Forum > Off-Zone

Vliegen vibe30 in truss

(32 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
Dj-razeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2005
Laatste: 17-4-2023
Berichten: 181
30-5-2008 16:40
Hallo forumleden,

Binnen kort is er hier bij mij thuis een feestje. Gezien het ruimte gebrek wil ik mijn vibe's gaan vliegen in de truss. De truss komt vervolgens boven een stuk tuin (planten) te staan dus er kunnen geen mensen onder of bij komen.

Nu twijfel ik alleen aan het feit jb-vibe 30 en vliegen.

Ik heb de kasten los gehad om te kijken wat er voor systeem inzit om ze te laten vliegen. Tot mijn verbazing is het alleen maar een L-vormig stuk metaal in de hoeken, met een m10 schroefdraad erin getapt sad :(. Foto voor de duidelijkheid. L-hoekje.

Nu heb ik 2 dingen.
1e: Is deze schroefdraad in de L-vorm te vertrouwen of kan ik er beter nog een M10 moer achter bij op draaien?
2e: Het vliegen is 1 malig. Hoe kan ik dit het beste doen gezien ik meerdere dingen lees. Soft steels (eigenlijk te duur voor 1x) of kan ik ook een stevig stuk ketting pakken met ronde ogen en die om de truss draaien met een stuk jutte eronder?

mv gr jeroen
-JB vibe--ecler--Denon--Technics-
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
30-5-2008 17:33
Ben ik nou raar, of heb je het echt over de JB-Systems Vibe-30 die je in een truss wilt gaan hangen??

Dat is dus 2 x 47kg.

Geen idee of deze kast officieel geschikt is om te vliegen, maar als je dat gaat doen ben ik wel benieuwd welke brug je daarvoor gaat gebruiken.

En die planten waar ze boven komen te hangen, mooie wc voor herenbezoek?
Dj-razeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2005
Laatste: 17-4-2023
Berichten: 181
30-5-2008 17:49
Heren toilet is binnen, niet bij ons in de achtertuin. (tuintje van 6x5)
En ja ik heb het over de vibe 30 van jb-systems. Truss is van globall statiefen van eurlolite (ST-t serie) en tuv gekeurd tot 80 kg vf5 neem ik dan maar aan. Maakt 160kg draagvermogen samen. Daar 75% van - de truss kom ik op ongeveer 100 kilo. Kasten samen is 94Kg. Er komen geen lampen meer in de truss gezien het overdag is en licht dus niks toe zal voegen. En dan ga ik dan over de veiligheids marge van 25% heen. Ik zou toch graag mijn familie nog wat vaker willen zien en neem dus geen risico!

Gr Jeroen
-JB vibe--ecler--Denon--Technics-
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
30-5-2008 18:12
Dan verwacht ik dat jou statief meer plaats zal in nemen dan een speaker ergens in een hoek.
Zie ook het nu niet van het vliegen van deze kasten. Het zal een heel stuk meer werk zijn.
En verwacht niet dat hetje echt veel ruimte besparing gaat opleveren.
Waar een statief kan staan kan ook een speaker staan of heb ik dt fout?
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
Dj JoeriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2005
Laatste: 24-2-2013
Berichten: 177
30-5-2008 18:12
Wat heeft de truss eigenlijk voor nut als je alleen de boxen vliegles wil geven? Die speakers kunnen toch ook mooi op de plaats van de statieven staan, of zie ik dat verkeert?

Edit: RonnyB was een seconde sneller laugh :D
JK Productions is powerd by Pioneer, Martin Audio & Crest
Dj-razeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2005
Laatste: 17-4-2023
Berichten: 181
30-5-2008 19:47
Mijn redenen om te gaan vliegen zijn:
De statiefpoten komen naast een bordrtje te staan. De 3e poot komt voor zover dat kan onder een vrij hoge tafel voor glazen te staan.
Het geluid zal omdat het boven de mensen hangt met minder vermogen beter te horen zijn. (i.v.b. met overlast in de buurt(buren vinden het minder leuk helaas)) en ook om te voorkomen dat mensen voor de speaker gaan staan(kost ook weer vermogen om het overal weer goed hoorbaar te maken) of het als bijzet tafel gaan gebruiken omdat het daar dan wel leuk voor ons.
Verder hoop ik dat mijn annimatie laser dan binnen is en die wil ik dan in de truss hangen omdat dat gewoon leuk is wink ;).

Het lijkt allemaal moeilijk gedoe en mischien is het dat ook wel. Maar ik wil zoveel mogelijk ruimte proberen te benutten omdat het al vrij krap is.

Foto ter verduidelijking van ons tuintje
-JB vibe--ecler--Denon--Technics-
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
30-5-2008 20:27

dj-raze] schreef:

Verder hoop ik dat mijn annimatie laser dan binnen is en die wil ik dan in de truss hangen omdat dat gewoon leuk is wink ;).
En net zei je nog dat er geen licht in kwam. laugh :D

Maare, als je echt wil gaan vliegen dan zul je ze op moeten hangen aan een stel steels of rondstroppen (mits er geen warmte bronnen zijn wil dat laatste ook prima) die je dan met een harpsluiting aan één van de ogen van de speakers bevestigd.
Om de hoek goed te krijgen zul je ook nog even een kabeltje aan de achterkant moeten bevestigen zodat je de kasten kunt 'richten'.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
30-5-2008 21:20
Ben ik nu achtelijk of zie ik niet welke statieven worden gebreukt want dat heeft ook invloed of je je speakers wel kan hangen.
Mathijs_promixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2006
Laatste: 30-5-2017
Berichten: 201
30-5-2008 21:22
@ Coen;

dj-raze schreef:

Heren toilet is binnen, niet bij ons in de achtertuin. (tuintje van 6x5)
En ja ik heb het over de vibe 30 van jb-systems. Truss is van globall statiefen van eurlolite (ST-t serie) en tuv gekeurd tot 80 kg vf5 neem ik dan maar aan.
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
30-5-2008 21:23
nja ik zie het al ik ben achtelijk laugh :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)