Forum > Algemeen Forum

Bevindingen rookverbod in de horeca.

(209 reacties. Pagina 4 van 21)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-7-2008 21:58
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 8-7-2008 22:00

Mr. Edie schreef:

Roken en gezelligheid? Ik merk het wel op ieder bedrijf waar ik werk; de rokersruimte is ALTIJD gezelliger dan de niet rokers ruimte.
Misschien best wel logisch, rokers ruimtes zijn veelal kleiner en een groter deel personeel is roker. (in een kleiner en dus veelal voller cafe is het ook gezelliger.)
Bovendien kost het de roker NIETS, alleen de eigenaar!
Slim bekeken, in dat geval zal namelijk de eigenaar er voor zorgen dat de klant niet rookt.

Martin.
kvm entertainment
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
8-7-2008 21:59
1 x bewerkt. Laatst door Mr. Edie op 8-7-2008 22:07
Zo moet het ook laugh :D er zijn al genoeg regels waar we ons aan houden moeten, laat men lekker een sigaretje roken.

Behalve uiteraard in restaurants enzo, daar heb ik zeker begrip voor.

KVM schreef:

Slim bekeken, in dat geval zal namelijk de eigenaar er voor zorgen dat de klant niet rookt.

Martin.
Dat is ook de bedoeling eigenlijk.. wink ;)
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
8-7-2008 22:06
Ik vindt het echt ideaal dat rookverbod.
Geen dikke rookpluimen in de ruimte meer
Geen stinkende kleren enz.

Ik heb zo,n hekel eraan als iemand voor je neus staat te roken en het direct je gezicht in komt. ( Voel lekker in de ogen en de neus sad :( )

Je hebt zelf gekozen om te roken en nu zijn de regels veranderd en hoor je je daar gewoon aan te houden.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
8-7-2008 22:59

DJ_revolution schreef:

het teras aan de achterkant van het cafe is ook wel heel mooi aangelegd.
met als gevolg dat idd de opbouw gewoon helemaal weg is..
als je merkt dat er wel een aantal mensen binnen zijn is het gewoon gas geven en zorgen dat ze binnen blijven.
Dat probleem heb je sowieso met feesten in de zomer, waarbij de dansvloer binnen is en de heerlijke zomeravonden + gezellige vuurkorven buiten.

Ik werd altijd een beetje narrig van dat getouwtrek aan mensen, al dacht ik na verloop van tijd wel: nou, prima, als dit is wat men dit feest graag doet wie ben ik dan om ze tegen te houden?
Meestal vonden de feestgevers het zelf nog het meest vervelend (en dan vooral voor mij, omdat ik er bijna in mijn uppie stond *s).

Buiten roken wordt na verloop van tijd vanzelf minder. Mensen wennen er wel weer aan.

Neemt niet weg dat ik érg blij ben vooralsnog geen feesten meer te draaien. Call me stupid, maar peukjes en beetje bier horen er voor mij gewoon bij tijdens het draaien. Ik vind het lekker.
Dj.raymondStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-3-2007
Laatste: 2-4-2024
Berichten: 128
8-7-2008 23:02
Niet meer roken op feestjes?Sh**,moet ik een grotere rookdoos meesleuren. laugh :D
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
8-7-2008 23:27

Mr. Edie schreef:

En als je nooit in clubs of café's komt zal je inderdaad niets merken van het verbod razz :p
Das niet waar, ik kom natuurlijk wel in de zalen en partycentra en daar mag ook niet meer gerookt worden...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
9-7-2008 10:04

dj.raymond schreef:

Niet meer roken op feestjes?Sh**,moet ik een grotere rookdoos meesleuren. laugh :D
Dat is idd het enige 'voordeel' aan roken op feestjes, je kan op sommige plaatsen zonder rookmachine.
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
9-7-2008 15:52
Bah, bah, bah. Ik vind het helemaal niks dat rookverbod. Kom ik de kroeg in, eerste wat doordringt is een schrale zweetlucht, gecombineerd met wat bier en de adem van degene links van me die heeft zitten overgeven. Normaal gesproken zou dit niet geroken worden omdat de rooklucht overheerst, maar die is nergens te bekennen. Even later krijg ik toch zin in dat sigaretje en ga ik naar buiten.

Ik vind het jammer, bij een biertje hoort een sigaret, bij de gezelligheid hoort een sigaret.
Wat ik nog het meest jammer vind is dat de overheid de rokers neerzet als hele asociale mensen, terwijl dat juist niet zo is.

Maarja, laat ze maar lekker roken in de kroeg van mij. Dan ga ik nu even me sigaretten zoeken.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-7-2008 15:58

pietje schreef:

Kom ik de kroeg in, eerste wat doordringt is een schrale zweetlucht, gecombineerd met wat bier en de adem van degene links van me die heeft zitten overgeven. Normaal gesproken zou dit niet geroken worden omdat de rooklucht overheerst, maar die is nergens te bekennen.
Oplossingen daarvoor ontpoppen zich vanzelf. Aan die lucht ga je tenminste niet dood als onschuldige niet-roker.
Ik vind het jammer, bij een biertje hoort een sigaret,
Voor jou wel, voor alle niet-rokers niet. En dat worden er sinds het rookverbod alleen maar meer in de kroegen/clubs.
bij de gezelligheid hoort een sigaret.
Daar heb ik nou nooit behoefte aan (en ik vermaak me prima in een kroeg/cafe/club).
Wat ik nog het meest jammer vind is dat de overheid de rokers neerzet als hele asociale mensen, terwijl dat juist niet zo is.
Richting m'kaar zijn ze niet asociaal, richting niet-rokers helaas regelmatig wel..
Light Image
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
9-7-2008 17:27

JeroenVDV schreef:

Oplossingen daarvoor ontpoppen zich vanzelf. Aan die lucht ga je tenminste niet dood als onschuldige niet-roker.
Dood gaan we toch wel. Bovendien kan jij het mij niet wijsmaken dat iemand die als een gemiddeld persoon in de kroeg zit (dus zeg 2/3 avonden per week? geen idee wat het gemiddelde is) en dan telkens een paar uurtjes, heel veel eerder dood gaat door meeroken. Bovendien ga je als je ouder word steeds minder vaak naar een kroeg (althans, de meeste mensen), dus heb je er ook geen last van, en worden je longen vanzelf schoner. Als je echter continue in een rookomgeving zit (vb: ouders roken en je woont thuis) dan is het meeroken een ander verhaal.
Voor jou wel, voor alle niet-rokers niet. En dat worden er sinds het rookverbod alleen maar meer in de kroegen/clubs.
Nee, maar bekijk het is zo: totdat de overheid ineens met het gekke idee kwam was niemand maar dan ook helemaal niemand met het idee gekomen om kroegen rookvrij te maken.
Daar heb ik nou nooit behoefte aan (en ik vermaak me prima in een kroeg/cafe/club).
Dat kan.
Richting m'kaar zijn ze niet asociaal, richting niet-rokers helaas regelmatig wel..
Nooit last van, en dit ook nog nooit gehoord. Ik zou de context/voorbeelden welis hiervan willen weten.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)