Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 106 van 250)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
19-3-2008 22:55
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 20-3-2008 10:26
twee persoons lift, zou ik al een luxe vinden.
Heb nu vier boekingen achterelkaar waarbij ik een trap/podium op moet
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
19-3-2008 23:07
oke dat is nog erger.
maar lift alles op zen kant is ook niet handig.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
20-3-2008 02:39
bij eentje kom ik je helpen Tom,
Er valt vast iets slims te verzinnen.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
20-3-2008 09:41

lj/dj cono schreef:

Mijn ergenissen:
- Kabels oprollen die vol bier en glas zitten (heb al genoeg splintertjes in me hand gehad)
- Organisatie die om de 10 minuten vraagt of je klaar bent met bouwen en nog alle tijd is.
- Een barman die heeft vernomen dat ik alleen water drink en dat is ook zo die dan om de 5 minuten een glas water komt brengen in ze vaste ronden.
- In een bekend vakantie park in nederland ook wel (C*nt*rp*rks) genoemd meer dan 500m door gangen langs keukens waar koks en eten langs komt met een complete show door heen moeten en tot slot een te klein lift waar net 2 personen in passen.

Nou dat was het wel weer!
Hierbij de oplossingen laugh :D
- Doekje vragen aan de organisatie en tijdens het oprollen van de kabels deze door het doekje halen. Doe ik ook altijd.
- tja....
- Heel blij zijn dat de obers je uberhaupt drinken brengen. Meestal wordt je als dj vergeten door het horecapersoneel, terwijl je toch degene bent die het meeste herrie maakt... ik zorg meestal dat ik een fles drinken achter de dj booth krijg.
- In je contract opnemen dat als je verder dan .. meter moet lopen er twee personen aanwezig moeten zijn om te helpen. Heb ik ook.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
20-3-2008 09:42

Tom schreef:

twee persoons lift, zou ik al een luxe vinden.
Heb nu vier boekingen achterlkaar waarbij ik een trap/podium op moet
Ik neem aan dat jij ook wel iets over obstakels en sjouwhulpen in je contract hebt staan? Podium is meestal geen probleem, heb toch een losse rijplaat in de bus liggen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
20-3-2008 10:30
Het laatste podum waar ik op gestaan heb was 120 hoog shocked 8O
Dan heb je een heele lange rijplaat nodig laugh :D

Zelf heb ik er eentje van 150 lang, ook makkelijk voor de bus, en lang genoeg om 2 a 3 treden van een klein bordes op trapje naar beneden te overbruggen.
Tevens heb ik ook altijd een drempelplaat bij met met een korte en een lange kant, om over drempels een te leggen.

Maar ergens houd het op.
Uiteraard laat ik de opdrachtgever meer betalen als ik naar boven moet.

Truuken om makkelijker een trap op te komen....
Ik heb laatst een steekwagen gezien met rupusbanden langs de lange kant, die kunnen zo tegen een trap op rijden.
Maar ding neemt veel plaats in en kost 3500 euro ex BTW sad :(
Dan ook nog eens werkt hij op een accu, en het aantal keer wat hij een trap op kan is beperkt..
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
20-3-2008 11:31

Tom schreef:

Het laatste podum waar ik op gestaan heb was 120 hoog shocked 8O
Dan heb je een heele lange rijplaat nodig laugh :D
Die van mij is 2 meter, nog geen podium tegengekomen waar ik daar niet mee opkwam. Soms wel heeeel stijl maar toch... maar zo te zien was dat podium ook nog in twee "treden" verdeeld? Dan wordt het wel erg lastig inderdaad.

Overigens sta ik bij bruiloftjes en kleinere bedrijfsfeestjes liever niet op een podium, laat mij maar lekker op hetzelfde niveau als de gasten staan. Bij grotere shows is dat een ander verhaal.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
20-3-2008 15:52
Cono, stel je niet aan zeg.

Ja - een multi door een klein zaaltje of anderszins kabels langs de rand daar gaat op sommige locaties drank/glas overheen. DEAL WITH IT. Dan doe je handschoenen aan en rol je de handel op met een natte doek in je hand waarmee je het er direct afveegt. (met schoonmaken in het algemeen (van je koelkast tot je kabels) the sooner the better)

Ik neem aan dat dat drank een grap is? Is toch juist perfect als ze dat doen?? Ik snap echt het probleem niet... Ja als er 17 volle glazen op je staan te wachten die steeds aangevuld worden ála.

Een goederenlift is altijd handiger, maarja beter wel dan geen lift, en je kunt er toch gewoon rekening mee houden qua tijd?

Ik denk als je vaak in zalen staat met slechte toeganklijkheid dat je het beste een rampje bij je kunt hebben of anders gewoon doorberekenen als het de dol wordt. Hulp op locatie kan wel, maar bedenk in ieder geval dat die hulp er vaak bij de afbouw niet meer is (bezopen/naar huis enz) Maarja als je een profi drive in doet zoals Tom, dan denk ik dat een trapje her en der toch gewoon part of the deal is.

Door de keuken e.d. moeten is vaak onnodig. De uitbater denkt 'ik heb een laad en los ingang waar jullie doorheen kunnen' - maar vaak moet je met het gros van je handel toch ín de zaal zelf zijn - en niet in de keuken (waar die laad/los ingang vaak op uitkomt) en kun je dus beter door de gewone ingang gaan.

Bij een podium wordt meestal wel een trapje geleverd, en op de grotere toch altijd ook een ramp. Maar nogmaals in het drive-in circuit is een rampje mee hebben toch vaak het beste. Maar je komt gewoon vaak op locaties die simpelweg niet ontworpen zijn voor jou. Een Melkweg is dat wel, cafe/buurthuis de gebafte kat is dat niet...
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
20-3-2008 18:11

GoeieGast schreef:

Cono, stel je niet aan zeg.

Ja - een multi door een klein zaaltje of anderszins kabels langs de rand daar gaat op sommige locaties drank/glas overheen. DEAL WITH IT. Dan doe je handschoenen aan en rol je de handel op met een natte doek in je hand waarmee je het er direct afveegt. (met schoonmaken in het algemeen (van je koelkast tot je kabels) the sooner the better)

Ik neem aan dat dat drank een grap is? Is toch juist perfect als ze dat doen?? Ik snap echt het probleem niet... Ja als er 17 volle glazen op je staan te wachten die steeds aangevuld worden ála.

Een goederenlift is altijd handiger, maarja beter wel dan geen lift, en je kunt er toch gewoon rekening mee houden qua tijd?

Ik denk als je vaak in zalen staat met slechte toeganklijkheid dat je het beste een rampje bij je kunt hebben of anders gewoon doorberekenen als het de dol wordt. Hulp op locatie kan wel, maar bedenk in ieder geval dat die hulp er vaak bij de afbouw niet meer is (bezopen/naar huis enz) Maarja als je een profi drive in doet zoals Tom, dan denk ik dat een trapje her en der toch gewoon part of the deal is.

Door de keuken e.d. moeten is vaak onnodig. De uitbater denkt 'ik heb een laad en los ingang waar jullie doorheen kunnen' - maar vaak moet je met het gros van je handel toch ín de zaal zelf zijn - en niet in de keuken (waar die laad/los ingang vaak op uitkomt) en kun je dus beter door de gewone ingang gaan.
Ja dat is een les voor komende keren.

Van die glazen is wel waar heb liever een fles staan dan steeds iemand die langs komt.

Die lokatie met lift werd aangegeven dat het niet zover was door evementen bureau.
En zoals in de tekst stond moesten we niet door de keukes maar in de gang erlangs waar ook allemaal mensen met eten liepen. We waren gelukkig wel met zen 2e.
We konden niet door de hoofd ingang in deze zaal werdt een voorstelling gegeven waar wij de after party voor moesten verzorgen.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
21-3-2008 11:58
Ik had er gisteren ook weer 1: ik stond op een podium en er was me verteld dat er ook een band zou komen. Ik denk prima, top 40 bandje van een mannetje of 4 a 5... bleek een big band te zijn van 20 man shocked 8O die dus het hele podium nodig hadden. Gelukkig kan ik mijn meubel verrijden, dus maar zo ver mogelijk in de hoek gezet.

Dat was nog niet zo erg, maar die big band speelde jazz.... saaie jazz... en dan niet aan het begin van de avond, maar ergens in het midden. Dus ik had de sfeer er al lekker inzitten, moeten zij er tussendoor. En dan zouden ze ook nog eens twee sets van een uur spelen! Gelukkig hadden ze na een dik half uur zelf ook wel in de gaten dat dat niet ging werken (had ik ook al verteld tegen de opdrachtgever) en gingen ze weer van het podium.

Gelukkig wel nog een leuk feestje geworden (toch Jasper? razz :p ).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)