Forum > Algemeen Forum

Bevindingen rookverbod in de horeca.

(209 reacties. Pagina 6 van 21)
Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
9-7-2008 19:12
Dan wil ik GRAAG een bewijs zien hoe slecht roken daadwerkenlijk is... (wat het vast en zeker is, maar er zijn dingen in de wereld die veel meer aandacht verdienen dan dit).
PimmoStandaard Lid
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
9-7-2008 19:13
Volgens mij zijn daar de laatste al heel veel onderzoeken naar geweest.
Die inderdaad uitwijzen dat roken slecht is shut up :X
dus...
Mr. EdieStandaard Lid
9-7-2008 19:14
Autorijden is ook slecht, jongeren die iedere week zich lam zuipen is ook slecht en wie weet wat er allemaal in ons eten zit wat slecht voor je is. Dan stelt een sigaretje niet veel voor.
Daniel-soundStandaard Lid
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
9-7-2008 19:29

Mr. Edie schreef:

Autorijden is ook slecht, jongeren die iedere week zich lam zuipen is ook slecht en wie weet wat er allemaal in ons eten zit wat slecht voor je is. Dan stelt een sigaretje niet veel voor.
Maar dat sigaretje helpt toch ook wel weer wat,
En aan je eten kun je bewust wat veranderen,
Wat is er slecht aan autorijden?
Lam zuipen doe je toch ook echt zelf razz :p
If it ain't Dutch it ain't much...
CalipsoStandaard Lid
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 6-10-2024
9-7-2008 19:32

Mr. Edie schreef:

Het verschil tussen roken en de andere zaken is dat je die zelf in de hand hebt. Meeroken is geen keuze, of je moet de kroeg links laten liggen, en dat zou zonde zijn.
wat een onzin in dit vak
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
9-7-2008 19:35

Mr. Edie schreef:

Dood gaan door roken laugh :D jammer dat veel mensen direct geloven wat de overheid schreeuwt.. Ofja, eerder triest wink ;)
Als jij had gezien hoe mijn grootvader overleden is, zou je geen sigaret meer durven aanraken...
Hij was een verstokte roker, en heeft zich letterlijk het bloed uit de longen gehoest... sad :( En dan zou roken gezond zijn?

Mja, 't is jouw leven, jij beslist zelf hoe je graag dood wilt gaan... Maar trek aub geen andere mensen mee in je eigen dood, ga je sigaretje roken waar er geen mensen zijn die graag nicotinevrij blijven.
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
Mr. EdieStandaard Lid
9-7-2008 19:51
1 x bewerkt. Laatst door Mr. Edie op 9-7-2008 19:52

StijnS schreef:

Mr. Edie schreef:

Dood gaan door roken laugh :D jammer dat veel mensen direct geloven wat de overheid schreeuwt.. Ofja, eerder triest wink ;)
Als jij had gezien hoe mijn grootvader overleden is, zou je geen sigaret meer durven aanraken...
Hij was een verstokte roker, en heeft zich letterlijk het bloed uit de longen gehoest... sad :( En dan zou roken gezond zijn?
Dat is erg rot natuurlijk, maar ik zeg nergens dat roken gezond is, dat is het uiteraard niet. Wat ik wel bedoel te zeggen is dat een sigaret niet zóveel schade aan richt als sommige denken. Geen excuus om te gaan roken, maar het rookverbod gaat gewoon VEEL tever (en daar gaat het ook om in dit topic). (om daar tegenin te gaan; ik ken dan weer genoeg 70+ ers die een pakje per dag makkenlijk roken en geen lichamelijke klachten hebben...)

Vóóral om roken in kleine bruine café's te gaan verbieden is belachelijk, niet meer en minder.

Daniel-sound schreef:

Mr. Edie schreef:

Maar dat sigaretje helpt toch ook wel weer wat,
En aan je eten kun je bewust wat veranderen,
Wat is er slecht aan autorijden?
Lam zuipen doe je toch ook echt zelf razz :p
Probeer jij maar eens uit te zoeken welk eten écht goed voor je is, zonder toegevoegde rotzooi..
Wat is slecht aan autorijden? Uhm, de uitstoot misschien, ik vind dat autorijden verboden moet worden want onbewust ademen andere mensen die stoffen ook in sneaky :V

Zuipen doe je zelf, maar daar word niets aan gedaan (ik vind bv dat sterke alcohol in discotheken niet meer geschonken mogen worden aan mensen onder de 18, ofzo...)

Het rookverbod is GEEN slecht idee, maar wel de manier waarop nu...
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
9-7-2008 19:51

Mr. Edie schreef:

Autorijden is ook slecht
Autorijden is in genoeg gevallen noodzakelijk. Roken is voor maar 1 ding, en dat is voldoen aan je verslaving.
,jongeren die iedere week zich lam zuipen is ook slecht
Zolang ze mij niet in m'kaar slaan heb ik daar weinig gezondheidsklachten van gekregen..
en wie weet wat er allemaal in ons eten zit wat slecht voor je is.
Daar weet ik alles van - ik ben zo ongeveer allergisch voor alles wat los en vast zit en er zit meer troep in eten dan hetgeen je daadwerkelijk dacht te kopen.

Leuke voorbeelden, vooral omdat ze de a-sociale kant van de meeste rokers weer verduidelijken. Ik heb namelijk GEEN mogelijkheid te weigeren mee te roken als er een groep mensen staat te paffen op de plek waar ik aan het werk ben of van m'n glaasje spa rood zit te genieten. Het verschil tussen eigen keuzes en wat men andere mensen aan doet is blijkbaar al erg vertroebeld in de gedachte van rokers..
Light Image
Mr. EdieStandaard Lid
9-7-2008 19:55
"Wij rokers" hebben vast geen probleem om ergens anders een sigaretje te roken, al helemaal niet als daar een mogelijkheid voor is. Maak maar een aparte ruimte of hang een flinke afzuiging boven de rokers kant en je hoort mij niet klagen.

Toch heb ik nog nooit gehoord van iemand of ik mijn sigaret OF uitmaken wil OF even ergens anders wil gaan staan, als elke niet-roker, die er last van heeft, dat zou zeggen is er helemaal geen probleem en hoefde het niet zover te komen als nu.

Ook zijn er niet-rokers clubs/café's geweest waar duidenlijk geen belangstelling voor was en inmiddels wel weer gesloten zijn.
Daniel-soundStandaard Lid
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
9-7-2008 20:06
Ach als die café's al zo slecht liepen hadden ze het op termijn toch niet overleefd..
Om nou tegen elke roker te gaan zeggen dat ie zijn sigaret uit moet maken?
Ik heb zelf niet heel veel op een roker,
Tenzij ik aan het eten ben, maar de meeste rokers in mijn omgeving houden daar rekening mee..
En anders meld ik het gewoon even..
Het roken verbieden in een bruin cafe vind ik wel wat overdreven..

Wat vind je er nou zelf van? Roken is slecht voor je longen,
Kijk maar naar de gaasjes van je speakers, aan het begin zijn ze zwart en aan het eind grijs.. dat gebeurt ook met je longen, ik heb hier nog wel een voorbeeld liggen.. Dat doe je dus ook mensen aan die dat niet willen, en het is iets wat onomkeerbaar is. Er zijn mensen met astma die nu wel weer naar café's durven. Het duurt ook even voordat de schadelijke rooklucht weg is, 5 minuten voordat het uit je longen is verdwenen. Het autorijden is ook ernstig, maar daar zijn continu verbeteringen om de uitstoot minder te maken, dat is bij sigaretten anders.
If it ain't Dutch it ain't much...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)