Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 112 van 219)
Moderator(s): Dré
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
6-5-2009 09:49
De symptomen komen naar voren uit zagende geluiden uit de bak, bij met name de 2e, 3e en 5e versnelling. De synchro-ringen tussen de versnellingen gaan kapot, waardoor het onmogelijk wordt om te schakelen. Het fenomeen van de kapotte bak is niet echt kilometerstand afhankelijk, de een heeft het al bij 40.000 km, de ander (pas) bij 150.000 kilometer. andere Vivaro's krijgen er nooit last van. Lees ook hier Ervaringen van Vivaro bezitters op Zibb.nl.

Sowieso maakt de versnellingsbak uit de Vivaro / Trafic veel lawaai. Wij hebben bij het winkelen in de prijsklasse tot 10.000 euro toen gekozen voor een uitermate saaie, maar degelijke citroen Jumpy met onverwoestbare 1.9D motor, terwijl je in die prijsklasse ook veel Vivaro's tegenkomt. Een collega-ondernemer van ons heeft in 80.000 km al zijn 2e bak moeten laten monteren. Leuk geintje met ongeveer 2000 euro kosten per keer (revisie). Het heeft natuurlijk ook wel te maken met hoe de bus behandeld wordt tijdens zijn leven, maar ik ben van mening, dat een bedrijfswagen totala geen problemen mag hebben met het trekken van een aanhanger.

Maar, ieder merk is wel wat bij....Mercedes bussen roesten snel, de nieuwe Transporter met de kleinste TDI motor (68KW) kent veel turbo problemen, de vivaro heeft versnellingsbak ellende...en de leeftijd van de bussen is daarbij niet eens zo belangrijk.
I am a TimeDriver!
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
10-5-2009 17:04
Met een (2e hands) auto moet je ook gewoon een beetje geluk hebben.

Ik zelf ben op het moment ook aan het kijken voor een vervanger van mijn Doblo-tje maar ben erg aan het twijfelen tussen een Sprinter of een verlenge Vivaro.. Aan de ene kant is een Sprinter lekker hoog om in te staan tijdens het laden/lossen en toch weer iets groter, anderszijds wordt de auto ook veel (prive) gebruikt en geef ik toch weer de voorkeur voor een Vivaro: Wat meer luxe en een stoerder design wat ook sjiek is(wink ;)), maar wel het risco van de versnellingsbak.
Afin de wat oudere Sprinters schijnen hier trouwens ook problemen mee te hebben heb ik gehoord.

Moeilijk Moeilijk....
Twitter mee met @andycobbennl
GanzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
Berichten: 356
10-5-2009 23:48
Ik dacht dat er iets was met de koppelingsplaten oid van de eerste serie sprinters. In ieder geval zijn wij aan de 2e wink ;)
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
11-5-2009 09:26
het verschil tussen een sprinter en een Vivaro is nog best wel fors.

Daartussen zitten ook nog een heel aantal modellen.

Neem de master, movano en weet ik hoe die dingen allemaal heten. Een korte sprinter is veel lomper als een korte movano of master.

Ik wilde vorig jaar ook een Vivaro, traffic kopen, heb toch gekozen voor een master, net even iets meer ruimte, hoogte maar vooral breedte.

En die nieuwe bussen rijden bijna net als een forse personen auto. Van een sprinter kan ik dat niet zeggen, net als de ford transit.. dat blijven gewoon bussen!

Neem je een flink blok met fatsoenlijk vermogen dan heb je ook nog eens het idee dat je een auto kunt inhalen mocht dat nodig wezen. 100pk met een volgepakte bus is niet zo gek veel. wink ;)
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
11-5-2009 10:39

Andy S&L schreef:

Met een (2e hands) auto moet je ook gewoon een beetje geluk hebben.

Ik zelf ben op het moment ook aan het kijken voor een vervanger van mijn Doblo-tje maar ben erg aan het twijfelen tussen een Sprinter of een verlenge Vivaro..
Kijk eens naar een VW LT, de tegenhanger van de Sprinter en de voorloper van de huidige crafter. Met de 2.5tdi of 2.8tdi een degelijk werkpaark en zit heel wat beter in elkaar als de sprinter, vooral op het gebied van de afwerking.
I am a TimeDriver!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
11-5-2009 11:29

Watt-Xtra schreef:

Neem je een flink blok met fatsoenlijk vermogen dan heb je ook nog eens het idee dat je een auto kunt inhalen mocht dat nodig wezen. 100pk met een volgepakte bus is niet zo gek veel. wink ;)
Is toch voldoende hoor... ik heb een Vivaro 1.9 CDTI met 100 pk en daarmee kun je rustig een auto inhalen hoor. Ook fijn : 6 versnellingen! Dat rijdt lekker rustig op de snelweg.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
11-5-2009 11:56
Nu is de master wel een beetje groter dan de Vivaro, ik gok dat hij ook nog wel een 500kg zwaarder is (leeg). Dan is die 100PK ineens niet meer zo heel erg veel... wink ;)
I am a TimeDriver!
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
11-5-2009 13:57

ideedeluxe schreef:

Nu is de master wel een beetje groter dan de Vivaro, ik gok dat hij ook nog wel een 500kg zwaarder is (leeg). Dan is die 100PK ineens niet meer zo heel erg veel... wink ;)
Of het komt omdat ik een andere rijstyle heb.. laugh :D Schampen in mn golfje van 900kg en 122 pk is veel leuker...

Ik heb in zn 1.9 diesel gereden... vond het maar helemaal niets.. was die bus ook nog eens leeg. Het 2.5 blokje met idd 6bak is dan ineens een heel stuk prettiger, niet zoveel roeren in de versnellingsbak, met aanhanger beladen ook nog wel vooruit te komen.

Ik heb er een hekel aan als er niet kan worden doorgereden.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
11-5-2009 17:27

Watt-Xtra schreef:

Ik heb in zn 1.9 diesel gereden... vond het maar helemaal niets.. was die bus ook nog eens leeg. Het 2.5 blokje met idd 6bak is dan ineens een heel stuk prettiger, niet zoveel roeren in de versnellingsbak, met aanhanger beladen ook nog wel vooruit te komen.
Standaard zit er maar 85 pk in, maar je kunt ook kiezen voor de 100 pk uitvoering (bij een vivaro dan). En dat rijdt prima door hoor, ook als ie volgeladen is.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
11-5-2009 21:26
De motor inhoud vind ik nog niet eens zo belangrijk. (Moet natuurlijk wel geen 1.0 zijn laugh :D )
Het gaat me meer om de laadruimte/ rijcomfort.

Aan een Movano heb ik nog niet eens gedacht.. de modellen na 2004 zijn wel o.k, de oudere vind ik maar lomp wink ;) Het aanbod van deze bussen is overigens wel iets minder als de Vivaro's.. Maar geef toe de Vivaro is (vind ik) gewoon echt SJIEK shocked 8O Alleen zit ik een beetje met de laadhoogte. Ik wil er wel graag in kunnen staan.. De bus moet ook niet te groot zijn want afentoe kom je je toch op locatie's zozo.. dan ben ik toch weer blij met m'n kleine Fiat.

Het blijft moeilijk.
Twitter mee met @andycobbennl

Terug naar forum Reageer (zonder quote)