Forum > Algemeen Forum

Verzekering apparatuur

(46 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 21-6-2024
Berichten: 2053
10-2-2006 11:38
Ook Aon kan mij niet helpen, de bedrijfsomvang is te gering....
Dus toch ABN afwachten, hoewel ook die aangeven dat ik eigenlijk helemaal geen bedrijf heb.
Sorry belastingdienst dat ik volgens de regeltjes mijn hobby uitvoer...
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
10-7-2007 12:21
zo ik ben ook net terug van mijn verzekeringsagent.

Ik zou hier graag wat meer informatie willen inwinnen en willen horen hoe jullie het hebben geregeld.

Betreft het volgende.

Ingeschreven bedrijf met btw nummer.
zowel losse verhuur als complete verzorging op locatie.

te verzekeren.

eigen apparatuur op locatie, in de opslag en tijdens transport.
tevens verzekeren van apparatuur ingehuurd bij collega bedrijven.

-Hoe hebben jullie dit gedaan, waar en wat heeft het gekost, kost het?
-welke algemene voorwaarden zijn jullie tegen gekomen?

Ik heb nu een offerte voor mij liggen waarbij alles gedekt zou wezen op locatie, tijdens transport en in de opslag, of ook wel 24 uur per dag.
gedekt tegen, diefstal uit afgesloten ruimtes, transportschade, brand, weersomstandigheden/ natuur, waterschade en overige beschadigingen.

enige voorwaarde, bij diefstal moet braakschade aantoonbaar zijn.
terrorisme is niet gedekt.

huidige waarde na taxatie en fiscale afschrijvingen geraamt op 30.000 euro
de verzekering gaat echter uit van de economie waarde indien er een schade wordt geclaimed. Dit kan dus inhouden dat apparatuur meer of minder afschrijft.
de belasting geeft voor electronische apparatuur 5 jaar op, verbruiksartikelen 3 jaar, zo ook pc, laptop en vele overige inventaris.

jaarpremie zal op een 900 euro liggen.

apparatuur vanuit inhuur wordt niet meeverzekerd. Dit is onmogelijk te doen.
of je moet een hele vette premie willen betalen.

graag hoor ik jullie meningen.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-7-2007 12:38

Watt-Xtra schreef:

enige voorwaarde, bij diefstal moet braakschade aantoonbaar zijn.
Helaas is diefstal bij verhuur van audio en licht apparatuur in veel gevallen een huurder die 't niet terugbrengt. Dan ben je nergens.
Light Image
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
10-7-2007 12:48
Dan kun je in ieder geval een borgbedrag vooraf regelen, verzekering keert meestal niets uit.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
ThijlklerkxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-3-2007
Laatste: 17-11-2008
Berichten: 77
10-7-2007 12:53
Ja maar wat voor borgbedrag? Stel dat een huurder alles huurt, dan kun je toch geen €30.000,- borg vragen? Misschien €1.000,- ofzo maar niet iets wat in de buurt komt van de waarde...
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
10-7-2007 13:10
diefstal uit afgesloten ruimtes
In hoeverre is "op locatie" een afgesloten ruimte? Als daar dingen van je gestolen worden, denk ik dat je ook pech hebt.
Lost in Music
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
10-7-2007 14:09

thijlklerkx schreef:

Ja maar wat voor borgbedrag? Stel dat een huurder alles huurt, dan kun je toch geen €30.000,- borg vragen? Misschien €1.000,- ofzo maar niet iets wat in de buurt komt van de waarde...
Ik betaal ook de nodige borg als ik bepaalde spullen huur, Ligt er aan wat het is. Gewoon eens bij collega's vragen wat die doen. Ik werk met bedragen van 50 tot 500 euri's afhankelijk van het verhuurde. HIer moet je ook een goede huurovereenkomst voor opstellen, om goed duidelijk te maken wat er allemaal onder die borg valt, etc.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
10-7-2007 18:11
bij losse verhuur is het inderdaad zeer lastig. Hiervoor is de huurder altijd aansprakelijk. Dit staat omschreven in het huurcontract en de algemene voorwaarden.

Echter zit ik in een kleine plaats met vele kleine plaatsen eromheen. Mocht het zo zijn dat ik benaderd wordt door mensen welke niet uit de buurt komen dan neem ik mijn maatregelen.
Oa aanbieden om de apparatuur te komen brengen. Gaan mensen niet akkoord, dan zit het vast niet goed.

voor de rest doe ik alleen aan losse verhuur, (een versterker, par rackje dat soort zaken) aan bekenden. naar mijn idee levert dit toch te weinig op en zijn de risico's te groot.

Verder iemand ervaringen met verzekeringen? wat wel en niet en waarom?
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
11-7-2007 00:21

JeroenVDV schreef:

Watt-Xtra schreef:

enige voorwaarde, bij diefstal moet braakschade aantoonbaar zijn.
Helaas is diefstal bij verhuur van audio en licht apparatuur in veel gevallen een huurder die 't niet terugbrengt. Dan ben je nergens.
Wel als je ook verzekerd bent tegen verduistering.
Meestal wordt het doorverkocht en in dat geval is het verduistering.
En dus te vehalen op je verzekering.
Maak altijd ZELF een kopie van paspoort, en bankafschrift van niet ouder als 2 weken.
Op dat bankafschrift staat naam en huidig adres!
Neemt niet weg dat de echte linkmiegels daar ook schijt aan hebben, die huren desnoods tijdelijk een huis, en verdwijnen na "gedane zaken" als een speer.
(ik ken er 1 die zelfs in dat huurhuis de complete CV en radiatoren had doorverkocht!! shocked 8O )
Alles komt goed....
WarfaceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 13-7-2014
Berichten: 179
11-7-2007 14:20

henry visker schreef:

ik denk dat je opkijkt van de hoeveelheid mensen die onverzekerd rondrijden in nederland. Bedenk je immers dan mensen die teveel hebben gedronken ook onverzekerd zijn.
Volgens mij niet helemaal. Jij krijgt je geld wel van de verzekering van de tegenpartij. Alleen zal de verzekering het op de tegenpartij zelf verhalen, al ik het goed heb.
Meh me lêpke!!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)