Forum > Algemeen Forum

Ook lastig gevallen via mail (SPAM)?

(48 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
11-8-2008 23:10
Heb ik inderdaad ook gehad, en krijg wel vaker nog meer van zulke mailtjes van festivalletjes in Belgie. Deze komen ook van een forumlid af (gezien emailadres en website), en ook ongevraagd. Heb ik deze naam van de mail van vandaag niet al eens eerder op dit forum gezien?
Dj pacificStandaard Lid
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
11-8-2008 23:12
Ik heb deze mail ook gehad, volgens mij was dit de 2e mail (ik meen eerder al eens een mail over iets soortgelijks te hebben ontvangen). Verder niet op gereageerd (wilde dit in eerste instantie wel doen, maar had er geen zin in) en simpelweg verwijderd.

@ KVM,

Ik heb inderdaad wel eens contact gehad met belgische forum-leden m.b.t. Licht & Geluid
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
WebbieStandaard Lid
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 13-10-2024
11-8-2008 23:18
Hallo Martin,

Ik heb inderdaad ook al eens een keer via dit forum contact gehad (en nog steeds) met een Belgisch forumlid.
Maar deze soort mailtjes kreeg ik al vóór dat ik met hem ging mailen.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
11-8-2008 23:21
Ik krijg deze mails ook al lang...
dbpartystation plaatst overigens ook erg vaak advertenties op 2dehands.be in verband met verhuur van licht&geluid...
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
WarfaceStandaard Lid
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 13-7-2014
11-8-2008 23:28
jips,,
Hier ook dezelfde mail ontvangen
Meh me lêpke!!!
René EppinkStandaard Lid
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
11-8-2008 23:57
Misschien wil Dré eens een query doen of ergens in het profiel van een useraccount van dit forum een van de genoemde URL's staat?
Eddy wallyStandaard Lid
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
12-8-2008 07:33
Er zit een knop op je PC
Die helpt je zo uit de puree.
DELETE.
Al deze aandacht is net wat ze zoeken.
TimothyStandaard Lid
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
12-8-2008 08:14
Heb hem ook mogen ontvangen... sad :(
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 7-10-2024
12-8-2008 10:20
De shit gewoon deleten lijkt mij ook verreweg de beste en snelste oplossing.
Als iemand e-mail adressen van het forum gebruikt voor dit soort acties dan zal Dré daar best wat aan willen doen (als dat al mogelijk is).

Tot die tijd een slotje op dit topic, om te voorkomen dat iedereen gaat posten dat hij deze spam ook heeft gekregen.
Edit Mod: Topic op verzoek TS weer open
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
WebbieStandaard Lid
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 13-10-2024
13-8-2008 11:18
Hallo,

Bedankt Victor.

Voor degene die behoefte hebben om een klacht in te dienen bij de MailingList Provider (ook gevestigd in België) kunnen dat hier doen (eventueel maak je een kopie van de klacht een stuk verder op in deze post (mijn naam heb ik even voor het gemak weggehaald)).

De mail die Partystation Sound & Light verstuurd is zeker in strijd met de MailingList Provider's Anti-Spam Policy.

Europa, dus ook België, hanteert het opt-in beginsel.

In alle Europese landen geldt net als in Nederland het opt-in beginsel: zonder voorafgaande toestemming van de ontvanger is de verzending van elektronische berichten niet toegelaten. De Verenigde Staten hanteren, net als veel andere landen, het opt-out beginsel. Dit houdt in dat het in beginsel is toegestaan om elektronische berichten te versturen zonder voorafgaande toestemming, mits de ontvanger een mogelijkheid wordt geboden om de verzending te beëindigen.

[Bron: Spamklacht.nl]

Ik heb daar al een klacht neergelegd, maar het helpt natuurlijk altijd als er meer mensen gaan klagen.
Hallo,

Ik wil een klacht indienen.

Op een forum waar ik zit hebben veel mensen SPAM gekregen van de firma Partystation Sound & Light.
Die langs uw server(s) ongewenste mail stuurt naar mij en mede-forumleden.

Ik en alle andere forumleden hebben nooit toestemming verleend en/of zich aangemeld op een mailinglist gerelateerd aan de eerder genoemde firma.
Die firma handelt dus in strijd met uw Anti-Spam Policy.

Zoals u in uw policy meld word er bij misbruik de account van de overtreder gelijk opgezegd.
Ik verwacht dus niet anders dat u de relatie met de eerder genoemde firma spoedig beëindigd.

Ter verificatie kunt u die inhoud zien op het forum in onderstaand topic (ik ben daar ......):

/forum/read/?t=32456

Hopende op een spoedige reactie van u.

Met vriendelijke groet,

.........
Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)