Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 117 van 250)
Moderator(s): Dré
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 413
18-6-2008 16:08
Ik prik ook never nooit meer mijn apparatuur in op ongeaarde stopcontacten. Als er geen ongeaard stopcontact in de buurt is dan is het jammer maar helaas en dan pak ik fijn mijn spulletjes weer in.
DjjonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2007
Laatste: 14-8-2014
Berichten: 149
18-6-2008 16:14
Wat is het leven van een Drive-in Dj toch zwaar laugh :D achja, sjouwen hoort er nu eenmaal bij wink ;) maar het is natuurlijk het makkelijkst om niet zo ver te hoeven sjouwen.
Boemboem..
Bassie RassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
Berichten: 189
18-6-2008 16:45

djjon schreef:

maar het is natuurlijk het makkelijkst om niet zo ver te hoeven sjouwen.
Of je zorgt voor een hondje wink ;) (voor de mensen die niet weten wat een 'hondje' is: dit is een plank met wielen en soms een trektouw er nog aan.)
Freelancer in de noordelijke provincies
ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 12-1-2011
Berichten: 95
18-6-2008 18:29

Mr. Edie schreef:

Stroom probleem ook een paar keer gehad, je kan er denk ik niet al teveel aan doen; als je je apparatuur niet inprikt, je show opruimt en vertrekt zal de klant ook niet zo blij zijn, dan maar af en toe wat schokjes razz :p
Stroom hoeft in theorie geen probleem te zijn, Gewoon van te voren (lees:zelf) op locatie een kijkje gaan nemen. Dan weet je precies waar je aan toe bent en kan je beter je show samen stellen want om nou in een klein huiskamer partijtje een standaard show neer te zetten voor een gemiddeld bedrijfsfeestjewink ;) Je weet maar nooit waar je allemaal terecht komt

Mvg
AC
Omdat het kan
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
18-6-2008 20:01
1 x bewerkt. Laatst door René Eppink op 18-6-2008 22:10
Zelf gaan kijken is natuurlijk lang niet altijd een optie. (zeker als 't ook nog enigzins rendabel moet blijven)
Bij mij gaat het er niet echt in dat je je show ongeaard draait (dacht dat mijn post daarin ook duidelijk was). Als er geen geaarde groep direct in de buurt is dan rol je een haspeltje uit naar een stopcontact dat wel geaard is en draai je je show desnoods met wat minder apparatuur. En als er écht totaal geen geaard stopcontact in de wijde omgeving te vinden is (kan ik me niet tot nauwelijks voorstellen), dan is dat alsnog geen excuus om ongeaard te draaien.

Er zijn genoeg muzikanten (gitarist/zangers kunnen er vooral over meepraten) die met hun lippen tegen de grille kwamen en een fijne optater kregen. Dan kun je zeggen "spugen ze tenminste de foampjes niet vol" wink ;) , maar zodra ze horen dat jij moedwillig ongeaard draait en er dus bij een defect ook 230V op had kunnen staan vraag ik mij af of sommigen zich kunnen inhouden om die gitaar niet in je h*l te schuiven. laugh :D
SjampiejoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2007
Laatste: 26-6-2009
Berichten: 119
18-6-2008 20:36

René Eppink schreef:

sjampiejo schreef:

Of nog zo'n leuke, ongeaarde stopcontacten.. bij alles wat je aanraakt gedurende de avond krijg je een lekker tikkie angry
En dan acht jij het nog verstandig om jouw (klasse 1) apparatuur in te pluggen?
Schokjes van een zwevende aarde: irritant
Schokjes van microfoon die via de bekabeling en een defect apparaat direct aan de 230V hangt: hopelijk kun je 't navertellen
Tot nu toe 3x meegemaakt, 2x hebben we een ander stopcontact gezocht (met succes). Die andere keer was er gewoon niks anders. Op n gegeven moment weet je dan wat je wel en niet aan kan raken wink ;)
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
18-6-2008 21:44
dus je bent gaan draaien op een ongeaard stopcontact?? sad :(

Als er geen aarding is in de wijde omgeving dan stellen wij 2 opties.
1. We vertrekken ( En de kosten van show worden volledig betaalt door de klant)
2. We laten een aggregaat komen van boels oid. (deze kosten zijn voor de klant)

Moet je is voorstellen dat je cd speler of versterker van ongeveer 2000 euro naar de knoppen is.
nee dat wil je niet.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
18-6-2008 22:01

sjampiejo schreef:

Met stip op nummer 1: Stroom! - Op nummer 2: Sjouwen, sjouwen, sjouwen... - Nummer 9: Bier (drank) gooiende mensen.. - Nummer 10: Geen goede in/uitlaadmogelijkheden ter plaatse
Deze zaken worden allemaal afgedekt in onze voorwaarden. Als je eenmaal 150 klussen per jaar doet moet je op een gegeven moment wel een aantal voorwaarden gaan stellen, en met name veel te ver moeten sjouwen (of rijden, maar dan nog) en het ontbreken van een fatsoenlijke laad en losmogelijkheid komt veel te vaak voor. Wij verplichten klanten in dat geval extra mankracht bij ons in te huren, omdat de op- en afbouw anders veel te lang duurt. Dit geldt uiteraard ook voor trappen en dergelijke.
Nummer 3: Mensen die op het hoogtepunt van de avond nummers aanvragen die totaal niet kunnen! (Op dat moment..)
(Of juist bij een nette bruiloft Happy Hardcore... sad :( )
Dat moet je die mensen dan maar netjes duidelijk maken. Zeker niet gaan draaien om er maar vanaf te zijn (tenzij het de opdrachtgever is).
Nummer 4: Mensen die je bij elk nieuw nummer die je opzet aankijken met een goed of afkeurende blik en vervolgens besluiten of ze blijven dansen of de dansvloer verlaten.
Tsja, dat lijkt me meer een kwestie van zorgen dat de nummers goed op elkaar aansluiten. Dat wil overigens niet zeggen dat je niet van tempo of stijl mag wisselen; je kunt bijvoorbeeld prima van dance naar jaren 70/80 gaan, maar gebruik dan wel "pump up the jam" of een dancecover van een jaren 80 plaat ertussen.
Nummer 5: Te grote zaal en te weinig mensen, of verkeerde indeling bar/dansvloer/drive-in (hoe vaak komt het niet voor dat de drive-in ergens in een hoekje geplaatst wordt het verste weg van de bar op het meest ongezellige plekje.. goh, gek he dat de mensen minder snel gaan dansen??)
Dat is er inderdaad 1 die ik ook wel eens meemaak. Vorige week nog in een concertzaal waar meer dan 1000 man inpassen en waar er nog geen 100 waren. En dan stond de bar ook nog eens helemaal aan de andere kant van de zaal.... heel gezellig feestje dus sad :(
Nummer 7: Rookmelders, brandalarm..
Kwestie van geen rook gebruiken, vind ik niet zo'n ramp hoor. Ok, je bewegend licht komt er minder mooi uit maar voor de rest... veel mensen vinden rook toch al niet erg prettig.
Nummer 8: mensen die 4x hetzelfde nummer aanvragen op een avond (ondanks je het nummer elke keer draait).. Of mensen die hetzelfde nummer aanvragen die net een minuut geleden is afgelopen.
Ik draai zelden een nummer meer dan 1 keer op een avond, hoogstens tegen het einde nog 1 keer om het af te leren.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
18-6-2008 23:49

lj/dj cono schreef:

2. We laten een aggregaat komen van boels oid. (deze kosten zijn voor de klant)
En hoe denk je dat ze die gaan aarden?
Volgens mij heb je dat nog nooit gedaan sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
18-6-2008 23:54

Tom schreef:

En hoe denk je dat ze die gaan aarden?
Volgens mij heb je dat nog nooit gedaan sneaky :V
Aardpen de grond in slaan, lijkt me simpel zat wink ;).

Laatst geen geaard stopcontact kunnen vinden, maar na 1e schok gelijk stekker eruit. Uiteindelijk ergens ver weg een geaarde wasmachine groep gevonden...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)