die functies al lang op Denon dn3700 en CDJ400 bestaan, boeit voor dit soort mensen niet. Ze zijn nu eenmaal gewoon dat er overal CDJ1000mk3 staan, en hoogstwaarschijnlijk binnenkort CDJ2000's.
En nu mogen de Denon-liefhebbers nog zo hard op fora lopen roepen dat Pioneer overprijsde rommel is en Denon in alle opzichten superieur, het gaat niets veranderen. Denon heeft heel lang de alleenheerser geweest in DJ-CDspeler-land, maar Pioneer heeft die plaats nu ingenomen, ook al is het misschien onterecht. Ben overigens zelf nog altijd een tevreden Denon-dubbelaar gebruiker ;)

En wat de prijs betreft, die valt eigenlijk nog mee denk ik. De 2000 is weliswaar een paar 100 duurder dan de 1000, maar dat zal een club of een verhuurder ook niet boeien. Voor amateurs/drive-ins/whatever is de 900 toch ook een mooi alternatief?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
19-9-2009 03:03
De CDJ-900 zit dik over de 1000 euro grens; de CDJ-800 zat en zit dat niet. De CDJ-900 kost bijna net zoveel als de CDJ-1000MKIII. Er is dus sprake van een behoorlijke verschuiving in de grote broer/kleine zus prijsstelling. Neemt niet weg dat ik, als ik nu nog steeds gemiddeld 3 nachten per week zou draaien, wel degelijk de aanschaf van één van die twee zou overwegen.
Eddy wallyStandaard Lid
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
19-9-2009 08:33
Het zal weer hetzelfde zijn als als met CDJ 1000.De grote clubs en gekende DJ's krijgen deze spelers aangeboden gratis of met superkortingen waardoor deze na enkele maanden op alle riders staan en de kleine klant of verhuurder betaald het gelag.
DJefkeStandaard Lid
19-9-2009 12:02
Klopt dat de 900 een pak duurder is dan de 800, maar je krijgt er wel iets voor in de plaats natuurlijk. En er blijft natuurlijk ook nog altijd de CDJ400 die iets goedkoper is dan de 800, maar toch ook een behoorlijke speler is. Misschien wat plastiek-achtig voor de "grote" DJ's en clubs, maar voor veel toepassingen goed genoeg. Ik heb enkele weken geleden eentje uitgeprobeerd, en was anagenaam verrast.
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 7-10-2024
19-9-2009 16:37

DJefke schreef:

Ik heb enkele weken geleden eentje uitgeprobeerd, en was anagenaam verrast.
Ook toen je een dikke schijf koppelde en moest wachten totdat die was ingeladen? En je op die schijf een nummer mocht zoeken met het scrollwieltje?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJefkeStandaard Lid
19-9-2009 17:47
Een dikke schijf is hier hetzelfde als "een bom van een plaat", en die laadde even snel in als op mijn denon laugh :D De mp3-functie heb ik uiteraard niet gebruikt. Ik heb alles op plaat en CD, en ik heb geen behoefte aan mp3's.
SoSaStandaard Lid
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 2-9-2020
19-9-2009 18:28
Maar we gaan weer Off topic!
Dus weer even terug naar de CDJ 2000
DJ DelayStandaard Lid
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
20-9-2009 00:53

Victor schreef:

Leg dit eens uit? De nieuwe Pio's kunnen niet overweg met een toetsenbord (op de 2000 kan je lettertjes intikken op de needle search strip, maar dat lijkt me toch niet bepaald prettiger als op een echt toetsenbord zoals op de DN-S3700) en het scherm is geen touch-screen. Hoezo bedoel je dan dat je alles makkelijk aanklikt?

Het scherm van de CDJ-2000 laat weliswaar 6 regeltjes zien in plaats van de 3 op de Denon, maar daar ga je het ook niet mee redden. Zoeken op tags is alles en dat gaat nou eenmaal het beste met een toetsenbord.
Ik bedoel de functies in het algemeen. Je hoeft bij Pioneer nooit 2 toetsen in te drukken voor één functie. Bij Denon komt dit nogal eens voor!
En met dat toetsenbord heb ik geen ervaring, ik draai niet met MP3's dus zoek nooit op nummers. Ik zoek wel naar stukjes in een nummer, en met de search functie op de Pioneer ben ik dik tevreden, bij Denon heb ik echt een hekel aan die stapjes die hij moet doen. En de keuze om ook nog eens je jogwiel er bij te gebruiken vind ik echt fijn werken. Toen ik laatst wat met de 3700 aan het spelen was was ik vooral aan het zoeken wat je met die knopjes allemaal kon. En bedoel je dat je letterlijk een USB toetsenbord aan de Denon kan hangen? Want dan heb ik liever 2 laptops, das compacter, goedkoper en multifunctioneler!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 7-10-2024
20-9-2009 18:19

DJ Delay schreef:

Ik bedoel de functies in het algemeen.
Tja, da's leuk, maar nu bij de CDJ-2000 gaat het natuurlijk om het zoeken naar tracks in je muziekverzameling. En ik vraag me af of dat nou wel zo lekker gaat.
Je hoeft bij Pioneer nooit 2 toetsen in te drukken voor één functie. Bij Denon komt dit nogal eens voor!
Dat begint een ouwe koe te worden. Vroeger was dat inderdaad zo (vooral de DN-D9000 en DN-S5000, de andere modellen valt het mee). Al ging het bij de dubbele functie om dingen die je niet vaak nodig had EN om functies die Pioneer vaak niet eens had.

Maar nu hebben we het over een vergelijk tussen de CDJ-2000 en de DN-S3700. En bij die laatste is echt nagedacht over de bediening. Dus ben ik nu benieuwd welke dubbele functies je op dat model storen.
En met dat toetsenbord heb ik geen ervaring, ik draai niet met MP3's dus zoek nooit op nummers. Ik zoek wel naar stukjes in een nummer, en met de search functie op de Pioneer ben ik dik tevreden, bij Denon heb ik echt een hekel aan die stapjes die hij moet doen.
Hij MOET geen stapjes doen, het is een keus. Je kan ook gewoon continu zoeken dooe een nummer. Die stapjes zijn alleen een extra mogelijkheid om wat sneller door een nummer heen te navigeren.
En bedoel je dat je letterlijk een USB toetsenbord aan de Denon kan hangen? Want dan heb ik liever 2 laptops, das compacter, goedkoper en multifunctioneler!
Tja, da's een keuze. Dan hoef je nu ook niet te kijken naar de CDJ-900 of 2000.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
PietjeStandaard Lid
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
20-9-2009 18:33

Sylvia schreef:

Verder ben ik benieuwd of Pioneer met de CDJ-2000 en CDJ-900 de redelijk tot goed boerende club-DJ nou eens zover krijgt af te stappen van koffers vol vinyl/cd's en gewoon zijn volledige collectie op een laptop en/of losse harddisk mee te nemen.
Niet dat ik een goed-boerende club-DJ ben ( sneaky :V ), maar ik moet er niet aan denken om alleen een HD mee te nemen naar een gig. In het begin heb ik met PC gedraaid, en ik ben blij dat ik daar vanaf ben gestapt. Met een CD-map werk ik veel beter, want dan haal ik veel meer leuke platen er tussen uit, op zo'n scherm "zie" ik die dingen om een of andere reden gewoon niet.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)